Barry2001 schreef:Oja, zou het haast vergeten, heb contact gehad met Hans. Gelukkig gaat het goed met z'n gezondheid, als dit zo blijft waar we uiteraard vanuit gaan zorgt Hans met z'n spullen voor muziek in kamer 6, zodat de aanwezige losse luidsprekers en versterkers iets hebben om weer te geven
5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Extra spraakwater en steunkousen mee?ds23man schreef:Dan maar 4 sessies voor mijn workshop zucht......
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Hoi Gijs, je mag jouw Lenco, phono pre en voortrapje natuurlijk ook wel even inpluggen bij ESL, kamer 4, m'n Elektrostaten zijn dol op variatie.
Neem jij zelf ook wat vinyl mee?
Groet, Wim.
Neem jij zelf ook wat vinyl mee?
Groet, Wim.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Wellicht is het ook goed om tijdens deze wedstrijd de menselijke stem live op te nemen en daarna via de luidsprekers weer te geven.pappaleo schreef:Hoe vergelijken we die luidsprekers eigenlijk?
Was er hier niet iemand op het forum met zo'n handig schakelkastje?
Geeft een goed beeld voor wat betreft de natuur getrouwheid van de luidspreker.
Ik kan wel wat mobiele opname spullen verzorgen.
met vriendelijke groet, Wim.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
helemaal mee eens, vooral ook een vrouwenstem !esl schreef:de menselijke stem
zoals van deze dame:
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
De opmerking van mij in deze quote was bedoeld als satire.esl schreef:Wellicht is het ook goed om tijdens deze wedstrijd de menselijke stem live op te nemen en daarna via de luidsprekers weer te geven.pappaleo schreef:Hoe vergelijken we die luidsprekers eigenlijk?
Was er hier niet iemand op het forum met zo'n handig schakelkastje?
Geeft een goed beeld voor wat betreft de natuur getrouwheid van de luidspreker.
Ik kan wel wat mobiele opname spullen verzorgen.
met vriendelijke groet, Wim.
De menselijke stem opnemen kent een klein probleem. Als je wilt vergelijken met de werkelijkheid tenminste.
Als je een stem opneemt in dezelfde ruimte als waar je de stem afspeelt, dan wordt de akoestiek van de ruimte in de opname meegenomen. Speel je dat vervolgens af op de luidsprekers, dan komt de akoestiek van de kamer ook nog een bovenop de weergave, waar de akoestische informatie al in zit.
Misschien dat als je een opname in een dode ruimte maakt, en deze over de luidsprekers afspeelt, dat je de weergave daarvan kan vergelijken met de stem van dezelfde persoon die iets laat horen in de weergaveruimte.
Maar we kunnen het natuurlijk proberen. Zal best leerzaam zijn.
Edit: Oops
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik neem twee vrienden mee die dat weekend in het Oost'n des lands zijn, neem aan dat dat geen probleem is 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Nee hoor, breng maar mee..
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Heren demonstrateurs, denken jullie aan iets van een 230V verlengsnoer/verdeeldoos? Stopcontacten in de kamers zijn hooguit 1 dubbele, en die zit natuurlijk altijd aan de verkeerde kant vd kamer.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik heb gisterenavond al even geoefend bij de AVMN, alleen als ik er teveel direct aan de server hang gaat het fout, dus de 6e gaat goed komen.
De Soekris tegen de Metrum acoustik Pavane en de Audio Note.
De Soekris tegen de Metrum acoustik Pavane en de Audio Note.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Wie heeft gewonnen?
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
1 stopcontact?Barry2001 schreef:Heren demonstrateurs, denken jullie aan iets van een 230V verlengsnoer/verdeeldoos? Stopcontacten in de kamers zijn hooguit 1 dubbele, en die zit natuurlijk altijd aan de verkeerde kant vd kamer.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Lidl had juist afgelopen week mooie stekkerblokken met ongeveer 8 aansluitingen.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
De meeste vonden de AudioNote wel het lekkerst,Leeuwarden schreef:Wie heeft gewonnen?
Fritz de With natuurlijk niet want die Pavane was van hem, maar het was niet echt bedoeld als een shootout
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Altijd leuk ! Platen neem ik mee, maar mn smaakvis nogal uitgesproken richting rare gitaarmuziek. Hou je niet in als je zelf ook wat muziek mee wil nemen .esl schreef:Hoi Gijs, je mag jouw Lenco, phono pre en voortrapje natuurlijk ook wel even inpluggen bij ESL, kamer 4, m'n Elektrostaten zijn dol op variatie.
Neem jij zelf ook wat vinyl mee?
Groet, Wim.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Barry wil je mijn plaatsje aan iemand anders geven.
Ik doe alleen mee met de luidsprekerwedstrijd.
Dit door wat ik gelezen heb wat de mannen van plan zijn met heen en weer schakelen.
Jammer
Dennis
Ik doe alleen mee met de luidsprekerwedstrijd.
Dit door wat ik gelezen heb wat de mannen van plan zijn met heen en weer schakelen.
Jammer
Dennis
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Prima Dennis, heb het aangepast.
Dan, ze zijn er weer, we zijn er klaar voor
Dan, ze zijn er weer, we zijn er klaar voor
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Mooi, ik heb al een badge geregeld voor mijzelf.Barry2001 schreef:Prima Dennis, heb het aangepast.
Dan, ze zijn er weer, we zijn er klaar voor

- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Goed idee, ben je in elk geval goed herkenbaar.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Zaterdag 6-2 kom ik naar Hengelo. Ik breng een zelfbouw netwerkspeler mee die opgebouwd is rond een Raspberry Pi B+ met WaveIO USB => I2S. Deze speler heeft verschillende DAC opties om de verschillen te kunnen beoordelen:
- PCM1794A met oversampling
- PCM1794A NOS (DDDAC)
- PCM1794A NOS (DDDAC) met sin(x)/x correctie
Verder kan nog gekozen worden voor herklokken van het I2S signaal dat anders een jitter laat zien van zo'n 2 ns.
Als er ruimte/tijd is zou ik dit graag laten horen. Hannesie heeft hiervoor zijn "netwerk" beschikbaar gesteld.
GerardJ
- PCM1794A met oversampling
- PCM1794A NOS (DDDAC)
- PCM1794A NOS (DDDAC) met sin(x)/x correctie
Verder kan nog gekozen worden voor herklokken van het I2S signaal dat anders een jitter laat zien van zo'n 2 ns.
Als er ruimte/tijd is zou ik dit graag laten horen. Hannesie heeft hiervoor zijn "netwerk" beschikbaar gesteld.
GerardJ
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Welkom Gerard! Ik heb je erbij gezet in kamer 6.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik denk dat we zondag er ook maar bij moeten pakken. 
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Goedendag, ik heb me inmiddels aangemeld bij de DLCP workshop. Bij deze wilde ik doorgeven dat ik dus naar de luisterdag kom. Ik zie jullie dan!
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Door omstandigheden moet ik zaterdag in Apeldoorn zijn in de ochtend en kan ik naar de luisterdag komen.
Ik heb me net aangemeld voor de DLCP workshop.
Mocht het nog lukken wil ik de Walt speakers meenemen, binnen- of buiten de wedstrijd, dat beslissen jullie maar.
Ik heb me net aangemeld voor de DLCP workshop.
Mocht het nog lukken wil ik de Walt speakers meenemen, binnen- of buiten de wedstrijd, dat beslissen jullie maar.
