Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Blij dat ik niet de enige ben.

Ik ga misschien nog naar de Afterparty, biertje meepikken op de markt. :wink:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan schreef:
Bart_M schreef:
Ik had al die tijd in mijn hoofd dat de 27e een zondag was.
jij ook al? niet dat t voor mij uitmaakte, ik kon beide dagen niet.....
Damn... Ik ook al :oops: . Ik heb de hele tijd zondag in mijn kop gehad :( Damn, damn, damn :( op de DIY 2006 kon ik al niet, en nu had ik de verkeerde datum :-& .... en ik had vandaag ook gewoon kunnen komen :(

Ik vind het dus echt een ramp voor mezelf :( Echt super balenzeg!

Voor de rest: veel plezier bij de afterparty!
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Dan hebben we een wijze les geleerd. Vermeldt voortaan ook de dag erbij. :roll:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Bart_M schreef:
Dan hebben we een wijze les geleerd. Vermeldt voortaan ook de dag erbij. :roll:
dat is inderdaad een heel strak plan ;) En voor de volgende keer: beter zelf opletten :roll:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

:-$
Straks worden we nog van laksheid beschuldigd... :oops:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

En, en, en zijn er al lui terug met de nieuwste verhaaltjes en foto's???
(btw die time server op dit forum loopt dik een uur verkeerd)
Kees
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

bij mij hetzelfde verhaal. DIY_freak vertelde me gisteren gelukkig dat het zaterdag was en niet zondag. Het mocht echter allemaal niet baten: ben vandaag ziek :cry:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Jaja, ik ben al terug thuis. "glunder, glunder, glunder" (degene die er waren weten waarom, maar dat laat ik aan hen over 8) )

En effe een woordje van dank aan Jan voor de goede organisatie! =D>
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

men vond je spiekerts mooi?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Helaas heb ik geen foto's, maar die komen vast nog wel van iemand anders!

Hoewel ik maar tot 13:00 ben geweest, heb ik toch prachtige dingen gezien en gehoord. Het leukste was om de ervaringen uit te wisselen en eindelijk een gezicht te kunnen plaatsen bij die gekke bijnamen.

"Bart Lybeert, aangenaam." "A, ben jij Digidoo? O ja..."

Wellicht komt het jullie wel bekend voor.

Mijn ervaringen op een rijtje:
- De geweldige muziek van Maarten van Rozendaal. Een aanrader; koop die cd! Goeie kwaliteit live met onwijze leuke nederlandstalige muziek.
- De T-Amp in ruimte 1 viel me erg tegen. I.c.m. de monitors van Paul klonk de muziek erg suf en we hebben snel een mooie buizenbak, wellicht onbeveiligd, aangesloten. Veel beter! Overigens: no hard feelings t.o.v. de eigenaar van die T-Amp, ik had gewoon het idee dat die versterker de luidsprekers niet aan kon.
- In ruimte 2 stonden een paar prachtige luidsprekers en een nog veel mooiere (geen DIY overigens) versterker en cd speler. Helaas onbetaalbaar voor velen en daarom vond ik het bijvoorbeeld zeer interessant hoe KT88 voor rond de 100 euro die buizenbak van ruimte 1 in elkaar had gezet.

Mijn complimenten voor de organisatie en iedereen die is gekomen. Ik kan niet wachten tot de volgende en dan neem ik ook graag mijn GC's mee en wellicht die buizenamp.

Top!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Martijn M schreef:
men vond je spiekerts mooi?
Blijkbaar is niet alleen het uiterlijk geslaagd. :D

Jammer dat ik die T-amp in ruimte 1 niet gehoord heb. Die was al vervangen toen ik daar kwam luisteren.
Ik vond die monitortjes van (shit, naam nu al vergeten, SORRY) wel mooi. Veel mensen vonden de mini TL's mooier (met dezelfde units) maar persoonlijk hadden de BR-en de voorkeur.
Ook erg leuk was het PC-systeempje van Indoubt. Zo'n kleine speakertjes in zo'n joekel van een ruimte. Ze deden het niet slecht! Dat super kleine versterkertje liet zich ook wel van z'n beste kant horen. Zo'n piepklein ding liet m'n Classics mooi zingen. En er kwam zeker en vast genoeg power uit om een aardig akseptabel luisterniveau te halen. Fraai!
Wowly's monitors vond ik ook mooi klinken. Heel aangenaam voor lange sessies lijkt me. En je mist niks. (misschien wat laag, maar een ramp vind ik het niet) In combinatie met Jeroens dipole-bas vond ik het echt wel gaaf. Niet de ideale overgang tussen laag en laag-mid, maar toch een goeie combinatie. Wat een dominatie in het laag zeg! Niet dat het super-overdreven was, maar je merkt dat 2 30cm subs toch op een indrukwekkende manier lucht kunnen verplaatsen.

