De perfecte TL
Moderator: Beheerdersteam
nee...Had een reactie geschreven, maar dat was aver de TL van pagina 14 en dat was al achterhaald daar we inmiddels op 15 zitten en mijn reactie eigenlijk precies hetzelfde was als sietse.... dus maar weer weggehaald...Het betrof de TL die weidok als 'beste' geplaatst had.
dat heb je als je een weekje weg bent...
dat heb je als je een weekje weg bent...
Dus Davis is passe...asterduc schreef:Yep.weidok schreef:
Mooi Ed heb jij die gebouwd...
Zo ja kun je dan wat over de kwalitet van de woofer
vertellen...
Ik heb mijn eerste Davis projecten begin jaren negentig gebouwd.
De KLV 20 MA 8 die ik in deze TL heb gebruikt is een variant op een MC 20, maar dan met een 50 % grotere spreekspoel en een Kevlar membraan.
De Davis units heb ik altijd leuk gevonden. Een hoog rendement, speciale esthetiek, leuke parameters voor een TL. Nadeel, ze zijn moeilijk te filteren. Als ontwerper overstappen van een Davis naar een Scan Speak is zoals overstappen van een 20 jaar oude Cortina naar een recente Mercedes SL met automaat.
Davis was in die tijd een toffe unit, een Cortina was dat ook, vandaag helaas voorbijgestreefd.
Ook de definitie en vervorming zijn niet meer van deze tijd. Ach ja, dat is een buis ook niet![]()
De Davis units die ik nu nog heb gebruik ik uitsluitend voor reparatie. Aan een ontwerp waag ik mij niet meer. Ik ben gewend geraakt aan de luxe en de prestaties van de Mercedes SL.
blijven over
Scanspeak............
Peerless...............
Seas Exel.............
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
- Paul Jenner
- Berichten: 532
- Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
- Contacteer:
