UcD400HG HxR

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

cve

Bericht door cve »

Hoewel mijn vrouw zich nog steeds blijft verbazen over allerlei dingen die ze nu ineens hoort in de muziek heeft ze nu toch ook een negatief geluid te melden. De UcD mist de Oemph, of wel de bas is niet stevig genoeg bij sommige muzieksoorten en dan met name het wat stevigere werk van bijvoorbeeld U2 en 3 Doors Down. Volgens haar had de Denon dat toch meer. Tja, misschien is de UcD dan iets te analytisch.....

Co
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nee, dat krijg je niet meer terug. Die oemph die je hoort is de klank (vervorming??) die veel klasse A-versterkers creeren in het lage gebied. Hier is de UcD snaarstrak, zodat ook "interessant" klinkende lage tonen nu weg blijven en het laag erg strak word.

ik had dat ook. dat van die eomph die wegging. Had ik een oplosing voor:

Moet je wel voorzichtig bij de vrouw brengen, maarja, als zij begint over oemph...... :D :D

Jan
Bijlagen
zizoklo7.jpg
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Ik vind het laag van juist de 400ST met wat modjes het beste wat ik tot nog toe heb gehoord op de Maggies (onder 120 Hz).

\Beter dan welke andere conventionele versterker dan ook.........
Snaarstrak, en niet veranderend van karakter nij verdere uitsturing.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

cve schreef:
Hoewel mijn vrouw zich nog steeds blijft verbazen over allerlei dingen die ze nu ineens hoort in de muziek heeft ze nu toch ook een negatief geluid te melden. De UcD mist de Oemph, of wel de bas is niet stevig genoeg bij sommige muzieksoorten en dan met name het wat stevigere werk van bijvoorbeeld U2 en 3 Doors Down. Volgens haar had de Denon dat toch meer. Tja, misschien is de UcD dan iets te analytisch.....

Co
Als het je wat lijkt kunnen we jouw UcD een keer aan mijn 18"gesloten subwoofers hangen. Zelf gebruik ik een NAD 216THX voor het laag onder de 80Hz. Als er iets mis is met het laag komt dat zeker naar voren dan.

mvg,

Martijn
cve

Bericht door cve »

Bruno schreef daar in een ander draadje ook al iets over:

Als je het hoog van een versterker in orde brengt, ga je snel denken dat het laag slap geworden is. Het duurt best even voor je ontdekt dat je in het laag nu ook plots echt definitie, stereobeeld, harmonische structuur kan horen ipv het alleen te voelen.
@Jan

Goede suggestie, misschien iets meer design maar er borrelt al wat. Iets met veel Seas lees ik in mijn glazen bol.
:wink:

@KT88

Snaarstrak klopt ook wel. Maar ja je wilt het soms toch voelen..

@Martijn

Lijkt me een leuk plan. Morgen ga ik hem eerst aan een paar Sonus Fabers hangen en vergelijken met, verhip alweer een Primare.

Groet, Co
Paul

Bericht door Paul »

Het mooie van de UcD's is dat je het laag enkel voelt als het er ook echt moet zijn.. (en dan zit er ook echt power in!)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

cve schreef:
Bruno schreef daar in een ander draadje ook al iets over:

Als je het hoog van een versterker in orde brengt, ga je snel denken dat het laag slap geworden is. Het duurt best even voor je ontdekt dat je in het laag nu ook plots echt definitie, stereobeeld, harmonische structuur kan horen ipv het alleen te voelen.
@Jan

Goede suggestie, misschien iets meer design maar er borrelt al wat. Iets met veel Seas lees ik in mijn glazen bol.
:wink:

@KT88

@Martijn

Lijkt me een leuk plan. Morgen ga ik hem eerst aan een paar Sonus Fabers hangen en vergelijken met, verhip alweer een Primare.

Groet, Co
Ik weet niet hoe groot de dempingsfactor van je vorige versterker was, maar in dat soort zaken zou ik het eerst zoeken. Sluit eens gewoon voor de gein een klein serieweerstandje aan in de kabel naar je speaker toe en kijk of de oemph weer terug is. Die serieweerstand geeft bij een basreflex zoals de Format meer dieplaag en maakt het minder strak. Vooral ook omdat de format 2 woofers parallel heeft en dus een redelijke stroomvreter is. Slechts een kleine weerstand van 0,22 ohm zou al hoorbaar moeten zijn. Het is geen exacte simulatie van een versterker met slechtere dempingsfactor dan de UcD, maar het lijkt er wel een beetje op.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

cve schreef:
De UcD mist de Oemph, of wel de bas is niet stevig genoeg bij sommige muzieksoorten en dan met name het wat stevigere werk van bijvoorbeeld U2 en 3 Doors Down.
Ik denk dat je je hier in eerste instantie mag beklagen bij de producenten van deze twee, en ten tweede instantie mag je de UcD complementeren dat ie de zooi zo laat horen zoals ie is 8) Veel meer kan ik er niet van maken vrees ik :roll:
cve

