Thesis, mini vloerstaandertje als navolging op de Hestia
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Nee, ben ik vanaf gestapt.
Ik heb wat testen gedaan met verf, dus streepjes spuiten met aluminium lak, ik heb aluminium draad ertussen gehad, ik heb wat donkere dunne fineerstrookjes ertussen gehad, maar het werdt allemaal te druk en nog lastiger om te maken. Nu zijn de strookjes lekker gehusselt door elkaar en ziet het er strak, maar toch net "subtiel" anders uit dan een gewone strakke fineerplaat in 1 geheel.
Ik heb wat testen gedaan met verf, dus streepjes spuiten met aluminium lak, ik heb aluminium draad ertussen gehad, ik heb wat donkere dunne fineerstrookjes ertussen gehad, maar het werdt allemaal te druk en nog lastiger om te maken. Nu zijn de strookjes lekker gehusselt door elkaar en ziet het er strak, maar toch net "subtiel" anders uit dan een gewone strakke fineerplaat in 1 geheel.
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ja ik had ook niet door dat ze kleiner zouden zijn.Wowly schreef:Ik vind het zeer mooi, je kunt zien dat je veel ervaring begint te krijgen.
Ik zie nu ook goed hoe relatief klein ze eigenlijk zijn geworden. Ik ken de sonus fabers waar ze op lijken en die zijn een 50 cm groter.
Jan
Nu je de referentie van de tv/speakers op dat plaatje hebt zie je dat het hele leuke kleine beestjes zijn
top !!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Vandaag wat onderdelen gehaalt om te kunnen beginnen aan het filter. Dus van kast 1 de units erin
gezet en begonnen aan een idee voor een "voetstuk".
(en even photoshoppen om hem zwart te krijgen......)

De vorm is dezelfde als de kast met wat afgeschuinde kanten.
Even niet letten op de voetjes....die zijn even voor de looks er tussen gezet.

gezet en begonnen aan een idee voor een "voetstuk".
(en even photoshoppen om hem zwart te krijgen......)

De vorm is dezelfde als de kast met wat afgeschuinde kanten.
Even niet letten op de voetjes....die zijn even voor de looks er tussen gezet.

- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Gisteren laat de goede voetjes binnen gekregen...kon het even niet laten om te kijken hoe dat staat. De voet staat nu 2x in de grondverf en gaat zo voor de eerste keer in de zwarte lak.....maar eerst even kijken hoe de voetjes staan in het geheel...

De deuveltjes onder de voet zijn natuurlijk tijdelijk....even makkelijk om te schilderen.....

De deuveltjes onder de voet zijn natuurlijk tijdelijk....even makkelijk om te schilderen.....
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Nee, heeft heen functie. Alleen decoratief. Maar kleine moeite om hem later nog weg te halen. Vond dit wel spannend, maar misschien later niet meer.Jasper Joppe Geers schreef:Maar vanwaar die inkeping dan Edo? Heeft dat een functie?
Eerst maar eens zo kijken. Nu weten jullie van de foto's dat het twee op elkaar gelijmde delen zijn. Een iemand die dat niet weet ziet alleen het dunne lijntje onder de afschuining. Dus denk wel dat doordat wij hier weten hoe het gemaakt is het er anders uitziet als iemand die niet weet hoe het gemaakt is.
Maar goed, al het later toch niet bevalt schuur ik hem weer kaal, plamuur de handel dicht en lak hem opnieuw. Kleine moeite later.
(of ik leg er een dun aluminium draad in als decoratie)


