ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
En anders heeft Barry via PB al een reddingsboei toegeworpen, kan ik die stapel printjes mooi ophangen aan de muur op de spijker naast m’n Aleph-X printen :rofl:
Voor je printen besteld beter eerst 's laten zien of het in orde is.
Anders heb je dadelijk geen plaats genoeg meer aan de muur :( :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ja Anne je hebt gelijk, ik ging er echter van uit dat zaken die in de bibliotheek staan in orde zijn en te gebruiken, anders moet je ze niet voor iedereen beschikbaar maken denk ik dan. Maar goed, ik kan dus plaatjes van 5x10 max laten etsen maar ik kan zelf niet ontwerpen :?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Je kunt ook de trigger uitgang van de controller gebruiken om de versterker aan en uit te schakelen. :idea:
Heb je alleen nog een relais nodig dat netspanning kan schakelen vanaf 3.3V.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Dat zag ik Peter, maar ik kreeg de Afdac zo 1-2-3 al niet in standby, niet met de AB maar ook niet met de encoder?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

De encoder even ingedrukt houden tot hij standby gaat. Welke remote gebruik je? Bij mij werkt het gewoon, wellicht niet goed ingesteld?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ik ga het eens proberen, ik heb hem gister 5 minuten aan gehad voordat ik de boel weer uit elkaar gepakt heb om nog wat gaten aan te boren en als alle gaten erin zitten dan gaat de boel naar de graveur, als ze daarvan terug zijn ga ik er verder mee, ik hoop dan ook een kaku oplossing te hebben die werkt en in de kast past.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Zo die is klaar voor graveren en bijwerken, wat beschadigd dat snel zeg, ondanks inpakken vanuit de doos zo ongeveer.
AE6C10C4-3B7E-4D14-B04C-072ED1CC4D81.jpeg
Zo even adem gehaald, forum ook en go :rock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
ik hoop dan ook een kaku oplossing te hebben die werkt en in de kast past.
4,5 x 6 cm klein genoeg ?
Vanmiddag wat met Eagle gespeeld. De Kaku enkelzijdig zonder draadbruggen :lol:
KK.jpg
Da's makkelijker voor de zelfbakker :D
Anne
Bijlagen
KK.rar
(70.92 KiB) 42 keer gedownload
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Eens kijken wat ze daar bij de afhaalchinees van zeggen Anne :goeie:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Nou dit;

Layer copper-top Missing
Layer copper-bottom Missing
Layer drill-01 Missing
Layer solder-mask-top Missing
Layer solder-mask-bottom Missing

Is dat erg of gewoon doorgaan?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Ah!buis »

Geen idee, altijd zelf geëtst.
Die blauwe sporen is de onderkant (bottom layer), gezien alsof je door de print heenkijkt.
Wel rekening mee te houden bij zelfdoen.
Anne
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door MarcelvdG »

Shadow schreef:
Nou dit;

Layer copper-top Missing
Layer copper-bottom Missing
Layer drill-01 Missing
Layer solder-mask-top Missing
Layer solder-mask-bottom Missing

Is dat erg of gewoon doorgaan?
Dat klinkt wel erg, ja; een print zonder koper en zonder gaten is dus eigenlijk een kaal plaatje epoxy.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Daarom, maar het is nieuw voor mij O:)
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door MarcelvdG »

Kennelijk is er dan wat heel erg fout gegaan bij het genereren van de Gerber-bestanden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door ray5150 »

Dat kan toch wel wat netter. al is het maar alles recht en nette hoeken.
Sommige van die pad's blijven ook maar weinig van over als ze gaan boren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ja dat zie ik net ook :shock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Het is jammer, maar ik heb een kaku bij Barry besteld en moet die er nog maar in zien te krijgen, hoop dat dat lukt. Ik zou het alleen zonde vinden als ik die bestelling bij Itead niet vervul. Ik durf niet zo goed een ander ontwerp uit de bieb te pakken :roll:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Als de kaku er niet bij past: de functionaliteit zit al ingebouwd in de Afdac controller, je hebt alleen nog maar een relais nodig.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ik zal eens kijken of ik een relais heb zwerven met een 3,3V spoel dat 250 VAC mag schakelen Peter, dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Zo Barry was zeer snel (waarvoor dank :goedzo: ) en ik kon na de boodschappen en het avondeten m’n pakje eens open maken, daar zat een keurig printje in, wat ik maar eens ben gaan passen, ik denk dat we er wel komen;
4008A1C3-0431-4CCD-8313-6CAE48F377FA.jpeg
Tegen het front aan...
D9570B7F-75AB-457C-AC73-0BA5CC7F5B95.jpeg
Heeft ie precies 3mm naar de Dac, 3mm naar de schakelaar en 4,5mm naar bodem en deksel, perfect :yeah:
Ik heb hem zo gepland dat de 230V niet vlak aan de kant van de Dac zit.
FE93C276-3455-484B-A4C3-E3773E868B8B.jpeg
Close up van de knop, soort reuze microswitch met dikke extra veer en rvs armpje die zo’n heerlijk klak-klak geluid maakt, wat ik ook in de schakelaar van de eerste CA wilde hebben, maar die is redelijk stil (helaas).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door ray5150 »

Maar toch vraag ik me al twee dagen af waarom je nu een bok en zwenkwiel tegen de zijwand van die mooie wandkast hebt gezet...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Maar toch vraag ik me al twee dagen af waarom je nu een bok en zwenkwiel tegen de zijwand van die mooie wandkast hebt gezet...
Ah die kast is een krijgertje via fb, daar zit een plaatje mdf tegenaan met een brievenbus, grendeltje, ketting, wiel, zwenkwiel en een schuifje voor de kinderen om mee te spelen - goed voor hun motoriek :wink:
Als ze straks wat groter zijn gaat dat eraf en zie je er bijna niks meer van.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Wat ik me voor bij de opbouw nog wel af vraag, moet ik de analoge signalen vanaf de DAC ook hier de - aan de kast leggen met 100R/100nF?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Yup.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Dank u.
Plaats reactie