Elipsvormige Speakerland Column MKII
Moderator: Beheerdersteam
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Heel erg mooi geworden en vind het doek ook heel mooi staan!
Hoe klinken ze?
Hoe klinken ze?
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Ja erg fraai geworden! Ik zeg: wil je afreizen naar Breda in Mei? Kunnen we ze eens bewonderen en beluisteren!
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Thanks!Kalimba schreef:Heel erg mooi geworden en vind het doek ook heel mooi staan!
Hoe klinken ze?
Ik vind ze erg goed klinken. Een bak laag maar ook mooi helder hoog. Goede combinatie waar een goede bron nog wel veel kan doen (nu vrijwel alleen Spotify vanwege overleden element op platenspeler en gebrek aan een kwalitatief goede streamer)
Leuk te zien dat iedereen de afwerking mooi vind: het is niet echt makkelijk te zien maar de buitenzijde is nog gewoon onbewerkt buigplex (met her en der wat vlekjes plamuur
Een keer Breda oid lijkt me tof, maar moet dan wel echt ook gefineerd hebben en nadenken over hoe ik ze daar goed krijg zonder schade te maken. Zowel de achter als zijkanten zijn bol natuurlijk
Ook tillen (ze wegen een kilo of 40 schat ik) is niet praktisch. Je bent geneigd ze aan de voeten vast te pakken (veel grip!) Maar die zitten maar met 4 schroefjes in de bodem vast. Als er daar één van los komt krijg ik dat nooit hersteld... Voorzichtig zijn dus
Als ze gefineerd zijn zal ik ook eens een wat betere 'fotoshoot' doen.
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Leuk te horen dat ze goed klinken! Qua laag zal er uiteraard winst te behalen zijn. Qua versterking is er van alles mogelijk.
Bij laag (teveel) problemen zweer ik bij een getwiste E1219 kabel van Speakerland/ Speaker&Co. Was ooit een advies kabel van opname techneut Jaap de Jong bij Pol Audio in Baarn. Ik gebruik die in de Vertigo ook met wat twarron in het laag compartiment. De dunnere versie gebruik ik normaal gesproken als luidspreker kabel van versterker naar luidspreker maar bij de Vertigo dus ook de dikke daarvoor. Misschien kun je hier iets mee.
Ben benieuwd naar de verdere afwerking. Mocht je ze meenemen naar Breda en ik zelf vervoer heb dan kom ik ze graag bezichtigen en beluisteren. Prachtwerk!
Bij laag (teveel) problemen zweer ik bij een getwiste E1219 kabel van Speakerland/ Speaker&Co. Was ooit een advies kabel van opname techneut Jaap de Jong bij Pol Audio in Baarn. Ik gebruik die in de Vertigo ook met wat twarron in het laag compartiment. De dunnere versie gebruik ik normaal gesproken als luidspreker kabel van versterker naar luidspreker maar bij de Vertigo dus ook de dikke daarvoor. Misschien kun je hier iets mee.
Ben benieuwd naar de verdere afwerking. Mocht je ze meenemen naar Breda en ik zelf vervoer heb dan kom ik ze graag bezichtigen en beluisteren. Prachtwerk!
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Ha, dank voor de tips. Ik ben alleen prima tevreden met het huidige geluid. Kwam van een setje vloer staanders waar veel te weinig laag in zat dus is soms gewoon nog steeds verrassend 
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Mooi! Heel veel luisterplezier!!Boemeltje schreef:Ha, dank voor de tips. Ik ben alleen prima tevreden met het huidige geluid. Kwam van een setje vloer staanders waar veel te weinig laag in zat dus is soms gewoon nog steeds verrassend