Ik zal nog maar wat commentaar over laten voor de anderen. :)

Foto's volgen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Hele post maar ff verwijderd... klopt niet wat ik zei
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Even de eerste foto's:

Jan z'n monitors: (nog zonder de laagsectie van Jeroen)
Bijlagen
Luisterdag_zelfbouwaudio_Breda001.jpg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hard aan 't werk in luisterruimte 3:
Bijlagen
Luisterdag_zelfbouwaudio_Breda002.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Is daar het oosten, Hans?

:shock:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

M'n eigen speakers op een LUA CD-speler en Jan (Wowly dus) z'n UcD. Nice!! Klinkt beter dan bij me thuis, moet ik zeggen. Ik moet dringend gaan bijbouwen en een grotere luisterruimte maken. :D
Bijlagen
Luisterdag_zelfbouwaudio_Breda007.jpg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Dat koperen buisje is echt de versterker hoor!
Bijlagen
Luisterdag_zelfbouwaudio_Breda013.jpg
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

GainClone toevallig? Of T-Amp? Ik heb 'm niet gezien :( Was te vroeg weg...
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Waanzinnig leuke dag gehad!

Mijn favorieten: Wowly's monitors (er komt *echt wel* bas uit, laat je nix wijsmaken! ), Rho's zuiltjes (fraai voorbeeld van goedkoop kan ook goed zijn), en, toch wel, de UcD versterker, ik meen van Wowly.
Alhoewel ik van mening ben dat icm. Rho's speakers mijn eigen hybride baksel het toch net even beter deed.
Dit ten koste van veel meer gewicht en een torenhoge energierekening.... :oops:

Afknapper was voor mij wel de Lua CD speler.
Wat een agressief ding is dat zeg, er zit voorzeker iets mis met de DAC of de uitgangstrap.
Dat ik hierin niet alleen sta, werd nog even bevestigd op het einde van de dag in vergelijk met een Philips DVD speler en mijn eigenbouw DACje.

Ook erg goed, maar dat wist ik al van DDIY, is Daniël's SE 807 versterker.

Maarten van Roozendaal: wat een openbaring! Aanrader van de 1e orde :lol:

Wowly en alle anderen: heel erg bedankt voor de gezelligheid en de organisatie, en neem me maar niet kwalijk dat ik soms heel bot zeg wat ik denk, op het forum ben ik beslist beheerster :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tja, wat zal ik zeggen....

Ik denk dat het laatste woord over deze dag niet snel gezegd zal zijn. Tenminste, ik heb zéér genoten, ondanks dat ik toch een beetje probeerde de boel in het gareel te houden. Wat dat betreft mogen Edo en Jeroen_D meteen in de hoek ,ware het niet dat hun akoestisch oordeel later in hun tegendeel werkte :twisted: :wink:

De ruimte's waren onverwacht heel erg goed qua diversiteit (klein, groter grootst, flink gedempt, goed gedempt en redelijk goed gedempt) en de grootte van de ruimte's was uitmuntend, alsook de groepsgrootte. Er was veel ruimte voor inbreng van muziek alsmede flexibiliteit voor matchen van apparatuur.

Fineermannetje heeft een pokkeind gereden om goede apparatuur en kabels etc te regelen, waarvoor ik hem nog steeds erg dankbaar ben! Persoonlijk vond ik de versterker om het maar te zeggen, een "Bruut" 1e klasse. ook de cd-speler vond ik erg goed, maar ik heb begrepen dat anderen er anders over dachten. Wat natuurlijk kan, want iedereen hier aanwezig was van het no-nonsense luistertype.

