DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De thinfilm 82 ohm SMD serie weerstandjes waren binnen.

Kolere wat klein,maar gelukt :lol:
Bijlagen
DSC07596.JPG
I2S AD1865.jpg
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

Je hebt de smaak te pakken en monteert nu ook draadweerstanden aan de oppervlakte, zie ik :wink:

Ziet er goed uit, ik word steeds benieuwder.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De laatste onderdelen voor de dac print waren binnen.

De dac is nu gereed voor het testen. :wink:

Nu nog een aantal voedingen bij elkaar scharrelen en nog even wachten op de USB/I2S omzetter.

Of ik probeer het eerst met een Raspberry of een Odroid of een Amanero :think:
Bijlagen
DSC07600.JPG
DSC07603.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

Geef maar eens gas met die knappe jongen......!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Vandaag gekeken wat ik nog aan voedingen had liggen.
Kwam er achter dat ik geen Salas shunt 5V negatief meer had.
Wat ik had is op gebruikt in mijn dac,s.
Dan maar wat lezen hoe ik dat toen gebouwd heb en of er nog genoeg onderdelen op de plank liggen.

Eerst maar eens het ontwerp van de voeding aanpassen naar mijn huidige maatstaven.
Dus graven in mijn archief,waar heb ik dat :think:
En de boel aanpassen.

En dan staat er op de keukentafel nog mijn 6V6 buizen voorversterker op een plankje,wat eerst ontmanteld moet worden.
De versterker speelt goed en is klaar om ingebouwd te worden,maar dat doen we wel als de weercijfers ruim boven de 10 graden zitten.

Al met al nog even geduld .
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

De voeding is er klaar voor.

Nog wat touwtjes knopen dan kan de stekker er in :hide:
Bijlagen
DSC07604.JPG
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

Spannend! Staan er tien parallelregelaars op die print rechts?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Zijn 5 salas shunt (mosfet) voedingen waarvan ik 4 gebruik voor de dac.

Drie regelaars staan op +- 60mA ingesteld voor de dac chip en 1 op +- 150mA voor het verdere digitale gedeelte van de print.
Wat links staat is de voeding voor de I2S aansturing,Odroid C1+ als muziek speler en Amanere USB naar I2S omzetter.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

Vol verwachting klopt mijn...........
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door 3kes »

:-"
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Oke, de touwtjes er aan.

Alle spanningen gecontroleerd.

Alle aansluitingen gecontroleerd.

O droid C1+ er aan gezet als speler met Max2play als software.
De Odroid hangt dan via USB aan de Amanero USB naar I2S omzetter die dan via jumperwire aan het dac bordje hangt.

Het IP adres van de Odroid opgezocht en via de webinterfase van Max2play de speler op Amanero gezet.

Mijn buizenspul opgestart en het signaal direct van de 200 ohm I/V weerstanden afgetapt dus zonder buizenvoortrap zo de 6N23P voorversterker in.

En dan kan de stekker er in :hide:

Even voelen of er ergens iets overmatig warm wordt in de voeding,nee dus. :)

Muziek er op en spelen maar :rock:

Hij doet het :shock: :yeah:

Kon niet te veel luisteren de vrouw kijkt schaatsen,komt nog wel. :?
Geen rook, geen bijgeluiden geen haperingen en genoeg volume alleen op de I/V weerstanden.
Klonk nog een beetje vlak,maar dat is nieuwigheid,na een half uur spelen trok dat al wat bij.
Snel wat door mijn collectie gezapt alles is er :D
Bijlagen
DSC07605.JPG
DSC07606.JPG
Laatst gewijzigd door democles op za 11 jan 2020, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door 3kes »

Meteen maar massa productie dan? Geintje ;). Maar kicken dat ie in ieder geval speelt!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Ja kicken :rock:

Marcel bedankt voor het schema en de moeite :dank:

Heb nu dus een NOS AD1865 dac met I2S aansluiting,dus niet meer afhankelijk van SPDIF en daar ging het om :yeah:



Eerst dit alles maar een tijdje op inbranden zetten.
Laatst gewijzigd door democles op zo 12 jan 2020, 3:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

:yeah: :yeah: :yeah: :rock: :rock: :proost: :proost:
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

Geweldig dat hij het doet! Haalt hij de 192 kHz ook?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Of de 192 Khz gehaald wordt test ik vandaag nog wel even.

Eerst zo,n bestand zoeken en kijken in VLC welke codec het is.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Dan maar even zoeken naar een 192Khz bestand.

Ik vond dit.
pink floyd.jpg
pink floyd.jpg (4.01 KiB) 314 keer bekeken
F.ck bijna 2GB voor een CD,tje :o

Eerst maar even testen op de computer met VLC speler,deze geeft 32bit 192Khz Flac aan voor het bestand.

Dan maar proberen of het speelt op de AD dac.

En dat doet het zonder bijgeluiden of haperingen :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door OpaBert »

Knap gedaan Demo :goeie: :goeie: :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Dank je Bert,en dat alles zonder ruis.
Luister nu met de koptelefoon er op.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door MarcelvdG »

:goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door Barry2001 »

=D> :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door hannesie »

Je bent een topper :sure: :goedzo:
En dan ook nog de juiste muziek keuze!!!!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Oke,de schakeling werkt nog steeds.
Klinkt nog wel anders als mijn eigen bouwsels maar er zit nog geen buizentrap achter dus eigenlijk geen vergelijk.

Mijn ontwerp in SMD maat kon me niet los laten,hoewel dat eigenlijk niet meer te doen is met een soldeerbout,toch maar verder gewerkt aan een twee laags ontwerp.

Hoe ik later alles er op bak vergt nog wat studie werk.
DSC07608.JPG
Nu heb ik in SPRINT 5, twee lagen getekend en wil daar gerbers van maken voor een printje van de Chinees,maar weet niet hoe , de manier werd een tijdje terug uitgelegd op het forum,alleen kan ik dat niet meer vinden. En hoeveel gerber files heb ik nodig?

Nog even een vraagje over de serie weerstandjes.
De afstanden van de baantjes zijn nu beduidend korter geworden,welke waarde kan ik nu het beste toepassen?
Bijlagen
AD1865 I2S 2 laags.JPG
Laatst gewijzigd door democles op wo 15 jan 2020, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door 3kes »

Netjes! Zolang het niet kleiner is dan 0805 is het prima met de soldeerbout te doen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje

Bericht door democles »

Weerstandjes/condensatoren 1206

IC,s SO-14 ,SO-16 en SO-28

Weerstandjes en condensatoren gaat wel lukken maar die IC pootjes :-#
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”