Regelmatig de punt van de soldeerbout afvegen aan het sponsje, daardoor zullen er minder verbrande flux/hars resten op je soldering achterblijven maar er zal altijd wel wat van die resten achterblijven. Solderingen kun je goed schoon borstelen met een tandenborstel, wanneer je met componenten werkt die gevoelig zijn voor statische lading kun je beter geen kunststof (tanden)borstel gebruiken. In dat geval gebruik ik zelf altijd een houten nagelborsteltje.
Ook je solderingen zien er weer strak afgewerkt uit en als de rest van dit project, dat wordt weer zeer fraai.
Het blijft een geweldig project om te volgen
zo....genoeg krimpkous in the house in elk geval, lang leve de groothandel
En vanwege een paar dooie Bosch Nicad-accu's mezelf maar eens op een fatsoenlijke accutol getracteert ...sodeju.....dat is wel ff andere koek zeg
Draait als een tierelier en gebouwd als een tank.
En vanwege een paar dooie Bosch Nicad-accu's mezelf maar eens op een fatsoenlijke accutol getracteert ...sodeju.....dat is wel ff andere koek zeg
Draait als een tierelier en gebouwd als een tank.
P1060018.JPG
Dat is je 3e al in een paar dagen. Wat doe je er mee of gaan die dingen zo snel stuk?
En vanwege een paar dooie Bosch Nicad-accu's mezelf maar eens op een fatsoenlijke accutol getracteert ...sodeju.....dat is wel ff andere koek zeg
Draait als een tierelier en gebouwd als een tank.
P1060018.JPG
Dat is je 3e al in een paar dagen. Wat doe je er mee of gaan die dingen zo snel stuk?
En vanwege een paar dooie Bosch Nicad-accu's mezelf maar eens op een fatsoenlijke accutol getracteert ...sodeju.....dat is wel ff andere koek zeg
Draait als een tierelier en gebouwd als een tank.
P1060018.JPG
Dat is je 3e al in een paar dagen. Wat doe je er mee of gaan die dingen zo snel stuk?
Volgens mij hangt ie ze aan de 380 volt om ze nog sneller op te laden!
zou je niet eerst even de filtercomponenten met testsnoertjes opbouwen en testen voordat je alles gaat plakken, solderen, afknippen etc? Je zal de eerste niet zijn die daar een foutje mee maakt, vind dat je net gebouwde speakers zo raar klinkt en er dan achter komt dat dat net kort afgeknipte pootje van die dure condensator toch met de min van die spoel ipv de min van de driver (of iets dergelijks) verbonden had moet zijn. Op verschillende foto's op de website van Tony zie dat hij het filter ook op die manier test (en aanpast).
zou je niet eerst even de filtercomponenten met testsnoertjes opbouwen en testen voordat je alles gaat plakken, solderen, afknippen etc? Je zal de eerste niet zijn die daar een foutje mee maakt, vind dat je net gebouwde speakers zo raar klinkt en er dan achter komt dat dat net kort afgeknipte pootje van die dure condensator toch met de min van die spoel ipv de min van de driver (of iets dergelijks) verbonden had moet zijn. Op verschillende foto's op de website van Tony zie dat hij het filter ook op die manier test (en aanpast).
Scanspeakman
ik weet inmiddels op welke wijze de componenten aan elkaar moeten, maar voor ik het meeste definitief aan elkaar frituur laat ik Tony er nog even naar kijken, ik moet nog terminals en bekabeling halen bij hem. Tony moest natuurlijk bij de originele Galactica's het gehele filter vanuit niets uit zijn mouw schudden.
dre schreef:
je moet waarschijnlijk ook de levels van mid en hoog een beetje aan moeten passen aan je ruimte.
dus ik raad de zeer beroemde testplank ook aan.
de weerstanden waarmee ik kan spelen om het hoog en mid een dBtje harder of zachte ter laten spelen die zet ik zo vast dat ik die makkelijk kan aanpassen. Is een kwestie van 2 weerstanden, 1 per driver.
Ik heb trouwens het huis te koop staan dus 't nog maar ff de vraag hoe definitief ik de boel sowieso moet vastzetten
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op za 24 aug 2013, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb inmiddels de 4 grote condensatorbanken klaar. Nu kan ik even gaan schuiven met de rest om e.e.a passend te krijgen. Ondanks de grootte van de kasten zit ik daar de bracing aan de binnenzijde gebonden aan wat maximale afmetingen wat ik nog door de bracing heen kan manoeuvreren.
Bij de eerste kun je ook zien dat ik hier en daar nog een stukje krimpkous ben vergeten. De condensatorbanken met de Superior Z-Caps zijn een stuk netter, al doende leert men.
stierepis werkt net zo goed en nagellakremover (of aceton) zo mogelijk nog beter..
even eerst de grote brokken afschrapen bespoedigt het schoonmaken behoorlijk.
Kees
En volgende keer de boel niet laten aanbranden Isopropyl werkt i.d.d. niet erg lekker. Aceton en methyleenchloride is effectiever. Wel oppassen dat je niet ermee aan de C's zelf komt. Het is ook zeer effectief in het verwijderen van de opdruk!