Ah!buis schreef:Bert61 schreef:Ik begrijp dat de gloei van de ECC85 niet op DC kan op de 6,3 volt Wikkeling maar we hebben nog niets besteld
Dus torroidy maakt er voor 10€ een Tap bij voor 7 volt
Waarom zo moeilijk doen ? Er kan een PC88,PC92 of PC96 in.Als er een niet leverbaar meer is, voor een ander, bedrading en/of voetje aanpassen en de boel draait weer.
Daarbij die buis is een mooie voor bijv de Menno versterker ipv de ECC81 want is meer lineair
Gaat deze zin over de ECC85 OF over de PC88
De ECC85 is een verbeterde uitvoering van de ECC81.
We hebben hier maar één triode nodig, beetje jammer om dan van een mooie dubbeltriode de helft te gebruiken.En nutteloos meer gloeistroom want er is geen middenaansluiting zoals bij de ECC81-82-83 reeks.
Anne
Ja Dat er geen middentap op zit is toch niet van belang als we met DC deze buis voeden Anne
Verder ik heb er genoeg ECC85 bedoel ik
Maar zal ze eerst meten En als ik ze toch heb dan gebruik ik ze liever Als ze in de kast laten liggen.
Piet 1950 schreef
Als je 6,3VAC gaat gelijkrichten en bufferen met een elco, moet je nog een serieweerstand opnemen, want anders heb je te veel spanning. Een 7V wikkeling is niet nodig.
Piet
Piet ik gebruik een lt1085 die is lowdrop en instelbaar Dus denk je met de 6,3 volt -1 tot 1.4 volt = 5 volt X1,4= 7 volt
Zou net moeten gaan Zonder een regelaar er tussen

Die spanning zal niet rimpel vrij zijn denk
Met een lowdrop regelaar heb ik meer spanning nodig en is de Gloeispanning rimpel vrij
Nu de afweging is dat nog van invloed die rimpel Piet Anne
Leeuwarden schreef
Is er al een prijs bekend van die Toroidy trafo's ?
We zijn nog in de verkennings fase en ook nog niks definitief besloten
Alhoewel het er naar uit ziet dat we Trafo,s van Torroidy
Gaan gebruiken en eventueel ( waarschijnlijk een op maat gemaakte trafo )
Denk dat alle trafo,s richting 575€ gaan
Maar misschien is er wat korting te regelen met 4 voedings trafo en 8 UGT in een order
De Kast zal ook elders gemaakt worden met gelasterde gaten en gezet met CNC zet bank
Het worden verder Monoblokken Dat staat ook wel vast
EM buis en acryl plaat aan de voorkant voor kinder vingers Het aanzicht wordt prachtig
de UGT van Torroidy met CFB in de PM Bill is ook steen goed
Met de KT120 gaat de primaire naar 4K -8 Ohm dat is gunstiger dan in de PM Bill 5K naar 8 Ohm
Dus verwacht eigenlijk nog een betere trafo
Over de Voedingstrafo van Torroidy heb ik ook fijne resultaten mee bereikt blijven koel geen strooiveld
Aleen is er 1 keer iets fout gegaan met de Gloei wikkeling omdat ik hier niet aan de 230 volt kwam eerder 220 en zodoende een 0,3 volt te weinig had 6 volt krap en de HS was ook aan de krappe kant vanwege die lage netspanning
Met hier thuis opnieuw wikkelen ging er met de tweede trafo fout
Maar Torroidy verstrekte gratis een nieuwe
Misschien gelijk maar rekening houden om 220-230-240 Primair te laten wikkelen