De WC1D in uitvoering ;)
Moderator: Beheerdersteam
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Nog geen tijd/ruimte gehad voor serieuze metingen...
Wel een beetje aan het verdiepen in filtering. Als ik het verhaal achter de XO van de LS1 lees zie ik dat ze een 2e orde allpass op het signaal mikken. Gelukig kan de dlcp dat (tegenwoordig) ook, maar in het schema van Grimm staat ie helemaal aan het begin.
Maat filtervolgorde iets uit? Als in -- is het functioneel equivalent om in plaats van 1 inverse allpass voor uitsplitsing 4x een inverse allpass op de 4 verschillende (nu nog even mid-hoog) kanalen te schroeven?
Voor zover ik weet kan je in HFD geen filters op het input signaal zetten (voor uitsplitsing).
Wel een beetje aan het verdiepen in filtering. Als ik het verhaal achter de XO van de LS1 lees zie ik dat ze een 2e orde allpass op het signaal mikken. Gelukig kan de dlcp dat (tegenwoordig) ook, maar in het schema van Grimm staat ie helemaal aan het begin.
Maat filtervolgorde iets uit? Als in -- is het functioneel equivalent om in plaats van 1 inverse allpass voor uitsplitsing 4x een inverse allpass op de 4 verschillende (nu nog even mid-hoog) kanalen te schroeven?
Voor zover ik weet kan je in HFD geen filters op het input signaal zetten (voor uitsplitsing).
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: De WC1D in uitvoering ;)
De allpass in de grimm is een Fir filter die de fase van het totale systeem recht trekt. De DLCP heeft geen FIR filters. Overigens is het heel discutabel of je het effect daarvan hoort en het levert een behoorlijke latency op. Daarom is ie uitschakelbaar voor video en Pro audio toepassingen.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Knutsel deuvel hulpstukje. Met deuveltjes lijkt me toch het eenvoudigste. Wel een hoop gaatjes 
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Deuvelen = Oldskool leukmatjans schreef:Knutsel deuvel hulpstukje. Met deuveltjes lijkt me toch het eenvoudigste. Wel een hoop gaatjes![]()
Re: De WC1D in uitvoering ;)
1 subje in elkaar gedeuveld. Morgen plakken. Kost een hoop tijd.
Ondanks het deuvel hulpstukje toch wel wat 'bijna helemaal goed'-jes. Misschien voor de netheid als het spul in elkaar zit 1 of 2 mm MDF om de hele kast heen plakken. Heb nog een beetje ruimte tussen de pootjes en de subs overgelaten dus dat piest pesas. Scheelt een hoop schuur/plamuurwerk.
Ondanks het deuvel hulpstukje toch wel wat 'bijna helemaal goed'-jes. Misschien voor de netheid als het spul in elkaar zit 1 of 2 mm MDF om de hele kast heen plakken. Heb nog een beetje ruimte tussen de pootjes en de subs overgelaten dus dat piest pesas. Scheelt een hoop schuur/plamuurwerk.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Haha, zo zwaar is zo'n Linn Keilidh toch niet?
Of was het nou de Ninka?
Of was het nou de Ninka?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Sander rijdt wel even langs met de vrachtwagen.
1238 om misverstanden te voorkomen.
1238 om misverstanden te voorkomen.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Ninka. Wit geplastidipt. Alleen de UV ‘topping’ vergeten dus een tikje vergeeld.
Meer (droog) gewicht had ik even niet. Wel zeiknatte stoeptegels maar die kwamen het huis niet in.
Kg/cm staat op het flesje. Geen idee. Ik vind het best zo.
Meer (droog) gewicht had ik even niet. Wel zeiknatte stoeptegels maar die kwamen het huis niet in.
Kg/cm staat op het flesje. Geen idee. Ik vind het best zo.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Mooi werk!
(De kg/cm2 is een grapje over iemand met een plank als speaker
)
(De kg/cm2 is een grapje over iemand met een plank als speaker
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Morgen met de decoupeerzaag en frees spelen. Dan lijkt het weer ergens op.
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Psies!matjans schreef:Aha. Een ouderwetse tampon met kriebelpoeder.
Wel apart geluidsbeeld zo?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: De WC1D in uitvoering ;)
Hifi met een kinderpotje trek ik niet helemaal meer op mijn leeftijd.matjans schreef:Morgen met de decoupeerzaag en frees spelen. Dan lijkt het weer ergens op.
FD382665-5699-4BF4-8E04-87606101804A.jpeg
