10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
jwvanwijngaarden
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
- Locatie: Utrecht
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik kom samen met audiomaatje Jaap de Vos graag kijken, luisteren en leren.
Tot zaterdag.
Jan Willem
Tot zaterdag.
Jan Willem
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Welkom, tot zaterdag.
Ik was net in het wijkcentrum, er hangt een scherm in kamer 6 (Jochem) en ook in kamer 1 nu, scheelt mee slepen. Er hangen ook beamers, maar die moet gehuurd worden. Ik neem ook een (presentatie) beamer mee, die kan ook gebruikt worden. Gratizzzz.
Ik was net in het wijkcentrum, er hangt een scherm in kamer 6 (Jochem) en ook in kamer 1 nu, scheelt mee slepen. Er hangen ook beamers, maar die moet gehuurd worden. Ik neem ook een (presentatie) beamer mee, die kan ook gebruikt worden. Gratizzzz.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Waar hangt het scherm? Dat scheelt inderdaad slepen, het is al best watBarry2001 schreef: ↑wo 01 feb 2023, 9:41Welkom, tot zaterdag.
Ik was net in het wijkcentrum, er hangt een scherm in kamer 6 (Jochem) en ook in kamer 1 nu, scheelt mee slepen. Er hangen ook beamers, maar die moet gehuurd worden. Ik neem ook een (presentatie) beamer mee, die kan ook gebruikt worden. Gratizzzz.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Als je kamer 1 binnenkomt aan de muur links.
Hier:
Hier:
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hi TabCam,
Duidelijk. Jij hebt dus "links" in kamer 1; ik ga "rechts".
Daarmee heb jij je scherm.
Tot zaterdag. Zin in!
Met muzikale groet,
Reinout
Duidelijk. Jij hebt dus "links" in kamer 1; ik ga "rechts".
Daarmee heb jij je scherm.
Tot zaterdag. Zin in!
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hi Reinout,
Die deur maakt dat wat lastig maar op zich kan ik nog steeds de breedte links pakken en het scherm wel of niet gebruiken. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen en wie weet veranderd het nog op de dag zelf
!
Heb er ook zin in en benieuwd hoe mijn set en de andere sets daar spelen!
MMG,
TabCam
Die deur maakt dat wat lastig maar op zich kan ik nog steeds de breedte links pakken en het scherm wel of niet gebruiken. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen en wie weet veranderd het nog op de dag zelf
Heb er ook zin in en benieuwd hoe mijn set en de andere sets daar spelen!
MMG,
TabCam
-
ZelfbouwHalle
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 27 jan 2023, 18:14
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hallo, een klein berichtje van mij als net-ingeschreven forumlid, en daarmee dus echt een newbee 
Heb 2 linkerhanden, mag al jaren geen soldeerbout meer vasthouden en de zaag wordt ook al uit mijn buurt gehouden, en toch heb ik me aangemeld bij het forum.
Hoop en verwacht enthousiastelingen, dwalenden, betweters, alweters, gepassioneerden, solisten en socialen, muziek-, en techniekmensen tegen te komen.
Ben heel erg benieuwd en krijg nu dan ook meteen de kans om na een uurtje rijden vanaf Halle (NL) een aantal van jullie live te ontmoeten.
Ik kijk er naar uit
Frank
Heb 2 linkerhanden, mag al jaren geen soldeerbout meer vasthouden en de zaag wordt ook al uit mijn buurt gehouden, en toch heb ik me aangemeld bij het forum.
Hoop en verwacht enthousiastelingen, dwalenden, betweters, alweters, gepassioneerden, solisten en socialen, muziek-, en techniekmensen tegen te komen.
Ben heel erg benieuwd en krijg nu dan ook meteen de kans om na een uurtje rijden vanaf Halle (NL) een aantal van jullie live te ontmoeten.
Ik kijk er naar uit
Frank
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hoi Frank, leuk dat je een kijkje komt nemen. Ik heb je 06 nr weggehaald, dit plaatsen op een openbaar forum brengt altijd narigheid met zich mee helaas.
OT, hebben vorig jaar een paar dagen gefietst in omgeving Halle, het is er prachtig. Tot zaterdag!
OT, hebben vorig jaar een paar dagen gefietst in omgeving Halle, het is er prachtig. Tot zaterdag!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Voor degenen die hun luidspreker willen meten neem ik het volgende mee:
- Laptop met ARTA + licentie
- Meetdoosje voor impedantie- en responsmetingen met ingebouwde versterker
- Meetmicrofoon Isemcon EMM-7101-CHTB, gekalibreerd juli 2021, met statief
- Draaischijf voor polaire metingen, diameter 80 cm
- Standaard voor kleine luidsprekers, 1m hoog, kan op draaischijf vastgezet worden
- Luidsprekersnoer met losse draadeinden
- Kistje met handig "grut"
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Lijkt me een mooie complete set zo Jurgen!
