Nou....pffffff... als ik 1 van die units was, zou ik me er zeker voor uitsloven...jeroen_d schreef:Niet normaal man! Maar op deze manier zou het wel moeten lukken...
Ciare / Thiel&Partner Reference (was: PHL reference)
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
Jan Deckers
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 27 okt 2004, 18:59
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Het zijn nog prototypes, gemaakt van 3x 18mm mdf met elkaar verlijmd, plaatmaat 800x1220mm - dus een standaard plaat in drie stukken gezaagd. Redelijk zwaar maar je voelt ze nog wel trillen. Uiteindelijk is de bedoeling om een matix-achtig skelet aan de achterzijde te maken en de panelen hol uit te voeren gevuld met zand o.i.d. Maar zelfs nu zijn de bass dreunen strak en ze spelen nog zonder de 21" subwoofers.
Toch komen ze in het echt niet zo heel groot over omdat ze maar 54mm dik zijn.
Toch komen ze in het echt niet zo heel groot over omdat ze maar 54mm dik zijn.
Ze lijken me voor dipoles nogal dicht tegen de wand/venster te staan. Heb je daar geen nadelige effecten van?
Ik vind ze wel iets hebben eigenlijk. Ik weet niet of ik ze nu echt mooi vind of gewoon indrukwekend, maar ze trekken me toch aan op één of andere manier.
Weer maar eens een Tony Gee speaker met een aardig: "Die wil ik eens horen" gehalte.
Ik vind ze wel iets hebben eigenlijk. Ik weet niet of ik ze nu echt mooi vind of gewoon indrukwekend, maar ze trekken me toch aan op één of andere manier.
Weer maar eens een Tony Gee speaker met een aardig: "Die wil ik eens horen" gehalte.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
Jan Deckers
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 27 okt 2004, 18:59
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Mis!Martijn M schreef:open deur, Rikrho schreef:
Er wordt volgens mij een serie-filter gebruikt.![]()
.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat recente background info.
De woofers zijn de 15-inch Ciare 15.75Ndw2, alleen in een speciale door de fabriek gecoate versie. Deze staan parallel en zijn voorzien van een 1ste-orde filter met een zeer laag kantelpunt en een LCR om de impedantie piek bij fb vlak te trekken anders werkt de serie spoel niet goed.
De midwoofers zijn de Thiel&Partner C2-90/T12 (speciaal laten wikkelen met een 12 ohm spreekspoel). Deze zijn momenteel niet gefilterd aan onderkant (daardoor raken ze sneller ingespeeld). Aan de bovenkant zijn ze 2e orde gefilterd bij 2kHz (1,0mH+10uF). Tevens zit er een weerstand voor om het rendement wat te temperen.
De tweeter is de Thiel&Partner C2-24/6 voorzien van een 2e orde hoogdoorlaat filter (8uF+0,47mH). Geen weerstanden, maar speelt op maximaal nivo. Ondertussen spelen ze met de Scanspeak D3004-6600.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Van het raam heb ik geen last vanwege het afstraalgedrag van de di-pole, die lijkt op een cijfer acht, dus behoorlijk naar voren en naar achteren gericht (ook in het laag). Dat is meteen ook een van de nadelen: de sweet spot is beperkt, hij heeft dus ook een sweet spot voor het laag wat even wennen is als je een normale speaker gewend bent.rho schreef:Ze lijken me voor dipoles nogal dicht tegen de wand/venster te staan. Heb je daar geen nadelige effecten van?....
De achterwand rechts op de foto is inderdaad vrij dichtbij, maar tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden als een verschoven stereobeeld o.i.d.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Bananen zijn erg handig!deepspace schreef:Whow![]()
Gezien al dat gereedschap ben je volgens mij nog flink aan het sleutelen. Ze zijn wel erg groot geworden zeg! Het vrouwelijke deel van het huishouden zal er wel niet zo blij mee zijn gok ik
Mijn vrouw zou het niet erg vinden als ze kleiner zouden zijn, maar grote bezwaren heeft ze ook weer niet. Omdat ze maar 54mm diep zijn (even het voetje niet meegerekend) lijken ze minder fors.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Dit is mijn hoekje van de woonkamer - daar zijn afspraken over gemaakt met het hele gezin!Jan Deckers schreef:Wow Tony,
dat ziet er weer veel belovend uit....ik denk dat het in ieder geval leuke schermen zijn om met de kinderfietsjes tussen door te fietsen....oeps.....