Bericht door cve »

Hier is nog even het kostenplaatje. Duur? Hmmm, nee, niet gezien de kwaliteit die de versterker levert. En voor de lol die ik eraan beleefd heb al helemaal niet :D :D :D :D

Co

[/list][/list]
Bijlagen
ANTOON-bom.jpg
cve

Bericht door cve »

De oemph was weg. Jammer, maar eens zien hoe de Antoon klinkt tov. de combinatie Primare i30 en Sonus Faber. Versterker inpakken en hup naar Hoorn voor een luistersessie. Het uiterlijk kon alvast de goedkeuring doorstaan. Maar ja zelfbouw, dat kan toch nooit op tegen de echte serieuze fabrikanten. Maar na het eerste nummer al was er een ongeloof waar te nemen, dit kan toch niet. Maar ook bij mijzelf want daar was wel degelijk een heel echte bas te horen. Onvoorstelbaar dat uit tov. de Vifa Format relatief kleine woofers zo'n laag kan komen. Dat wordt weer bouwen.....
Ondertussen wist mijn gastheer niet meer hoe snel hij het ene na het andere nummer in zijn cd-speler moest krijgen. De UcD kon niet meer stuk. Wat een dynamiek, wat een rust en dat hoog, prachtig gewoon riep hij uit. Bij George Duke's Face The Music wist ik het zelf ook zeker; wat een bas. Strak en imponerend. Maar ook de stem van Eva Cassidy klonk werkelijk subliem. Keb'Mo album Suitcase deed de druppel van de emmer overlopen. Kun je ook een zwarte bouwen voor mij? Ja, dat kan ik wel maar je Primare is ook een meer dan prima versterker. Denk er nu maar eerst rustig over na. Toen hij even weg was snel de Primare aangesloten en eens zien of hem dat zou opvallen. Maar het was het eerste wat hem opviel en hij wist ook meteen dat het de Primare was en dat kon hij echt niet weten. Toen ik de versterker weer inpakte viel het me wel op dat hij nu absoluut niet warm was geworden terwijl hij behoorlijk hard had gestaan. Aan de Vifa's wordt hij toch wel wat warmer. Tja, die zwarte uitvoering gaat er denk ik toch echt wel komen :wink:
Bijlagen
drivers_9917.jpg
SonusFaber_9916.jpg
Primare_9915.jpg
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Told ya ;)
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

cve schreef:

Eerder:

@KT88

cve schreef:

Nu:

Maar na het eerste nummer al was er een ongeloof waar te nemen, dit kan toch niet. Maar ook bij mijzelf want daar was wel degelijk een heel echte bas te horen. Onvoorstelbaar dat uit tov. de Vifa Format relatief kleine woofers zo'n laag kan komen. Dat wordt weer bouwen.....
Ondertussen wist mijn gastheer niet meer hoe snel hij het ene na het andere nummer in zijn cd-speler moest krijgen. De UcD kon niet meer stuk. Wat een dynamiek, wat een rust en dat hoog, prachtig gewoon riep hij uit. Bij George Duke's Face The Music wist ik het zelf ook zeker; wat een bas. Strak en imponerend.

:lol: :lol: :lol:

Er zijn er meer die dit zo ervaren hebben, Co.
Ik wilde er ook nooit aan (op Maggies notabene).

Vliezen hebben geen laag. Dat kan helemaal niet. Waar heb je de subwoofer verstopt? :shock: 8)
fgroen

Bericht door fgroen »

Nou, een berg Peerless HDS woofertjes aanschaffen met een leuk tweetertje erbij (die SF-tweeter lijkt een beetje op de SS Revelator), en de schuur in met een pak MDF!!! :lol:
cve

Bericht door cve »

Een ontwerp in deze richting spreekt me ook wel aan. (niet de vormgeving)
http://www.troelsgravesen.dk/TJL3W.htm

Die Seas drivers vind ik telkens weer erg goed klinken. Lastig filteren maar misschien met dit ontwerp als vertrekpunt wel te doen.

Co
Bijlagen
TJL3W_web_3.jpg
Plaats reactie