De perfecte TL

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

nee...Had een reactie geschreven, maar dat was aver de TL van pagina 14 en dat was al achterhaald daar we inmiddels op 15 zitten en mijn reactie eigenlijk precies hetzelfde was als sietse.... dus maar weer weggehaald...Het betrof de TL die weidok als 'beste' geplaatst had.
dat heb je als je een weekje weg bent...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

asterduc schreef:
weidok schreef:

Mooi Ed heb jij die gebouwd...
Zo ja kun je dan wat over de kwalitet van de woofer
vertellen... :idea:
Yep.
Ik heb mijn eerste Davis projecten begin jaren negentig gebouwd.

De KLV 20 MA 8 die ik in deze TL heb gebruikt is een variant op een MC 20, maar dan met een 50 % grotere spreekspoel en een Kevlar membraan.
De Davis units heb ik altijd leuk gevonden. Een hoog rendement, speciale esthetiek, leuke parameters voor een TL. Nadeel, ze zijn moeilijk te filteren. Als ontwerper overstappen van een Davis naar een Scan Speak is zoals overstappen van een 20 jaar oude Cortina naar een recente Mercedes SL met automaat.
Davis was in die tijd een toffe unit, een Cortina was dat ook, vandaag helaas voorbijgestreefd.
Ook de definitie en vervorming zijn niet meer van deze tijd. Ach ja, dat is een buis ook niet :oops:
De Davis units die ik nu nog heb gebruik ik uitsluitend voor reparatie. Aan een ontwerp waag ik mij niet meer. Ik ben gewend geraakt aan de luxe en de prestaties van de Mercedes SL.
Dus Davis is passe... :oops: :oops: :oops:
blijven over
Scanspeak............
Peerless...............
Seas Exel.............
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Er zit blijkbaar al een tijdje geen leven meer in dit topic :(

Heeft e.e.a. er nog toe geleid dat iemand iets concreets gebouwd heeft ?

Paul.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

eeuuhh, hum, ik doe niet anders........ 8)

Maar klopt het dat we Henri al geruime tijd missen?
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

En jouw perfecte TL al gevonden ?


Paul.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Paul Jenner schreef:
En jouw perfecte TL al gevonden ?


Paul.
Eeeuhh, hum, ben met de derde bezig.... :oops:
\:D/
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

De eerste was perfect,
je dacht dat je Onze Lieve Heer was,
bent aan de tweede begonnen,
die heb je aan je buurvrouw gegeven,
en bent de derde gaan bouwen ? :D :D


Paul.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

nou,eeeuuh, kijk weet je, er kwam steeds een krasje op de kasten en dan moet je weer hé... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”