3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
De aansluitdraden die je via de bevestigingsbouten laat lopen? En die bouten zitten dan weer met een soort bagger in de frontplaat vast als isolatie? Wat was de nieuwprijs ook al weer?
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Er zit tenminste geen scheef verlijmde JBL konus in...
En na ruim 30 jaar klinken ze nog steeds top, terwijl bijv. B&G units nieuw uit de fabriek al mankementen vertonen!
Groetjes Walter
En na ruim 30 jaar klinken ze nog steeds top, terwijl bijv. B&G units nieuw uit de fabriek al mankementen vertonen!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Tja,dat heet een inkoppertje! 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
In plaats van 'inkoppertje' zou je ook 'waarheid' kunnen zeggen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Je was de hypex nog vergeten...... 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Als ik dat ook nog zou noemen zou ik de woede van de OB-maffia op mijn hals halen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Waar zit een scheef verlijmde konus in? Niet in die van mij! De tolerantie van JBL pro units is dermate krap dat je daar niet mee wegkomt.Walt schreef:Er zit tenminste geen scheef verlijmde JBL konus in...![]()
En na ruim 30 jaar klinken ze nog steeds top, terwijl bijv. B&G units nieuw uit de fabriek al mankementen vertonen!![]()
Groetjes Walter
Dat er op dit moment problemen zijn met B&G Rd units is erg sneu, maar heeft op zich niks met het ontwerp te maken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Wanneer ga jij eens iets afmaken? 2014 is al weer bijna voorbij!dre schreef:Je was de hypex nog vergeten......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Maar wat was de nieuwprijs van die C77 nou????
En kom je dan weg met dit soort gebrobbel?
En kom je dan weg met dit soort gebrobbel?
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Zoals vermeld zijn deze units reeds 30 jaar oud, geen idee wat toendertijd de nieuwprijs was maar de units waren toen erg exclusief, Accuton was toen pas net begonnen met hun keramiek membranen.
Die aansluitdraad houdt het al 30 jaar zo uit, is toch geen slechte oplossing blijkbaar
Verder verwees ik naar de opmerking van Wouter over de matige kwaliteit van de JBL recones. De rolrand zit op meerdere plaatsen niet in de juiste bolvorm.
Groetjes Walter
Die aansluitdraad houdt het al 30 jaar zo uit, is toch geen slechte oplossing blijkbaar
Verder verwees ik naar de opmerking van Wouter over de matige kwaliteit van de JBL recones. De rolrand zit op meerdere plaatsen niet in de juiste bolvorm.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Met de recone is zelf niks mis mee, het is alleen jammer dat de meegeleverde gaskets niet meer van de originele kwaliteit zijn. Op de foto lijkt het erger dan het in werkelijkheid is en de werking wordt er op geen enkele manier door beinvloed. Sterker nog, als ik op die vier punten een randje weghaal met een scalpel, zie je er niets meer van.Walt schreef:
Verder verwees ik naar de opmerking van Wouter over de matige kwaliteit van de JBL recones. De rolrand zit op meerdere plaatsen niet in de juiste bolvorm.
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Maar zonder gekheid, die C77:
Deze constructie lijkt op het eerste oog best lelijk, mee eens!
Maar als je langer kijkt:
Bij deze magneet afmeting kun je bijna geen grotere korfopeningen hebben dan met deze constructie
Daarnaast is doorgaans een gammel lipje tussen beide spijlen het aansluitpunt. Deze zie ik dikwijls afgebroken/verbogen etc.
Ook zit die op een plek die de luchtstroom belemmert, dus zoals op de C77 met die aansluiting op de spijlen is handiger.
Ik heb ook zat Kef B110 units in handen gehad met afgebroken aansluitingen die wel aan de korf op z'n handige plek zaten... Dus niet alleen de positie maar ook de manier waarop het lipje bevestigd is zou wel eens heel solide kunnen zijn...
