Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ach je zet er gewoon een plant op en anders breit je vrouw maar een kastje er voor
Die laatste suggestie is hier altijd al voldoende 
Re: Extreem gewichtige klasse A
Je moet ze niet teveel keuzen geven joh. Krijg je alles tegelijk...ds23man schreef:Of een kleedje kantklossen!![]()
Re: Extreem gewichtige klasse A
Als bijzetverwarming doet hij het trouwens ook prima. Vermommen als radiator?
Co bakt ze bruin.
Co bakt ze bruin.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Lijkt me niet zo'n goed idee, voor je 't weet krijgt de versterker waterPjotr schreef:Ach je zet er gewoon een plant op
Anne
Re: Extreem gewichtige klasse A
Niet als je een zindelijke neemt...Ah!buis schreef:Lijkt me niet zo'n goed idee, voor je 't weet krijgt de versterker waterPjotr schreef:Ach je zet er gewoon een plant op![]()
Anne
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zijn de kast en schakeling eigenlijk wel of niet aan aarde gekoppeld ?
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar dat is meestal de eerste oorzaak bij dit soort problemen.
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar dat is meestal de eerste oorzaak bij dit soort problemen.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Daar heb ik al mee geëxperimenteerd, zowel met als zonder blijft het probleem bestaan. Na enige tijd wordt de brom wel minder maar blijft als het stil is wel hoorbaar. Trafo’s worden in het geheel niet warm.ray5150 schreef:Zijn de kast en schakeling eigenlijk wel of niet aan aarde gekoppeld ?
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar dat is meestal de eerste oorzaak bij dit soort problemen.
Co
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik zou even zo'n DC filter in elkaar knutselen Co, half uurtje werk, paar kroonstenen eraan en een netsnoer in tweeën knippen en je bent meteen een boel wijzer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Extreem gewichtige klasse A
Maar zo'n dc blokker houdt niet de harmonische vervorming van het lichtnet tegen. En het laatste is grootste probleem tegenwoordig.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
was daar nou net niet dat filter wat Sander in de voeding heeft zitten (met die common mode spoel iirc) voor?
Re: Extreem gewichtige klasse A
SSassen schreef:Ik zou even zo'n DC filter in elkaar knutselen Co, half uurtje werk, paar kroonstenen eraan en een netsnoer in tweeën knippen en je bent meteen een boel wijzer.
Vond het schema van Bryston op het net. Eens zien of ik de benodigde onderdelen heb.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Maakt het uit, het zijn gewoon brakke trafo's die brommen
Trafo's van dat formaat brommen over het algemeen wel wat met een behoorlijke constante belasting zoals hier. Alleen de betere en ruim bemeten zijn nagenoeg stil in de praktijk
Co, brommen die trafo's altijd constant en even hard? Als dat zo is is het geen lichtnetstoring of DC. Dat is namelijk niet constant altijd even veel. Zou die brom ook moeten veranderen over de dag.
Co, brommen die trafo's altijd constant en even hard? Als dat zo is is het geen lichtnetstoring of DC. Dat is namelijk niet constant altijd even veel. Zou die brom ook moeten veranderen over de dag.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Brak zou ik ze niet willen noemen. In aanvang is de brom wat luid maar deze neemt na enige minuten af tot een zacht gebrom. Deze blijft verder heel constant. De brom komt echt uit de trafo’s, over de speakers is niets van de brom te horen.Pjotr schreef:Maakt het uit, het zijn gewoon brakke trafo's die brommenTrafo's van dat formaat brommen over het algemeen wel wat met een behoorlijke constante belasting zoals hier. Alleen de betere en ruim bemeten zijn nagenoeg stil in de praktijk
Co, brommen die trafo's altijd constant en even hard? Als dat zo is is het geen lichtnetstoring of DC. Dat is namelijk niet constant altijd even veel. Zou die brom ook moeten veranderen over de dag.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Nou ja, het verschil tussen goed en de betere dan
Normaliter is het wel acceptabel dat grotere trafo's onder flinke belasting wat brom laten horen. Maar als dat het gevolg is van storing, en DC op het net is dat in feite ook, dan is het niet constant.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Het lijkt mij een goed plan om eerst Sander zijn suggestie op te volgen en zo’n dc-filter te bouwen. Dan weten we het zeker. Daarna Ray zijn advies om de delrin bevestiging te voorzien van rubber. Genoeg om weer wat tijd mee stuk te slaan. Hoewel, er ligt ook nog een dlcp te wachten.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ja, iedere minstens 10A brugcel doet het. Paar dikke elco's er overheen en je weet het. Had ik allang geprobeerd, zit zo in elkaar.Overigens een flinke brom bij inschakelen die langzaam afneemt is normaal. Dat is het inschakelen van de trafo.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Op advies van je behandelend arts toch?Shadow schreef:Ja idd, die gebruik ik ook
