Andere kast scan speak reference monitor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Fineermannetje
In memoriam †
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:45

Bericht door Fineermannetje »

goedkoop zilver? Bij mij! :wink: Had ik toch al aangeboden :?

Ik heb 2x1.5meter waarvan elke kant2x9 aders heeft van 0.3mm2

dus uitgedraait 2x18aders van 2meter lang, red je het daar mee?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Oh bugger! Ik dacht dat je het over enkel draad had.

Ik zie je zaterdag? toevallig? (ik weet nog een mooi verjaardagscadeau :wink: :wink: )

hihi

Wowly

EDit: het is trouwens F^*&*ing mooi geworden man, als je nog ooit een item voor een show nodig hebt..... Gaat alles a-okay met de show?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nou, weer wat verder, de ene kast is nu geheel gefineerd en ruw afgewerkt (de ander is ook gefineerd maar moet nog worden bijgeschuurd.

Het is echt waanzinnig mooi geworden, al zeg ik het zelf :oops:

OM het te laten zien heb ik natuurlijk een aantal fotootjes gemaakt, hier zie je ze en de stand (ook klaar met plamuren en klaar voor de grijze hamerslag lak..)

Het zijn er nogal wat, maar je kun nu ook heel goed de proporties zien (wat een joekel zeg, voor een monitor :shock: ) de naden hoe het fineer op het papier is geplakt en de mooi watering van het fineer. Voor de leden van de miereclub nog enkele foto's van de naden.
Bijlagen
Voor de zekerheid toch maar enige pressie gebruiken, dat gietijzeren ding brak bijna het biljart.....
Voor de zekerheid toch maar enige pressie gebruiken, dat gietijzeren ding brak bijna het biljart.....
Overall plaatje
Overall plaatje
Hier zie je de bovenzijde van de kast, met het gebogen bovenste facet. Ziet er steeds cooler uit, heel slick
Hier zie je de bovenzijde van de kast, met het gebogen bovenste facet. Ziet er steeds cooler uit, heel slick
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Volgende reeks....
Bijlagen
Hier zie je de lijn van het zijfineer achterover hellen met de hoek die de gehele kast maakt, dit ziet er zeer harmonisch uit
Hier zie je de lijn van het zijfineer achterover hellen met de hoek die de gehele kast maakt, dit ziet er zeer harmonisch uit
Hier zie je heel mooi de watering van het fineer op de bovenzijde. Let ook even op de naad van de twee bladen fineer in het midden van het fineer. Dit is het lastigste met contactlijmfineren, deze naden op elkaar laten aansluiten.
Hier zie je heel mooi de watering van het fineer op de bovenzijde. Let ook even op de naad van de twee bladen fineer in het midden van het fineer. Dit is het lastigste met contactlijmfineren, deze naden op elkaar laten aansluiten.
Achterzijde
Achterzijde
Laatst gewijzigd door Wowly op di 09 mei 2006, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Check de naadjes......
Bijlagen
De achter-bovenhoek. Het riefeltje papier wat je ziet wordt natuurlijk weggeschuurd voordt er gelakt wordt
De achter-bovenhoek. Het riefeltje papier wat je ziet wordt natuurlijk weggeschuurd voordt er gelakt wordt
Hier een van de moeilijkste naden
Hier een van de moeilijkste naden
Hier zie je de verhoudingen heel goed, met de stoel ernaast.
Hier zie je de verhoudingen heel goed, met de stoel ernaast.
Laatst gewijzigd door Wowly op di 09 mei 2006, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Erg netjes gelukt zo te zien Jan, proficiat!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dank je!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Nadeel is wel dat je 't ietwat (ik zeg 't voorzichtig) lelijke laswerk van je luidspreker standaards nu wel netjes bij moet gaan werken, anders is 't een vlag op een modderschuit natuurlijk, maar zo te zien was je daar al aan begonnen :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Niet nodig, dat is namelijk al gedaan. Het metaal is zachter dan het fineer, zo fijn is het geschuurd. Er was bijna een compleet klein slijpschijfje en een pot polyesterplamuur nodig om alles netjes glad te maken, inclusief de kleine hoeken van de staander....... :twisted:

Wowly
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Ik zou een geheel andere stand maken. Volgens mij kan de speaker nu zo naar links voor of rechts voor vallen.

Dat speakertje is best zwaar geworden zo. En ondanks dat het een driepoot is dat nooit kan wankelen kan die juist nu wel snel omvallen. Zeker omdat de units ook aan de voorzijde zitten.
Heb je het al geprobeert Jan? Hoe stabiel staat 'ie?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Heb je het al geprobeert Jan? Hoe stabiel staat 'ie?
<twee minuten later>

%&$&%$&#&^$*&&%%* de g*dverd*mme ... d'r zit een deuk in m'n fineer, hij viel d'r zo vanaf en ik duwde echt heel voorzichtig ... :shock: :D :? 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

SSassen schreef:
Heb je het al geprobeert Jan? Hoe stabiel staat 'ie?
<twee minuten later>

%&$&%$&#&^$*&&%%* de g*dverd*mme ... d'r zit een deuk in m'n fineer, hij viel d'r zo vanaf en ik duwde echt heel voorzichtig ... :shock: :D :? 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
:oops:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik was daar inderdaad heel erg bang voor.

Gelukkig was het geen probleem. Juist omdat de kast zo zwaar is geworden drukt hij de poort heel erg tegen de grond.

De onderste driehoek is een stuk groter dan de basis van de luidspreker.

Mijn zoontjes hebben zich er ontelbare keren langsgewrongen (om wat speelgoed te pakken enzo) en hij veroert zich geen kik. Ik heb zelf toen ik hem bouwde een paar keer een flinke zet gegeven om te kijkenof ie er vanaf zou flikkeren, maar dan moest ik toch heel behoorlijk duwen.

Ik had in dat geval had ik een andere stand gebouwd 9zie maar even wat pagina;'s terug in mijn topic) die op alle hoeken kon steunen.

Overigens, de standaard is gemaakt van 1,3 mm dik staal en wordt via gaatjes gevuld met zilverzand. Straks is ie nog zwaarder dan mijn speaker :mrgreen:

Jullie zien, ik heb aan alles gedacht en uitgeprobeerd (vóór het fineren uiteraard :D )

Ik heb deze gekozen omdat ie qua uitstraling bij de kast past (driekoekig/facetten)

Overigens een gejat idee

Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wowly schreef:
Check de naadjes......
Ehm....welke naadjes?

=D> ...mooi stukje vakwerk neergezet Wowly
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Afbeelding

Gaaf zeg! Waar doet me dit uiterlijk toch aan denken?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jeroen,
Gaaf zeg! Waar doet me dit uiterlijk toch aan denken?
Die stoel, tsja, dertien in een dozijn op de vrijmarkt op Koninginnedag, meer dan een euro of 10 per stuk zijn ze meestal niet. Maar als je dergelijke stoelen zoekt dan heb ik nog wel een adresje voor je hoor :shock: :D 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Fineermannetje
In memoriam †
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:45

Bericht door Fineermannetje »

Edo schreef:
Wowly schreef:
Check de naadjes......
Ehm....welke naadjes?

=D> ...mooi stukje vakwerk neergezet Wowly
Ach ja, als de meester zich er maar mee bemoeid hé! :lol:

en Sander, ik denk dat jeroen zijn avatar bedoelt? :?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Fineermannetje schreef:
Ach ja, als de meester zich er maar mee bemoeid hé! :lol:
Dan natuurlijk ook een =D> voor jou Dennis.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mooi zeg :D

Je zou voor de zekerheid de speaker nog op de voet kunnen schroeven, en de onderkant van de voet met lood, en rest met zand kunnen vullen. Knap als je dat nog omver krijgt!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@ Deepspace; is idd een optie! Ik had met deze gedachte al gespeeld bij het bouwen van de kast en stand, maar omdat ie al zo goe bleef staan heb ik het niet gedaan. Achteraf kunn je je afvragen waarom geen staande box, want dat is dan véél handiger. 2 redenen. Ik heb het gevoel dat een monitor een wat meer ruimtelijk beeld geeft, maar dat is maar een gevoel. En nu kan ik er nog altijd een bassectie onder zetten (dipool ofzo :lol: )

Idd jongens, ik heb het geleerd van de master blaster fineermannetje himself. Hij heeft ook de lastigste stukjes gedaan. Echter, eens goed voorgedaan denk ik dat de meesten onder ons dit wel zal lukken, mits je geduld bezit.

Wat het meest lastige is van fineermannetje is dat ie heel erg snel kan werken. En voor de leek denk je dat even na te doen. Niet dus. Ik heb er gewoon de tijd voor genomen en dan werkt het prima!

Wat me nog het meeste verbaasde was de enorme kracht van het contactlijm! Je kunt er vlak na het opbrengen enn aanrollen al heftig aan gaan schuren, ook van de lijmzijde AF, en dan blijft het gewoon zitten.

Nogmals mijn grote dank aan Dennis!

Wowly
Gebruikersavatar
Fineermannetje
In memoriam †
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:45

Bericht door Fineermannetje »

Zo, nu ben ik wel weer genoeg de hemel in geprezen :D

Het is inderdaad niet zo spannend allemaal, gewoon secuur werken.

Het zou leuk zijn als iedereen die nog twijfeld gewoon eraan begint! :twisted:

Ik weet nog wel iemand die elke houtsoort kan leveren :wink: 8)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

jeroen_d schreef:
.....Gaaf zeg! Waar doet me dit uiterlijk toch aan denken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:shock: :shock: :shock: :shock:

Ik ken deze foto nog niet. Zelfs de stand lijkt erop.

Het is bijna zoek de verschillen.........

Dit is een originele Avalon?? Mooi zeg :D Een stuk slanker dan de mijne

Ik heb de stand gekopieerd van een stand van mijn neefje, die heeft ze onder een stel kleine boekenplanksspeakertjes staan van B&W. Alleen is die van mij veel groter gemaakt. Volgens mij staat de stand ook andersom 8)

Waar heb je het plaatje vandaan Tony?

Wowly

Edit, ik heb hem al gevonden: http://www.avalonacoustics.com/monitor.html
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

...en deze nog:

Afbeelding

Afbeelding

Eton woofer en LPG tweeter (Eton woofers worden overigens door LPG gemaakt).
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mooi slank zeg, wel staat dan de midwoof ver van de tweet af......

Het advies van Rolph was de twee units zo dicht op elkaar te zetten als mogelijk was, en daar heb ik me aan gehouden.

Jonge jonge, die bovenste is helemaal mooi. Volgens mij gefineerd met non-paperback fineer. Ook zeer mooie watering.

Wowly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”