Dat zou je verwachten, ja.... Maar het is niet zo...PA4URK schreef:het strooiveld van een ronde trafo is toch aan alle zijden het zelfde?
Kees
Moderator: Beheerdersteam
Het was heel mooi geweest als het inderdaad meteen werkte. Niet dus... De zekering bleef nu wel heel en uit beide speakers klinkt een prachtige brom. Net zoals Kees al suggereerde naar aanleiding van de close encounter tussen de ALPS en de trafo. Ik heb me blijkbaar verkeken op het toch wel aanwezige strooiveld van de ringkern. Maar uit het ene kanaal komt wel muziek en wel van uitzonderlijke schoonheid! Ik had niet gedacht dat met een paar oude LS uit de kringloop de warme buizensound zo goed uit de bus zou komen. Alleen het andere kanaal doet voor de verandering niet mee. Wel brom maar geen geluidGeduld is een schone zaak en het zou niet leuk meer zijn als altijd alles in één keer werkt, toch?
Wie zijn dit zoal? Met andere woorden: Zijn er bepaalde leveranciers waar je liever wel, of juist niet koopt? Ik had deze vraag ook al in mijn Multitone-topic geplaatst, maar daar schijnt niemand antwoord op te hebben.RobertD schreef:Zo te merken hebben de hh. Buizendealers er weer een verslaafde bij...
Ik weet niet of ik de eer heb, of dat ik überhaupt wel een goed antwoord heb, maar als ik de term AC balance zie staan denk ik meteen aan de "gelijkloop" tussen links en rechts. Eigenlijk gewoon de balance tussen de 2 kanalen dus.PA4URK schreef:Volgens de afregelprocedure van Elektuur moet ook de AC Balance nog worden afgesteld, ik weet hoe dit moet maar begrijp niet helemaal waar de AC Balance precies voor is. Wie mag ik de eer geven om mijn schedel te vullen met info?
Heb je die afregelprocedure ook electronisch? Lijkt me dat, als ik naar het schema kijk, twee meetpunten zie bij de weerstanden R24 en R25.. TOV massa moet je daar een spanninkje meten van 50mA*10Ohm=500mVPA4URK schreef:in de afregelprocedure wordt ecpliciet geschreven over zowel de DC Balance als de AC Balance. De eerste heb ik afgeregeld door potmeter (P2 dacht ik) zodanig af te stellen dat tussen de twee meetpunten een spanning 0 staat. Maar nu de AC balance... Vul mijn hersenpan.