Tweeter opstelling

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Tweeter opstelling

Bericht door MrCaBLeGuY »

Zien er mooi uit! Een vriend van me heeft deze set in de auto spelen tweeters en woofer apart aangestuurd allebei apart aangestuurd door een Sinfoni versterker en een Alpine DAC en daar klinken ze echt voortreffelijk. Was er stom verbaasd over. Zelden zo een fijn mid en hoog gehoord in een auto (nooit eigenlijk).

Neem ze mee naar de luisterdag volgend jaar zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: Tweeter opstelling

Bericht door Theduboracle »

Ja ja, ik zit geen onzin te vertellen zoals somigen misschien zullen beweren.
Ik ben er dik tevreden over.
Deze klinken nog beter want ik heb er een goed filter achter gemaakt en ik draai met een cyrus versterker.
Het filter wat er standaard bijzat was trouwens ook dik in orde, er zijn luidsprekers die je koopt met een veel minder filter zoals de kef IQ 6 die ik ook heb.
Ik heb voor deze luidsprekers al Van den Hul the breese hyrid, besteld van maar liefst 28 euro per mono meter, zoveel vertrouwen heb ik in de deze luidsprekers.
Mooi voor een luister middag, ik wens deze dingen iedereen toe.
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Tweeter opstelling

Bericht door MrCaBLeGuY »

Hier is sprake van vinger reiken hand pakken ;) Lees me berichtje nog even door, in zijn opstelling is er geen sprake van een filter met een actieve dsp. Daarbij als je zowel de tweeters als de woofers apart aanstuurd met high-end Sinfoni versterkers (Sinfoni Amplitude 90.2x voor de woofers en 45.2x voor de tweeters, veel mooier worden ze niet in de auto, alhoewel Genesis ook erg fijn is) zal dat de Cyrus redelijk evenaren.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Tweeter opstelling

Bericht door nxs77 »

Ik vind de kast ontwerp wel erg mooi.
Plaats reactie