Monacor SPH165-KEP zo te zien.
Waveguide is Monacor WG300 met een of andere Peerless/Vifa/Tymphany ring-radiator (daar zijn nogal wat smaakjes van die er allemaal hetzelfde uitzien)
Moderator: Beheerdersteam
Monacor SPH165-KEP zo te zien.
Ziet eruit als een Mundorf AMT25CM1.1-R
Omdat dat duurder aanvoelt en er beter uitziet
De faceplate zou kunnen dienen als pole piece, daarom zou ik staal gebruiken.
Ah juist, ja dat was mijn idee ook.WrineX schreef: ↑za 01 okt 2022, 19:47De faceplate zou kunnen dienen als pole piece, daarom zou ik staal gebruiken.
dit is met alu... PIC 1. als ze al en backplate hebben van staal maar daar ga ik even van uit.
Pic 2 als de front plate staal zou zijn, geen idee waarom je er anders een plaat voor doet met slots. dat hindert alleen maar. kun je net zo goed alles weg laten.
Pic 3 veld wat je hebt met alu... of niks ervoor geen faceplate.
Pic 4 als je staal zou gebruiken. minus wat slots zouden doen. gezien je die niet kan moddelen in FEMM wat meestal werkt is gewoon de helft van de staal dikte gebruiken, als 50% slots zijn. dus in dit ding 6mm staal met slots. en heb 3mm gekozen.. had eigenlijk 1.5 moeten nemen dan kwam 3 mm overheen met het alu wat ze gebruiken wat niks doet.
bijna 2 keer zo hoge veldsterkte met staal.. en vlakker. zonder nadelen. maar gezien ze alu ervoor plakken zonder functie behalve kinder vingers moeten ze het met 4-6dB minder doen..
niet altijd
Is dat geen ijzer (ongelegeerd staal)?
Soort staal valt wel mee, Hier een met 1006 staal. plaats van pure iron, 1008 is meest gebruik koud gerold, die heb ik helaas niet, maar 1006 wel en dat is kwar veld het zelfde , zo niet beter.OWC schreef: ↑za 01 okt 2022, 19:59Ah juist, ja dat was mijn idee ook.WrineX schreef: ↑za 01 okt 2022, 19:47De faceplate zou kunnen dienen als pole piece, daarom zou ik staal gebruiken.
dit is met alu... PIC 1. als ze al en backplate hebben van staal maar daar ga ik even van uit.
Pic 2 als de front plate staal zou zijn, geen idee waarom je er anders een plaat voor doet met slots. dat hindert alleen maar. kun je net zo goed alles weg laten.
Pic 3 veld wat je hebt met alu... of niks ervoor geen faceplate.
Pic 4 als je staal zou gebruiken. minus wat slots zouden doen. gezien je die niet kan moddelen in FEMM wat meestal werkt is gewoon de helft van de staal dikte gebruiken, als 50% slots zijn. dus in dit ding 6mm staal met slots. en heb 3mm gekozen.. had eigenlijk 1.5 moeten nemen dan kwam 3 mm overheen met het alu wat ze gebruiken wat niks doet.
bijna 2 keer zo hoge veldsterkte met staal.. en vlakker. zonder nadelen. maar gezien ze alu ervoor plakken zonder functie behalve kinder vingers moeten ze het met 4-6dB minder doen..
Ik dacht even dat je zonder bedoelde of met kunststof.
Type staal maakt waarschijnlijk ook nog iets uit?
Hoewel het wel erg dun is hier natuurlijk.
Faceplate is waarschijnlijk meer een idee voor bescherming voor de vingertjes plus evt looks.
Dat klopt helemaal, was even te snel met volks begrippen.
zoals in het eerste plaatje. ze gebruiken in feite geen pole piece gezien alu niet als pole piece kan dienen
Ik bedoelde ijzer overigens.WrineX schreef: ↑za 01 okt 2022, 20:11Soort staal valt wel mee, Hier een met 1006 staal. plaats van pure iron, 1008 is meest gebruik koud gerold, die heb ik helaas niet, maar 1006 wel en dat is kwar veld het zelfde , zo niet beter.
hoe dan ook omdat dit een plaatje is met ferriet komt het nooit boven het saturatie punt van het staal met Neo's wellicht wel. maar dat zou geen keuze zijn om alu te gebruiken dus.