het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Ik heb er daar een paar maanden geleden eentje besteld. Arriveerde binnen een paar dagen, ziet er uit als nieuw en speelt prima.
Re: het "te koop gezien" topic....
Discreet opgebouwd of is het een chip amp ?VintageHarry schreef:Ik heb er daar een paar maanden geleden eentje besteld. Arriveerde binnen een paar dagen, ziet er uit als nieuw en speelt prima.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Mooi discreet opgebouwd (https://cdn.head-fi.org/a/9324937.jpg), imho echt een fijn ding voor deze prijs.
Re: het "te koop gezien" topic....
1.5mm2 en 17A, 2,5mm2 en 24A, als je dan een overgangsweerstandje op bouwt heb je rook 
Re: het "te koop gezien" topic....
Ziet er mooi uit, maar ik kan me niet zo snel voorstellen dat je zoiets in een normale woningbouw installatie gebruikt.
Daar gaat je draad vanaf de groepen naar de centraaldozen, en daar verder opgelast.
Daar gaat je draad vanaf de groepen naar de centraaldozen, en daar verder opgelast.
Re: het "te koop gezien" topic....
Hey grappig, die dingen gebruiken wij voor 1 van onze klanten. Zit in een besturingskast welke wij bouwen voor dit systeem: https://mrrt.elekta.comds23man schreef:
Re: het "te koop gezien" topic....
speakerset AUDAX.
Goede Doelen Winkeltje aan de Yperstraat in Delft
vaste afhaalprijs van slechts 25 €
https://link.marktplaats.nl/m1331855423
2x HM210X0 8Ohm
1x HM100X2
Goede Doelen Winkeltje aan de Yperstraat in Delft
vaste afhaalprijs van slechts 25 €
https://link.marktplaats.nl/m1331855423
2x HM210X0 8Ohm
1x HM100X2
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic....
Advertentie verwijderd. Dit topic is daar niet voor.
Een verkooptopic openen is voorbehouden aan personen die op dit forum actief zijn. Dit is een voorwaarde die we op nadrukkelijk verzoek van de forumleden hanteren. Wie actief deelneemt aan discussies, krijgt na enige tijd automatisch deze mogelijkheid erbij.
Een verkooptopic openen is voorbehouden aan personen die op dit forum actief zijn. Dit is een voorwaarde die we op nadrukkelijk verzoek van de forumleden hanteren. Wie actief deelneemt aan discussies, krijgt na enige tijd automatisch deze mogelijkheid erbij.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic....
Sale bij Elektor .
Zelf niks kunnen vinden dat ik nog niet had of nodig heb, zitten wel wat aardige items tussen.
PS geen lidmaatschap nodig.
Zelf niks kunnen vinden dat ik nog niet had of nodig heb, zitten wel wat aardige items tussen.
PS geen lidmaatschap nodig.
Re: het "te koop gezien" topic....
Heb even gekeken en heb inderdaad iets aardigs gevonden voor buizenbouwers, namelijk een CDrom met de 10 "Rohrenhefte" voor een kleine 25 Euro.Barry2001 schreef:Sale bij Elektor .
Zelf niks kunnen vinden dat ik nog niet had of nodig heb, zitten wel wat aardige items tussen.
PS geen lidmaatschap nodig.
Ontzettend veel bouwontwerpen, buizentechniek etc. M.i. ruim z'n geld waard.
groet,
Aat
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Op Marktplaats staat een set dipool-subs, https://link.marktplaats.nl/m1335054588 met als omschrijving
"ontwerp: Tijdschrift Hobby Hifi
systeem: open dipool dus geen last van kast resonanties
units: Vifa wp300
kasten: gefineerd met folie.
laagste frequentie: 20 Hz"
Nu lijkt me een dipool-sub op zich wel interessant omdat je de buren minder last bezorgt (toch?). Maar kom je met zo'n constructie aan 20 Hz?? Of is dat -20dB
Kent iemand dit ontwerp uit de Hobby Hifi?
"ontwerp: Tijdschrift Hobby Hifi
systeem: open dipool dus geen last van kast resonanties
units: Vifa wp300
kasten: gefineerd met folie.
laagste frequentie: 20 Hz"
Nu lijkt me een dipool-sub op zich wel interessant omdat je de buren minder last bezorgt (toch?). Maar kom je met zo'n constructie aan 20 Hz?? Of is dat -20dB
Kent iemand dit ontwerp uit de Hobby Hifi?
Re: het "te koop gezien" topic....
Het is een zogenaamde ripole subwoofer. HH heeft verschillende versies van dit ontwerp gepubliceerd. De basweergave is erg afhankelijk van de plaatsing in de ruimte, hij wil het liefst in het midden van de ruimte staan. Als hij tegen de muur staat is hij inefficient.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic....
Ja hoor. Ik zelf niet, maar bv Edo heeft zo'n soort subje en dat ging prima
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic....
Die van Edo (er zijn er meer) was toch wel een leuk subje:

- viewtopic.php?f=15&t=4587
- http://www.xenophonics.nl/dipool/dipool.htm
- viewtopic.php?f=15&t=4587
- http://www.xenophonics.nl/dipool/dipool.htm
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Mooi, het zou me ook vreemd hebben geleken als er op dit forum zich nog nooit iemand met zoiets had beziggehouden 
Het lijkt er echter op de de Mpl verkoper maar één driver per kast toepast, bij de voorbeelden hier zie ik er steeds twee.
Enfin, ik zal dit topic niet verder vervuilen met vragen, eerst maar eens alles doorkijken. Hartelijk dank, heren, voor de reacties en links!
Het lijkt er echter op de de Mpl verkoper maar één driver per kast toepast, bij de voorbeelden hier zie ik er steeds twee.
Enfin, ik zal dit topic niet verder vervuilen met vragen, eerst maar eens alles doorkijken. Hartelijk dank, heren, voor de reacties en links!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: het "te koop gezien" topic....
Die met de WP 300 was echt een mooi ontwerp. En ja, 20 Hz, maar dan met 77dB gevoeligheid:
Ik meen dat het dit ontwerp was, maar er zit nu een Monacor woofer in...
http://www.lautsprechershop.de/hifi/darling_en.htm
Zo te zien heeft de bouwer zich niet helemaal aan het ontwerp gehouden, je kunt niet zomaar die kamers vergroten volgens mij
Ik meen dat het dit ontwerp was, maar er zit nu een Monacor woofer in...
http://www.lautsprechershop.de/hifi/darling_en.htm
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Juist, 77 dB, daar was ik al bang voor. Heb al aan de verkoper gevraagd hoeveel vermogen er nodig was, hij gebruikte Hypex 200W modules daarvoor. Zoveel vermogen heb ik nu niet in huis, het zou dus niet alleen bij de investering in de subs kunnen blijven.