Dan zet ik hierbij de planning 'vast'. Ach wat is vast
Laatste wijziging is een wisseling in kamer 3, Joppe en Henkjan/Chris hebben van plek gewisseld. Ik verander de planning in de 3e post nu niet meer, verder zal het zich op de dag zelf wel regelen.
Dan zet ik hierbij de planning 'vast'. Ach wat is vast
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hi Timpert,
Goed idee even te listen…
Wat neem ik mee
Laptop WIN11 met Clio Software
Clio Pocket Hardware met gekalibreerde microfoon en statief
Gekalibreerde versterker 10,20,30 dB om luidsprekers aan te sturen
Diverse kabels…
Wat kan ik meten
Gekalibreerde SPL meting (op 1 meter dan) en impuls grafiek
Waterval diagram (hoewel in een ruimte met veel reflecties minder significant)
Impedantie meting
Frequentie transfer van het luidspreker filter ingang-speaker elektrisch ….
Voor wie het wil, impedantie meting van onderdelen zoals spoelen, weerstanden of condensatoren
Leuk, dat we twee setups hebben. Dan hebben we twee perspectieven van elke meting.
Tot Zaterdag !
doede
Goed idee even te listen…
Wat neem ik mee
Laptop WIN11 met Clio Software
Clio Pocket Hardware met gekalibreerde microfoon en statief
Gekalibreerde versterker 10,20,30 dB om luidsprekers aan te sturen
Diverse kabels…
Wat kan ik meten
Gekalibreerde SPL meting (op 1 meter dan) en impuls grafiek
Waterval diagram (hoewel in een ruimte met veel reflecties minder significant)
Impedantie meting
Frequentie transfer van het luidspreker filter ingang-speaker elektrisch ….
Voor wie het wil, impedantie meting van onderdelen zoals spoelen, weerstanden of condensatoren
Leuk, dat we twee setups hebben. Dan hebben we twee perspectieven van elke meting.
Tot Zaterdag !
doede
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik vergeet nog iets: een bordje voor op de deur met daarop een vriendelijk doch dringend verzoek om de ruimte niet te betreden tijdens de meting. Ik zal de laminatrix even opwarmen.
Bij luidsprekermetingen geldt het omgekeerde als voor de rest van het evenement: hoe minder zielen, hoe meer vreugd. Het moet stil zijn. Een enkele meting is zo gepiept, maar als je polaire metingen doet kan je even koffie gaan halen. Het werken met de draaischijf gaat automatisch, dus je kan de meting starten en weglopen en na een tijdje heeft de opstelling het rondje gemaakt. Het zou jammer zijn als er dan net iemand nietsvermoedend gezellig babbelend naar binnen wandelt.
Bij luidsprekermetingen geldt het omgekeerde als voor de rest van het evenement: hoe minder zielen, hoe meer vreugd. Het moet stil zijn. Een enkele meting is zo gepiept, maar als je polaire metingen doet kan je even koffie gaan halen. Het werken met de draaischijf gaat automatisch, dus je kan de meting starten en weglopen en na een tijdje heeft de opstelling het rondje gemaakt. Het zou jammer zijn als er dan net iemand nietsvermoedend gezellig babbelend naar binnen wandelt.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik ben van plan ook te komen. Graag zou ik dan mijn luidsprekertje(s) laten meten. Ik ben een beetje laat met deze melding; is er nog ruimte in het meet-schema?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Dat gaat zeker lukken, zo veel meetwerk is er niet dus er is vast een gaatje te vinden.
Misschien is het een goed idee als iedereen die wil meten even zijn 06 naar Doede en mij stuurt via DM, zodat we elkaar op de dag zelf niet mislopen.
Misschien is het een goed idee als iedereen die wil meten even zijn 06 naar Doede en mij stuurt via DM, zodat we elkaar op de dag zelf niet mislopen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ja de meetkamer is kamer 6, eind van de gang. Bewust gedaan, redelijk geïsoleerd van de overige kamers, ik denk wel de meest rustige. Als je daar een bordje op de deur hangt moet dat goedkomen. Kamer heet nog 'de Soos' omdat er een jongerenhonk zat, maar de kamer is omgezet naar een vergaderkamer. Voor wie er vaker was, die bar ed is weg, fris kleurtje op de muur, etc.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
ik meld me bij deze nog aan als bezoeker
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
ik meld mij aan voor zaterdag a.s.
Ik volg dit forum al jaren en ben dan ook benieuwd om te horen en zien wat er allemaal is gebouwd!
Ik volg dit forum al jaren en ben dan ook benieuwd om te horen en zien wat er allemaal is gebouwd!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Helaas, vrouw ziek en ik voel het nu aankomen. testje bij de missus gaf geen Corona aan maar dat gaan we nog een paar keer doen.
Onze ervaring is dat met de variantjes van vandaag de dag er flink vaak valse negatieve testen zijn.
En al blijkt het griep, ook dat ga ik niet zitten uitdelen als ik zie hoe brak Mrs. MechanicalAnimal er sinds gisteren bij ligt.
Ik wens iedereen in elk geval veel plezier met elkaar en elkaars creaties, kennis en kunde. Dat het maar een fijne en inspirerende dag mag worden.
Onze ervaring is dat met de variantjes van vandaag de dag er flink vaak valse negatieve testen zijn.
En al blijkt het griep, ook dat ga ik niet zitten uitdelen als ik zie hoe brak Mrs. MechanicalAnimal er sinds gisteren bij ligt.
Ik wens iedereen in elk geval veel plezier met elkaar en elkaars creaties, kennis en kunde. Dat het maar een fijne en inspirerende dag mag worden.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
dddac schreef: ↑wo 01 feb 2023, 22:39Hi Timpert,
Goed idee even te listen…
Wat neem ik mee
Laptop WIN11 met Clio Software
Clio Pocket Hardware met gekalibreerde microfoon en statief
Gekalibreerde versterker 10,20,30 dB om luidsprekers aan te sturen
Diverse kabels…
Wat kan ik meten
Gekalibreerde SPL meting (op 1 meter dan) en impuls grafiek
Waterval diagram (hoewel in een ruimte met veel reflecties minder significant)
Impedantie meting
Frequentie transfer van het luidspreker filter ingang-speaker elektrisch ….
Voor wie het wil, impedantie meting van onderdelen zoals spoelen, weerstanden of condensatoren
Leuk, dat we twee setups hebben. Dan hebben we twee perspectieven van elke meting.
Tot Zaterdag !
doede
nog vergeten..... met Clio kan je ook THD 2e en 3e orde vervvorming meten.....
een plaatje als voorbeeld van mijn speakers THD tussen 40 en 50dB dus tussen 0,3 en 1%
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Zonde! voorzichtig aan maar!MechanicalAnimal schreef: ↑do 02 feb 2023, 13:58Helaas, vrouw ziek en ik voel het nu aankomen. testje bij de missus gaf geen Corona aan maar dat gaan we nog een paar keer doen.
Onze ervaring is dat met de variantjes van vandaag de dag er flink vaak valse negatieve testen zijn.
En al blijkt het griep, ook dat ga ik niet zitten uitdelen als ik zie hoe brak Mrs. MechanicalAnimal er sinds gisteren bij ligt.
Ik wens iedereen in elk geval veel plezier met elkaar en elkaars creaties, kennis en kunde. Dat het maar een fijne en inspirerende dag mag worden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Vic en Daniel welkom, Maarten beterschap!
-
pimvanberkel
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 02 feb 2023, 21:08
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Tom Dijks en ik komen ook langs zaterdag, veel zin in. Erg benieuwd naar eventuele speakermetingen die worden gedaan en hoe je dat aanpakt. En ook naar jullie ervaringen met Diretta. Ben er zelf onlangs mee gaan draaien, in combinatie met Panchanko, bijzonder enthousiast over. Dus graag tot zaterdag!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik ben er ook bij zaterdag. Neem zelf niks mee, behalve Beijert en ze'n sub.
Groeten, Hans
Groeten, Hans
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hey Maarten, jammer joh, niets aan te doen! Ik had graag de familie Karlson bij elkaar gehadMechanicalAnimal schreef: ↑do 02 feb 2023, 13:58Helaas, vrouw ziek en ik voel het nu aankomen. testje bij de missus gaf geen Corona aan maar dat gaan we nog een paar keer doen.
Onze ervaring is dat met de variantjes van vandaag de dag er flink vaak valse negatieve testen zijn.
En al blijkt het griep, ook dat ga ik niet zitten uitdelen als ik zie hoe brak Mrs. MechanicalAnimal er sinds gisteren bij ligt.
Ik wens iedereen in elk geval veel plezier met elkaar en elkaars creaties, kennis en kunde. Dat het maar een fijne en inspirerende dag mag worden.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Woei , bijna klaar met mijn brouwsel om mee te nemen
volgend jaar toch echt proberen iets eerder te beginnen.
tot zaterdag !
tot zaterdag !
