DIY C1 met weinig karakter

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Thomox »

Kennelijk was ik vergeten te reageren :mrgreen:

Ze staan nog in dezelfde staat als toen. Ik ga het zelf een keer spuiten met 2K transparante lak in de zomer.

Maat van me heeft dat laten zien, mooi spul!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door ray5150 »

Thomox schreef:
Ik ga het zelf een keer spuiten met 2K transparante lak in de zomer.

Maat van me heeft dat laten zien, mooi spul!
Geen ervaring met dat spul, maar dat lijkt me ook nog een behoorlijke klus om dat netjes te doen.
Ik zit al een tijdje met de uitdaging in mijn hoofd om eens een luidspreker af te werken en te lakken met louter producten van de Action.
(ze hebben nu ook polijstmachines) :idea:
Lijkt me gaaf om daar iets echt moois van te maken. :D
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door asterduc »

ray5150 schreef:
... en te lakken met louter producten van de Action. :D
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Shadow »

asterduc schreef:
ray5150 schreef:
... en te lakken met louter producten van de Action. :D
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
De oliegebaseerde lakken van hun zijn niet slecht toch hoor Ed...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Marp »

Spectrum = Lesonal (merk van Akzo).
Het heeft niet de dekkingskracht van Rambo Hammerite en de UV-bestendigheid van Sikkens, maar schijnt in de basis een goede lak te zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

Zelfde kwaliteit dus als Flexa en de bouwmarkt merken. Vergeelt ook tamelijk rap.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Zelfde kwaliteit dus als Flexa en de bouwmarkt merken. Vergeelt ook tamelijk rap.
Wel met UV er op ja...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door hannesie »

Gewoon zwarte verf gebruiken, vergeelt niet zo snel, en rood heeft ook wel wat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

Rood wordt met UV al snel roze, heeft idd wel wat :D Enig rode pigment wat goed UV bestendig is is Cadmium rood. Maar dat mag al heel lang niet meer.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 26 feb 2020, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Douwe84 »

Marp schreef:
Spectrum = Lesonal (merk van Akzo).
Het heeft niet de dekkingskracht van Rambo Hammerite en de UV-bestendigheid van Sikkens, maar schijnt in de basis een goede lak te zijn.
Mijn vriendin had haar woningbouw appartementje volledig met spectrum gelakt. In de zomer vol de zon er op en na 2 jaar nog smetteloos wit. het verwerken is wel minder mooi dan een Sikkens lak bv maar heel gek is dat ook niet mijn inziens.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

Dat zou best kunnen. Volgens mij zijn het restpartijen van overal en nergens vandaan. Op de bus staat als herkomst: Store Brands ...... Amsterdam.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door beijert »

Zo stond er op de kit koker het adres van den braven.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28478
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door ds23man »

Doe eens gek, een kek behangetje is ook weer eens wat anders.... :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Doe eens gek, een kek behangetje is ook weer eens wat anders.... :lol:
Daar heb ik wel eens over gedacht, glasvliesje erop :-k
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Barry2001 »

Is gedaan, en hier op het forum gepresenteerd. Alleen wie was dat ook weer .. :-k
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Henkjan »

Ik niet, ik was van de vloerbedekking
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door hannesie »

Rik Post heeft wel eens met glasvezel en epoxyhars een paar kasten afgewerkt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb er jarenlang niks op gehad...
Gebruikersavatar
Bean
Berichten: 299
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:55
Locatie: Gelderland

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Bean »

Marp schreef:
Spectrum = Lesonal (merk van Akzo).
Het heeft niet de dekkingskracht van Rambo Hammerite en de UV-bestendigheid van Sikkens, maar schijnt in de basis een goede lak te zijn.
Hier ook een paar kozijntjes met Spectrum watergedragen lak gedaan. Aan de binnenkant, uiteraard. Zit er nu al een flink aantal jaren netjes op. Wel een laagje extra moeten smeren om het goed te laten dekken. Qua verwerking vond ik het prettiger dan de Sikkens Rubbol die ik buiten heb gebruikt :hide:
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Peter 53 »

Henkjan schreef:
Ik niet, ik was van de vloerbedekking
Pvc laminaat werkt ook goed
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door ray5150 »

asterduc schreef:
ray5150 schreef:
... en te lakken met louter producten van de Action. :D
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
Maar is dat ervaring uit eigen hand, of van horen zeggen ?
Heb hier zelf een stuk of 10 binnen en buitenkozijnen in het huis te schilderen, dus een liter of 4 van de Spectrum lak (Alkyd basis, die waterzooi hoef ik niet) gehaald, ziet er picobello uit hoor.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door asterduc »

ray5150 schreef:
asterduc schreef:
ray5150 schreef:
... en te lakken met louter producten van de Action. :D
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
Maar is dat ervaring uit eigen hand, of van horen zeggen ?
wat denk je zelf Ray ...
natuurlijk is dat mijn eigen ervaring, ik luister nooit naar wat anderen zeggen :wink:
Ik heb de lak geprobeerd, na dagen nog niet droog en bij het vlakschuren zat ik er onmiddellijk terug door.
De spuitlak was zelfs nog erger, na 3 lagen nog transparant en spuit je dikker dan loopt het als een waterval.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Thomox »

Mijn dochtertje begint ondertussen nogal ondeugend te worden bij mijn speaker, dus het werd tijd dat ik de conussen ging afdekken. Eventjes in Fusion 360 wat getekend, door de 3D printer gehaald en wat doek bij Rudy besteld (waarvoor dank :goeie: ).

Mooi... uh, nee :rofl:
Noodzakelijk... jaaaa :mrgreen:
Bijlagen
Klaar!
Klaar!
Door de flits lijkt 't grijs, maar 't is wel zwart :)
Door de flits lijkt 't grijs, maar 't is wel zwart :)
Beetje donker, maar 't idee is duidelijk....
Beetje donker, maar 't idee is duidelijk....
Propjes erin, als laatst de magneetjes
Propjes erin, als laatst de magneetjes
Doek uitgeknipt
Doek uitgeknipt
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Henkjan »

netjes zo

heb je al een 3e klaarliggen voor als ze wat gegroeid is? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”