Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Niets, naar ik weet..... :oops:

Het is geen netwerk met een mogelijkheid om meerdere schijven te mounten, dus dan loop je tegen deze problemen aan.

En als je Volumio stopt (stekker eruit) en weer aanzet, kun je dan ook niet verder, ik heb dat telkens wel met Volumio en Runeaudio, en gebruik het daarom niet meer.
Alleen een Nas met meerdere schijven en/of volumes kun je via een netwerk laten mounten als die dan als een directory zijn gedeeld.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 10 jul 2014, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Raspberry Pi

Bericht door HoMeR »

Ok,
Dus meerdere mounts pakt'ie gewoon niet.

En dat van die stekker eruit heb ik ook al een aantal keren gedaan (als ik stekkers verwissel trek ik het sap eraf...vind ik veiliger)

Jammer !!
:boos:

Heb ik wel gelijk een mooie grote HD als extra backup schijf.
:)

Dank je.
Henk
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

@ Homer, ik heb begrepen dat twee blijkbaar wel zouden moeten kunnen.
dev/sda en /dev/sdb, zouden wel gemount kunnen worden, maar hoe je dan de muziek kiest is mij nog onbekend, is duidelijk anders als bij Logitech media server.
Het zou dan op 1 mountpunt moeten.
Bij Volumio kan dat dan anders.

De jongens van HifiBerry gaan ook weer goed, de nieuwe versie van de Raspberry B+ met de verbeterde DAC en ook de Digi is al te bestellen.

http://www.hifiberry.com/dacplus?utm_so ... -154281109

Daarnaast mag ik volgens de vandaag ontvangen mail, binnenkort de Class D Amp verwachten
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door rjmulder »

Zeg het net in de mail van de 2 nieuwe modellen, qua prijs ook weer netjes.
Die amp van hun ben ik ook wel benieuwd naar, ik had eigenlijk al wel een keer verwacht dat die te bestellen zou zijn maar helaas dat nog niet maar wie weet nu wel snel.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Kun je de Pi, dac en amp ook stapelen?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
Kun je de Pi, dac en amp ook stapelen?
Bij de amp heb je geen dac nodig. Dus alleen een RaspBerry en een amp is al wat je nodig hebt.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

Oké, maar is de DAC van de Pi dan net zo goed?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Raspberry Pi

Bericht door ds23man »

Nee..........
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

De AMP heeft zijn eigen DAC. Alleen deze is simpeler als de HiFiBerry DAC van de zelfde makers. (Max. 48kHz)

Hoe de AMP klinkt is nog niet bekend omdat de eerste modellen nog onderweg zijn. (Hans is beta tester)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
Oké, maar is de DAC van de Pi dan net zo goed?
De audio out van de RaspBerry is niet slecht maar het kan veel beter. De makkelijkste weg is de HiFiBerry van Crazy Audio. Maar er zijn ook andere opties.
Hans is nu aan het testen met mijn RaspBerry met een DAC van Audiophonics. (Heeft een Sabre ES9023 DAC) Deze wordt met draden aangesloten en wordt dus niet gestackt.

Het mooist is om de I2s aansluiting van het RaspBerry bordje te gebruiken. Via USB zit er toch weer een conversie tussen. (Dus de HiFiBerry of bijv. de Audiophonics)


Edit:spellfautje
Laatst gewijzigd door FR_Aad op di 12 aug 2014, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Gompie, doe je snotverkouwe/grieperig een verlaat middagdutje, hebbe ze ut ineens over je.
Ik weet nergens van hoor. 8-[ :cry:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
Gompie, doe je snotverkouwe/grieperig een verlaat middagdutje, hebbe ze ut ineens over je.
Ik weet nergens van hoor. 8-[ :cry:
Mooi, kan je nu mijn berichten verbeteren :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik zie alleen een verbeterde spelvout. :shock:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

@Zweitse
Als het niet duidelijk is even roepen he?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Raspberry Pi

Bericht door ds23man »

Blijven we wel on topic heren? :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
@Zweitse
Als het niet duidelijk is even roepen he?
Zeker, maar heb het draadje al gezien op het andere forum :wink:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Blijven we wel on topic heren? :lol:
:?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Raspberry Pi

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Blijven we wel on topic heren? :lol:
Geloof dat je de kans om nu nog moderator te worden niet al te zeer moet overschatten. :-"

