Voor de duidelijkheid:
- Gebruik je de chassis voorgeprogrammeerd in het programma --> stel de SEO naar waarheid in. De waarden kun je vinden in de datasheet van de driver (je meet de voorkant tot het begin/midden van de spreekspoel (bij benadering)
- Gebruik je eigen meetdata: wanneer je de relatieve fase gemeten hebt stel je voor beide (in het geval van een 2weg) drivers een SEO van 0 mm in. Heb je de drivers afzonderlijk gemeten op dezelfde afstand met het window alleen voor die driver = SEO wel instellen. (hiervan weet ik niet in hoeverre het nog klopt)
Duidelijk?
P.S het gaat (shoot me if not) volgens mij op het verschil tussen de verschillende waarden van SEO. absoluut maakt niet veel uit. Je wil het tijdsverschil (fase) weten tussen de verschillende akoestische centra.. <-- Heb het even gechecked, is inderdaad zo.
Driver A SEO = 28 + Driver B SEO = 36 = Freqkarakterestiek. A
Driver A SEO = 38 + Driver B SEO = 46 = Freqkarakterestiek. A
Het relatieve verschil is dus leidend!
Boxsim resultaten komen niet overeen met filterberekeningen
Moderator: Beheerdersteam
-
MBG Verhoeven
- Ook commercieel actief
- bartsegers
Re: Boxsim resultaten komen niet overeen met filterberekeningen
Duidelijke taal!
dankjewel voor het opsnorwerk.
dankjewel voor het opsnorwerk.
-
wouter
- Ook commercieel actief
+1
had het al gelezen in het artikel, bezin me nog op de toepassing ervan. Een waveguide kun je niet 1-2-3 simuleren verwacht ik, in boxsim. En gaat boxsim uit van ingefreeste units bij simulatie? Zodra je de units verzet t.o.v. elkaar moet je met SEO aan de gang... anders niet?! Dan moeten ze toch aangeven of het ingefreest is of niet?! Ik ga even speuren...
had het al gelezen in het artikel, bezin me nog op de toepassing ervan. Een waveguide kun je niet 1-2-3 simuleren verwacht ik, in boxsim. En gaat boxsim uit van ingefreeste units bij simulatie? Zodra je de units verzet t.o.v. elkaar moet je met SEO aan de gang... anders niet?! Dan moeten ze toch aangeven of het ingefreest is of niet?! Ik ga even speuren...
- bartsegers
dat dacht ik dus ook. Heb altijd de SEO ingevuld, met de waarde die ik opmeet met een schuifmaat.wouter schreef:+1
Voorkant baffle, tot aan voorkant membraan.
(bij ingefreesde units is dat ook kloppend dan, echter bij niet ingefreesde niet)