Ik ga het zelf een keer spuiten met 2K transparante lak in de zomer.
Maat van me heeft dat laten zien, mooi spul!
Geen ervaring met dat spul, maar dat lijkt me ook nog een behoorlijke klus om dat netjes te doen.
Ik zit al een tijdje met de uitdaging in mijn hoofd om eens een luidspreker af te werken en te lakken met louter producten van de Action.
(ze hebben nu ook polijstmachines)
Lijkt me gaaf om daar iets echt moois van te maken.
... en te lakken met louter producten van de Action.
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
... en te lakken met louter producten van de Action.
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
De oliegebaseerde lakken van hun zijn niet slecht toch hoor Ed...
Spectrum = Lesonal (merk van Akzo).
Het heeft niet de dekkingskracht van Rambo Hammerite en de UV-bestendigheid van Sikkens, maar schijnt in de basis een goede lak te zijn.
Spectrum = Lesonal (merk van Akzo).
Het heeft niet de dekkingskracht van Rambo Hammerite en de UV-bestendigheid van Sikkens, maar schijnt in de basis een goede lak te zijn.
Mijn vriendin had haar woningbouw appartementje volledig met spectrum gelakt. In de zomer vol de zon er op en na 2 jaar nog smetteloos wit. het verwerken is wel minder mooi dan een Sikkens lak bv maar heel gek is dat ook niet mijn inziens.
Spectrum = Lesonal (merk van Akzo).
Het heeft niet de dekkingskracht van Rambo Hammerite en de UV-bestendigheid van Sikkens, maar schijnt in de basis een goede lak te zijn.
Hier ook een paar kozijntjes met Spectrum watergedragen lak gedaan. Aan de binnenkant, uiteraard. Zit er nu al een flink aantal jaren netjes op. Wel een laagje extra moeten smeren om het goed te laten dekken. Qua verwerking vond ik het prettiger dan de Sikkens Rubbol die ik buiten heb gebruikt
... en te lakken met louter producten van de Action.
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
Maar is dat ervaring uit eigen hand, of van horen zeggen ?
Heb hier zelf een stuk of 10 binnen en buitenkozijnen in het huis te schilderen, dus een liter of 4 van de Spectrum lak (Alkyd basis, die waterzooi hoef ik niet) gehaald, ziet er picobello uit hoor.
... en te lakken met louter producten van de Action.
succes, lakverf van de Action, dat is water met wat pigment!
Dan kun je beter aan een potje industriële lak proberen komen Ray, heb je kwadratisch meer kans dat je project slaagt.
Maar is dat ervaring uit eigen hand, of van horen zeggen ?
wat denk je zelf Ray ...
natuurlijk is dat mijn eigen ervaring, ik luister nooit naar wat anderen zeggen
Ik heb de lak geprobeerd, na dagen nog niet droog en bij het vlakschuren zat ik er onmiddellijk terug door.
De spuitlak was zelfs nog erger, na 3 lagen nog transparant en spuit je dikker dan loopt het als een waterval.
Mijn dochtertje begint ondertussen nogal ondeugend te worden bij mijn speaker, dus het werd tijd dat ik de conussen ging afdekken. Eventjes in Fusion 360 wat getekend, door de 3D printer gehaald en wat doek bij Rudy besteld (waarvoor dank ).
Mooi... uh, nee
Noodzakelijk... jaaaa
Bijlagen
Klaar!
Door de flits lijkt 't grijs, maar 't is wel zwart :)