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Raspberry Pi

Bericht door ds23man »

AatV schreef:
ds23man schreef:
Blijven we wel on topic heren? :lol:
Geloof dat je de kans om nu nog moderator te worden niet al te zeer moet overschatten. :-"

groet,
Aat
Ach, die klagen nu al dat ze teveel moeten lezen....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

RaspberryPowerrrrrr.jpg
Als Beta tester al in het bezit gekomen van een HifiBerry Amp 0,9
Class D, 2 x 25 Watt, ik heb hem inmiddels aan de praat.
Weer een hoop geleerd. :sure:
van I2S direct naar PWM, als ik het goed heb/zeg. :oops:

Op basis van de tas5713 chip
http://www.ti.com/product/tas5713

Met vallen en opstaan e.d. (autodidact) maar nu dus op een setje surround speakertjes, binnenkort eens zien hoe dat eventueel klinkt aan de grote jongens. :lol: :lol:

Het klinkt zeker al leuk en veel belovend, en dus een echte set luidsprekers waard.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef:
RaspberryPowerrrrrr.jpg
Als Beta tester al in het bezit gekomen van een HifiBerry Amp 0,9
Class D, 2 x 25 Watt, ik heb hem inmiddels aan de praat.
Weer een hoop geleerd. :sure:
van I2S direct naar PWM, als ik het goed heb/zeg. :oops:

Op basis van de tas5713 chip
http://www.ti.com/product/tas5713

Met vallen en opstaan e.d. (autodidact) maar nu dus op een setje surround speakertjes, binnenkort eens zien hoe dat eventueel klinkt aan de grote jongens. :lol: :lol:

Het klinkt zeker al leuk en veel belovend, en dus een echte set luidsprekers waard.

Leuk!
Ben benieuwd hoe het klinkt.
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Raspberry Pi

Bericht door Bart1826 »

Wow, mooie dac uitvoeringen zie ik hier voorbij komen zeg.. Heb sinds een weekje een Raspberry pi B+ model en heb daar musicbox op draaien, wat overigens echt als een trein werkt i.c.m. sportify premium.

Ik vind de geluidskwaliteit echt bijzonder goed voor zo'n klein apparaatje. Hij zit bij met een HDMI kabel aangesloten en heb de geluidskwaliteit in de instellingen op 320 gezet.

Nu lees ik dit draadje en zie die zeer mooie DAC's alleen zie ik er maar weining voor het B+ model. Die heeft namelijk geen aparte I2s aansluiting meer. Volgens mij is HifiBerry de enige die een DAC heeft gemaakt voor de B+. Alleen werkt deze nog niet optimaal icm MusicBox.... hmmm misschien toch maar even afwachten.

Mijn Raspberry Pi B+:
Nog kaal:
20140823_120811_Android.JPG
Met omhuizing ;)
20140823_163413_Android.JPG
20140823_163439_Android.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Bart1826 schreef:
Wow, mooie dac uitvoeringen zie ik hier voorbij komen zeg.. Heb sinds een weekje een Raspberry pi B+ model en heb daar musicbox op draaien, wat overigens echt als een trein werkt i.c.m. sportify premium.

Ik vind de geluidskwaliteit echt bijzonder goed voor zo'n klein apparaatje. Hij zit bij met een HDMI kabel aangesloten en heb de geluidskwaliteit in de instellingen op 320 gezet.

Nu lees ik dit draadje en zie die zeer mooie DAC's alleen zie ik er maar weining voor het B+ model. Die heeft namelijk geen aparte I2s aansluiting meer. Volgens mij is HifiBerry de enige die een DAC heeft gemaakt voor de B+. Alleen werkt deze nog niet optimaal icm MusicBox.... hmmm misschien toch maar even afwachten.

Mijn Raspberry Pi B+:
Nog kaal:
20140823_120811_Android.JPG
Met omhuizing ;)
20140823_163413_Android.JPG
20140823_163439_Android.JPG
Ik denk dat het nog wat vroeg is.
Het aanbod dac's voor de eerste Raspberry is ook pas recent goed op gang gekomen.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Raspberry Pi

Bericht door John P »

Jouw raspberry heeft wel een leuk huisje, komt daar ook nog een dak op?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”