Ook was mijn gevoel dat het heel erg kort was. Ik heb diverse keren met tegenzin de wisseling van de groepen aangekondigd! Dit kwam mede omdat de dag wat moeizaam op gang kwam. de meesten waren gearriveerd om 10 uur. Daarom maar meteen begonnen met de eerste stint. Ieder was eager om te laten horen wat wat de kwaliteiten waren.

Ik hoorde zoveel goede sets, of als ze nog niet goed waren werd er snel gewisseld zodat het juiste wel verkregen werd, dat alleen al wat dat betreft de dag geslaagd is!!

Idd was de grootste verassing de seas classic van Rho (spreek uit also er iets in je keel zit :wink: ). Deze speaker was heel erg uitgewogen en in balans in de huidige setting. ik geloof zelf dat Rho zelf ook een beetje verrast was van de uitmuntende performance. M.n. de muziek van yello was een echte traktatie, wat een set!!!! Er lag ook een rol voor de apparatuur mogelijk. de UcD180 van mij heeft vaak dat een set daadwerkelijk anders gaat klinken en een zeer grote controle heeft op weergevers. In combinatie met de Lua die veel emotie geeft werd de speaker in de mangel genomen en moest ie presteren. de grotere ruimte leverde ook veel debet hierbij. Ik heb er erg van genoten!

Een van de prettigste om te beluisteren was de complete set van Doppedoos en daddy. Het leukste was om aan daddy te vragen: "vertel eens wat over de buizen". het antwoord: "oh, rechtoe rechtaan, niks bijzonders". Gaandeweg de sessie werd ie steeds spraakzamer. Opeens kwam een schema tevoorschijn, kwam de moeite om een goede trafo te vinden boven tafel en ga zo maar door. Dat kwam mede door het grote begrip en de pure positieve inzet van iedereen! Ook leuk was dat duidelijk is dat genieten van muziek niet aan leeftijd gebonden is!

Een van de grappigste dingen was de versterker van Indoubt!. Dat ding kan zo direct op de markt, mensen geloven gewoon niet dat dat kleine dingetje versterkt.

Ik heb lekker op mijn gemak kunnen luisteren naar de set van jeroen en Edo. Het laag van de Dipool is ondertussen een status aan het bereiken, maar de lagere registers van de isis waren ronduit indrukwekkend! Wauw!

Daarbij ben ik een gelukkig mens, want ik kon mijn eigen monitor laten horen in een staat waar ik erg gelukkig mee ben. Hij kwam erg goed uit de verf, al is dat wat lullig om te zeggen van je eigen spulletjes. Maar ik heb erg genoten van de muziek. Hij klonk beter dan in mijn eigen woonkamer! (ik ook een matige cd-speler en akoestiek... :x )

De afterparty is niet gekomen. De regen plensde er flink op los, en we zaten denk ik vol luisterindrukken. Daarbij was mijn linkeroog steeds aan het dichtvallen, ik denk dat de slapeloze uurtje van afgelopen nacht zijn tol aan het eisen waren.......

Allemaal bedankt voor de fijne dag, zonder jullie inzet was het niet zo leuk geworden!!!

Wowly
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

KT88 schreef:
Waanzinnig leuke dag gehad!

Maarten van Roozendaal: wat een openbaring! Aanrader van de 1e orde :lol:
Alias Rho?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Nope, een Nederlandse cabaretier/zanger met een fantastisch strakke band en een verrassend goede live opname. Waanzinnige teksten, hilarisch gewoon! :lol:
Dubbel CD, ga ik meteen bestellen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Digidoo schreef:
GainClone toevallig? Of T-Amp? Ik heb 'm niet gezien :( Was te vroeg weg...
Een AMP3 van 41Hz.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

KT88 schreef:
Maarten van Roozendaal: wat een openbaring! Aanrader van de 1e orde :lol:
Die CD wordt nog eens legendarisch onder zelfbouwers denk ik. :lol:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wowly schreef:
Rho (spreek uit also er iets in je keel zit :wink: ).
Ik kan nu eenmaal geen rollende rrrrrrrrr uitbrengen. Tja... :roll: :oops: :lol:

En ja, ik stond zelf ook wel te kijken van de prestaties van m'n speakers. Ze klinken thuis zeker niet slecht hoor, maar met meer ruimte laten ze echt wel meer en beter horen dan hier.

Nogmaals bedankt aan al degene die me complimenten gaven over de speakers. 8) 8) :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”