Ben wel heel benieuwd naar de klank zeg. Zie ik daar een Magnum drumstel op de achtergrond....aan het slagwerk geraakt?
Inderdaad een Magnum drumstel, Tim (onze oudste) is de drummer in het gezin. Hij is binnenkort jarig en wil graag een uitbreiding voor zijn set: een paar splash bekkens. Hij heeft nu alleen een hi-hat en een ride.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGG Tony, wat doe je nu!!!Geenius schreef:Mis!Martijn M schreef:open deur, Rikrho schreef:
Er wordt volgens mij een serie-filter gebruikt.![]()
.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat recente background info.Ze spelen nu met een (en nu ga ik een vies woord zeggen) parallel filter!
ahja, da's waar ook. Aan de zijkanten heb je (bijna) geen energie.Geenius schreef:Van het raam heb ik geen last vanwege het afstraalgedrag van de di-pole, die lijkt op een cijfer acht, dus behoorlijk naar voren en naar achteren gericht (ook in het laag). Dat is meteen ook een van de nadelen: de sweet spot is beperkt, hij heeft dus ook een sweet spot voor het laag wat even wennen is als je een normale speaker gewend bent.rho schreef:Ze lijken me voor dipoles nogal dicht tegen de wand/venster te staan. Heb je daar geen nadelige effecten van?....
De achterwand rechts op de foto is inderdaad vrij dichtbij, maar tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden als een verschoven stereobeeld o.i.d.
Geenius schreef:Ze spelen nu met een (en nu ga ik een vies woord zeggen) parallel filter!
De C24 heeft een tijd op m'n verlanglijstje gestaan, maar ik heb uiteindelijk voor de SS6600 gekozen, waar ik zeer tevreden mee ben.De tweeter is de Thiel&Partner C2-24/6 voorzien van een 2e orde hoogdoorlaat filter (8uF+0,47mH). Geen weerstanden, maar speelt op maximaal nivo. Ondertussen spelen ze met de Scanspeak D3004-6600.
Wat zijn je (eerste) bevindingen wat betreft de verschillen tussen deze tweeters?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Ik moet er wat meer naar luisteren, maar na een paar uur luisteren naar beide tweeters (dus ze moeten nog ingespeeld raken) gaat mijn voorkeur uit naar de C2-24/6. Deze klinkt schoner, een nog zwarter achtergrond zoals dat zo mooi heet. De Scanspeak is erg mooi transparant maar geeft in vergelijking met de Thiel&Partner toch een lichte kleuring. Geen verkeerd of lelijke kleuring maar de C24 is gewoon kleurloos in de positieve zin van het woord. De C24 lijkt ook iets dynamischer dan de oude C12 en C23 die ik in eerdere ontwerpen heb gebruikt.DIY_Freak schreef:De C24 heeft een tijd op m'n verlanglijstje gestaan, maar ik heb uiteindelijk voor de SS6600 gekozen, waar ik zeer tevreden mee ben.
Wat zijn je (eerste) bevindingen wat betreft de verschillen tussen deze tweeters?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Hé Tony, hoezo zie ik ineens die Ciare's in de verkoop staan? gaat t project toch een andere kant op?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Inderdaad, het blijkt toch een beetje overkill te zijn in combinatie met mijn twee 21" subwoofers.Henkjan schreef:Hé Tony, hoezo zie ik ineens die Ciare's in de verkoop staan? gaat t project toch een andere kant op?
Re: Ciare / Thiel&Partner Reference (was: PHL reference)
so much for
Wat zijn de nieuwste plannen? Hoe hoog wil je de 21" laten doorlopen?
Geenius schreef:compromisloos
Wat zijn de nieuwste plannen? Hoe hoog wil je de 21" laten doorlopen?