Laatst gewijzigd door wouter op zo 05 jan 2014, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Maar om even terug te komen op die C77, je zei dat dat ding spiderloos is. Dat betekent dat de magneetspleet navenant groot moet zijn om aanlopen te voorkomen, vandaar dat de magneet zo groot moet zijn om de daar door ontstane verliezen op te vangen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Vrij briljant, kost je 1x een beetje extra materiaal en zo lang de luidspreker gebruikt wordt heb je er plezier van...
Het is een middentoner met laag membraangewicht, dus doorhangen is nauwelijks een issue. Grote uitslagen hoeven niet, dus de vorm van de dempring zal hier wel mee in overeenstemming zijn. Dan heb je maximaal elektrische controle en minimale Rms en lage mechanische verliezen. Snelle impulsrespons...
Markaudio en Jordan doen dit ook met breedbanders. Met zuivere middentoners is het veiliger
Het is een middentoner met laag membraangewicht, dus doorhangen is nauwelijks een issue. Grote uitslagen hoeven niet, dus de vorm van de dempring zal hier wel mee in overeenstemming zijn. Dan heb je maximaal elektrische controle en minimale Rms en lage mechanische verliezen. Snelle impulsrespons...
Markaudio en Jordan doen dit ook met breedbanders. Met zuivere middentoners is het veiliger
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Een reden temeer om deze driver alleen in te zetten volgens specificatie en configuratie.........wouter schreef:Vrij briljant, kost je 1x een beetje extra materiaal en zo lang de luidspreker gebruikt wordt heb je er plezier van...
Het is een middentoner met laag membraangewicht, dus doorhangen is nauwelijks een issue. Grote uitslagen hoeven niet, dus de vorm van de dempring zal hier wel mee in overeenstemming zijn. Dan heb je maximaal elektrische controle en minimale Rms en lage mechanische verliezen. Snelle impulsrespons...
Markaudio en Jordan doen dit ook met breedbanders. Met zuivere middentoners is het veiliger
Wat is die zwarte kwab eigenlijk op de konus????
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Dat is één van de beruchte twee Accuton 'oortjes' die in de konus zijn verwerkt.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Wat moet ik daar nou weer bij voorstellen? Marketing gimmick????Walt schreef:Dat is één van de beruchte twee Accuton 'oortjes' die in de konus zijn verwerkt.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Door het op een tactische plaats onderbreken van het keramiek membraan zouden deze 'oortjes' helpen om resonanties te onderdrukken. Accuton gebruikt deze oortjes tegenwoordig nog steeds, maar niet bij al hun units.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ah, een klodder hier en daar om ernstige resonanties op te lossen....
Pingggggggggggg..................
Pingggggggggggg..................
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Blijkbaar wordt je niet gehinderd door zonder enige kennis over top units je ondoordachte meningen te spuien
Door die oortjes is de conus niet meer gelijk van vorm en de afstraling is breder want de effectieve diameter is kleiner als de oortjes links en rechts zitten.
Het is trouwens geen klodder, het is echt een gedeelte uit het membraan en op de plek van die oortjes hangt het in een soort dempring.
Maar goed, je ambieert vast geen plek bij R&D bij accuton
Door die oortjes is de conus niet meer gelijk van vorm en de afstraling is breder want de effectieve diameter is kleiner als de oortjes links en rechts zitten.
Het is trouwens geen klodder, het is echt een gedeelte uit het membraan en op de plek van die oortjes hangt het in een soort dempring.
Maar goed, je ambieert vast geen plek bij R&D bij accuton
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
R&D zal er niet inzitten ben ik bang, maar hij kan met zijn recone ervaring misschien wel aan de slag bij B&G om die membranen wel recht erin te lijmen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
gaat best zo! 
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Doen jullie een spelletje wie de langste heeft ?
- Bijlagen
-
- pm.jpg (12.17 KiB) 195 keer bekeken
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Jij wint met 180 m!
