3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Bericht door Walt »

Beetje geinen moet wel kunnen toch? Op mijn serieuze postings in dit topic komen toch ook bijna geen reacties/vragen en rikpost wil perse dat ik de 100 pagina's hier ga halen. Met ds23man, Ray 5150 en Dre erbij zal dat zeker gaan lukken :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Bericht door dre »

Nog een pagina of 15 en je bent bij mij in de buurt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Bericht door Walt »

Bedankt Dre, dat is weer +1 en omdat ik weer reageer nu al weer +2 gaat lekker zo, daar had ik geen nieuwe 10C77 woofers voor hoeven kopen... :lol:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Bericht door dre »

Dat is zeker goed voor 5 pagina's.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Ik heb de topic titel ook maar aangepast, wellicht levert dit weer extra reacties op van mensen die denken dat het een nieuw topic is :D

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Bericht door ds23man »

Hoe ik meer ik zie en lees over die Accuton dingen, des te minder mijn respect wordt........... :lol: :lol: :lol:

Als ik een zwarte klodder derrie op de achterzijde van een konus zie, gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.

Een daarvan is dat er ernstige, ongewenste, opbreekverschijnselen plaatsvinden........ :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

heb je wel eens een goed ontwerp met die dingen beluisterd?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

Volgens mij gaat 2014 het minst serieuze ZBA jaar ooit worden! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

dre schreef:
heb je wel eens een goed ontwerp met die dingen beluisterd?
Ja
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Je leest Wouter zijn toelichting niet goed:

Er zijn echt 'hapjes' uit de konus gehaald, de zwarte oortjes zijn hier met een zwarte substantie in vast gelijmd.

Zeer veel high end speakers gebruiken Accuton units, als je nu hier gaat stellen dat Accuton rotzooi is dan zet je jezelf wel een beetje voor aap...??

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Je leest Wouter zijn toelichting niet goed:

Er zijn echt 'hapjes' uit de konus gehaald, de zwarte oortjes zijn hier met een zwarte substantie in vast gelijmd.

Zeer veel high end speakers gebruiken Accuton units, als je nu hier gaat stellen dat Accuton rotzooi is dan zet je jezelf wel een beetje voor aap...??

Groetjes Walter
Nou lees je mijn reacties weer niet goed.....

Waarom moet je hapjes uit je konus halen en die weer met zwarte derrie vastzetten?

Omdat er een probleem is....

High end speakers? Me reet, tis wat je er voor lulverhaal aan hangt met het bijbehorende overtrokken prijskaartje...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Je kan ook stellen dat het een geniale methode is om een goed membraan nog beter te laten klinken.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

Of hoe lul ik een banaan recht..... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Zolang het zo goed klinkt mogen ze wat mij betreft tig oortjes en vele zwarte klodders erop aanbrengen :D

Maar even serieus, welke speakers heb jij dan gehoord met Accuton membanen met oortjes?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Je kan ook gewoon dsp gebruiken om de klerezooi te verdoezelen. :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Zolang het zo goed klinkt mogen ze wat mij betreft tig oortjes en vele zwarte klodders erop aanbrengen :D

Maar even serieus, welke speakers heb jij dan gehoord met Accuton membanen met oortjes?

Groetjes Walter
Heb in het verleden diverse ontwerpen bij Speaker&Co voorbij zien komen met Accuton drivers.

Maar om even serieus te zijn, des te stijver het membraam, des te hoger en heftiger de resonantiepiek.

Dat verschil hoor en zie je bij softdomes t.o.v. alu membramen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Die Speaker & Co ontwerpen met Accuton ken ik niet. Maar ik doelde ook meer op bestaande hi-end merken die Accuton units in hun kasten toepassen. Verder ben ik het wel met je eens dat een stijf membraan ook nadelen heeft, daarom zijn die oortjes juist zo interessant.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

En daarom zei ik in een eerdere post:

Pingggggggggg
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Leobus »

Hallo,

Ik luister regelmatig naar een set met Isophon Cassiano speakers.
Daar zitten Accuton speakers in. Zelfs die met de oortjes. Dat zijn echt geen verkeerde speakers hoor. Anders dan de mijne met AT, die ik iets muzikaler vind klinken. Maar in het laag klinken die dingen echt heel goed. Overigens zeer stijl gefilterd. Iets van 70dB/oktaaf. Edit: ik zie net dat het slechts 50 dB is.
Misschien wel om buiten het gebied met opbrekende conussen te blijven.

Groet,

Leobus
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door wouter »

Heb vele ontwerpen gehoord met Accuton. Zo ook van Isophon.

Regelmatig is het niet je-van-het. Zelf ben ik 2,5 jaar bezig geweest om het mid-hoog in een 3-weg goed te krijgen. Dat klinkt nog steeds grandioos, de huidige eigenaar wisselde om de paar maand van speakers. Nu alleen nog van andere componenten, de laatste 6 jaar. Maar dat zegt maar weinig hier.

In de Estelon hoorde je hoe die dingen kunnen klinken, bleek in Munchen. Speelde op top niveau, zoals Magico en TAD.

Accuton is meettechnisch heel mooi maar in mijn beleving moet je het eigenlijk alleen maar combineren met het eigen merk/keramiek achtige materialen. En dan een vloeiende overgang, geen steile filtering. Anders krijg je het gewoon niet zonder een soort analytische sound. En zeker niet 6dB filteren zoals Speaker&Co in onze eerste opzet voor die 3-weg. Zat voor 650,- euro aan componenten in, we konden de helft niet meer gebruiken.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Bericht door rikpost »

Walt schreef:
Beetje geinen moet wel kunnen toch? Op mijn serieuze postings in dit topic komen toch ook bijna geen reacties/vragen en rikpost wil perse dat ik de 100 pagina's hier ga halen. Met ds23man, Ray 5150 en Dre erbij zal dat zeker gaan lukken :mrgreen:

Groetjes Walter
Lekker op weg zo :rofl:

Overigens.........zaten in die Kharma keramic geen Accuton drivers :idea:
Die vond ik persoonlijk wel erg fraai klinken
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

Ik heb trouwens nooit gezegd dat die dingen niet klinken............ :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

:roll: :lol:

Wat vind je er van?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ds23man »

Haalt het niet bij een magnetostaat............. :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

in dit geval monostaat.... :mrgreen:

Ik vind ze erg goed!
de resolutie van een amt halen ze niet,maar er is ook niet beter.
Gesloten