Arno schreef:Voor sommigen vast niet. Maar ik heb hier al twee audiofiele klopgeesten op bezoek gehad, en die vonden het schitterend.SSassen schreef:De brandende vraag is nu of dit wel audiofiel genoeg is?
projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 06 apr 2011, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: projekt egalisatiemortel
dat klopt!Arno schreef:Voor sommigen vast niet. Maar ik heb hier al twee audiofiele klopgasten op bezoek gehad, en die vonden het schitterend.SSassen schreef:De brandende vraag is nu of dit wel audiofiel genoeg is?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
Klopt als een bus ... 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Arno schreef:Hahaha, geintje.![]()
Het is Vloeregaliseer van Hornbach eigen merk. Komt in zakken van 25kg, en kost 19,95 per zak. 25kg tezamen met 5.7 liter water levert ongeveer 16.5 liter mortel op.
dank u!
Re: projekt egalisatiemortel
Op zich moet dat wel kunnen, maar ik denk dat ik ze de eerstkomende keer niet klaar heb.TubeHead schreef:Ze komen vast niet naar Breda
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
nee hoor, alle voorbereidingen zijn getroffen
- Bijlagen
-
- betonsilo.jpg (8.73 KiB) 471 keer bekeken
Re: projekt egalisatiemortel
Nou bijna.Wowly schreef:nee hoor, alle voorbereidingen zijn getroffen
Ik heb de mortel in huis, ik heb ontkistingsmiddel en de mal is in principe klaar.
Alleen wil ik in de platen van de bekisting die de zijkanten van de kast gaan vormen, nog iets van vormen of lijnen heel ondiep (+-0.5mm) infrezen. Deze vormen/lijnen komen dan na het gieten op het oppervlak te liggen. Heel mooi dus, alleen weet ik nog niet wat het moet worden.
Re: projekt egalisatiemortel
Maar wat dan? Ik ben niet zo poëtisch aangelegd, dus iets met tekst zie ik niet snel gebeuren.dre schreef:misschien logo?
Re: projekt egalisatiemortel
Misschien een vergelijkbaar aantal strepen die je ook bij dre op de voorzijde hebt gedaan.
Als je die freest in de zijkanten worden het rillen als het uit de mal komt, net even anders.
KIS oftewel Keep It Simpel, maar dan op de zijkanten, het gaat dan een beetje lijken op die aluminium koffers voor wat betreft de vormgeving.
Of je moet dan verdikkingen in de mal maken als je het in de vorm wilt, ik denk inderdaad dat het een meerwaarde heeft voor wat betreft de vormgeving, ik zie het al bijna voor me.
Als je die freest in de zijkanten worden het rillen als het uit de mal komt, net even anders.
KIS oftewel Keep It Simpel, maar dan op de zijkanten, het gaat dan een beetje lijken op die aluminium koffers voor wat betreft de vormgeving.
Of je moet dan verdikkingen in de mal maken als je het in de vorm wilt, ik denk inderdaad dat het een meerwaarde heeft voor wat betreft de vormgeving, ik zie het al bijna voor me.
Re: projekt egalisatiemortel
Dat zal het idd fraaier maken. Op welke manier wil je het beton gaan afwerken? Of laat je het juist betonlook houden?
Re: projekt egalisatiemortel
Misschien wel gaaf: RVS stripjes erin zetten, zodat je een sonus faber look krijgt, maar dan met rvs streepjes ipv groeven tussen de balkjes?
EDIT: ze hebben kleurstoffen om beton te kleuren. Stel je eens voor: een raafzwarte box met rvs accenten;
EDIT: ze hebben kleurstoffen om beton te kleuren. Stel je eens voor: een raafzwarte box met rvs accenten;
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
Tweeter(s) stuk ben ik bang ...Henkjan schreef:vertel?
Daarom stel ik bij deze twee nieuwe H1212 tweeters beschikbaar, zal ik ze opsturen? Moet je helaas wel even nieuwe baffles frezen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - HiFi gecertificeerd forumlid
Re: projekt egalisatiemortel
Dat zou wel een beetje heel erg lief zijnSSassen schreef:Tweeter(s) stuk ben ik bang ...Henkjan schreef:vertel?
Daarom stel ik bij deze twee nieuwe H1212 tweeters beschikbaar, zal ik ze opsturen? Moet je helaas wel even nieuwe baffles frezen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - HiFi gecertificeerd forumlid
Het lastige wordt dan wel dat ik waarschijnlijk een heel nieuw filter nodig heb. Of zou ik het gedeelte voor de midwoofer (deels) kunnen behouden?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
Het is je van harte gegund. En dat filter is zo aangepast, da's geen probleem, daarnaast zijn deze tweeters (Seas H1212) de krenten uit de pap uit de vandaag de dag verkrijgbare tweeters.Arno schreef:Dat zou wel een beetje heel erg lief zijnSSassen schreef:Tweeter(s) stuk ben ik bang ...Henkjan schreef:vertel?
Daarom stel ik bij deze twee nieuwe H1212 tweeters beschikbaar, zal ik ze opsturen? Moet je helaas wel even nieuwe baffles frezen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - HiFi gecertificeerd forumlid![]()
Het lastige wordt dan wel dat ik waarschijnlijk een heel nieuw filter nodig heb. Of zou ik het gedeelte voor de midwoofer (deels) kunnen behouden?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - HiFi gecertificeerd forumlid
Re: projekt egalisatiemortel
Ja dat frezen duurt idd maar even, maar dat schuren...SSassen schreef:Moet je helaas wel even nieuwe baffles frezen.
Re: projekt egalisatiemortel
pm gestuurd om bij te springen met de eventueel benodigde filteronderdelen! 
Re: projekt egalisatiemortel
Dank jedre schreef:pm gestuurd om bij te springen met de eventueel benodigde filteronderdelen!
Re: projekt egalisatiemortel
Is er misschien al een bestaand ontwerp met de Seas H1212 en Scan Speak 18w/8531g00, wat ik als basis zou kunnen gebruiken?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn

