AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik bedoelde de rechtse, maar middelste kan ook perfekt.
@Anne
Ik heb niets tegen fets, maar als de uC aan het resetten is zijn de IO pinnen hoogimpedant, het is dan onmogelijk te voorspellen wat de fet doet in deze onbepaalde situatie. Dus moet er al een weerstand tussen gate en source. Als je dan nog wil dimmen via pwm ben je al verplicht om tussen je poort van je uC en de gate ook een weerstand te plaatsen.
Je winst is dus marginaal en je hebt geen stroombron meer.
mvg Rudy
@Anne
Ik heb niets tegen fets, maar als de uC aan het resetten is zijn de IO pinnen hoogimpedant, het is dan onmogelijk te voorspellen wat de fet doet in deze onbepaalde situatie. Dus moet er al een weerstand tussen gate en source. Als je dan nog wil dimmen via pwm ben je al verplicht om tussen je poort van je uC en de gate ook een weerstand te plaatsen.
Je winst is dus marginaal en je hebt geen stroombron meer.
mvg Rudy
Ach ja,veel maakt 't niet uit.De stroombron is wel handig bij een onbepaalde Vb.Hier is toch wel ergens +5V vandaan te halen ?
Die onzekere spanning bij resetten loopt wel los.De µC heeft diodes naar V+ en massa op z'n pennen.Poortje zal daarvan niet sneuvelen.En met de kleine stromen zal ook de max dissipatie lang niet bereikt worden (daarbij voor zo korte tijd zou 't nog niet erg zijn).
Waarom zou je een weerstand tussen fet en µC willen bij PWM ? Is wel makkelijk om ermee op de print een kruising te vermijden
.
Anne
Die onzekere spanning bij resetten loopt wel los.De µC heeft diodes naar V+ en massa op z'n pennen.Poortje zal daarvan niet sneuvelen.En met de kleine stromen zal ook de max dissipatie lang niet bereikt worden (daarbij voor zo korte tijd zou 't nog niet erg zijn).
Waarom zou je een weerstand tussen fet en µC willen bij PWM ? Is wel makkelijk om ermee op de print een kruising te vermijden
Anne
Het displaytje werkt ( aangestuurd via SPI), evenals de constante stroombron voor de backlight. 
- ronnydepony
proficiat Knuisje, zoals je zelf ziet, aanhouder wint
O ja, had ik al gezegd dat het er heel erg mooi uitziet
O ja, had ik al gezegd dat het er heel erg mooi uitziet
Ziet er inderdaad keurig uit.
Is dat zo'n display met een backlight folie erachter, zo te zien ?
De aanhouder wint inderdaad!ray5150 schreef:Ziet er inderdaad keurig uit.![]()
![]()
Er zit een kunststof blokje aan de achterkant met een wit ledje er in.
De src4392 is een geavanceerd ic-tje. Er zijn leuke spielereien mogelijk zoals het uitlezen van bitdiepte en trackinfo van cd's. 
Dat is inderdaad een grappige bijkomstigheid.
Info die je dan wel moet instellen via een menu?.., of kan dat voor een soort of lopend/wisselend boodschapje voorbij komen met de informatie.
Info die je dan wel moet instellen via een menu?.., of kan dat voor een soort of lopend/wisselend boodschapje voorbij komen met de informatie.
Ik heb het nu zo gemaakt dat zolang wijzigingen worden gedetecteerd de trackinfo wordt getoond, en anders weer de samplerate.
De aangepaste dac en controller printen zijn besteld bij Itead. Nu weer 3 weken wachten...
Dus eigenlijk altijd, aangezien de tijd als het goed is blijft doorlopen. Of doel je op andere wijzigingen?knuisje schreef:Ik heb het nu zo gemaakt dat zolang wijzigingen worden gedetecteerd de trackinfo wordt getoond, en anders weer de samplerate.
Gr. Mischa
Word dat dan vanuit het loopwerk met het SP/dif signaal meegestuurd ?knuisje schreef:De src4392 is een geavanceerd ic-tje. Er zijn leuke spielereien mogelijk zoals het uitlezen van bitdiepte en trackinfo van cd's.
Het gaat om wijzigingen in het Q-kanaal van de subcode die op een cd staat. Het gaat dan om tracknr., index, relatieve en absolute tijd. Een keer per seconde check ik die op wijzigingen. De tijd zal inderdaad elke seconde anders zijn tenzij wordt gepauzeerd of de cd is afgelopen. Dan toon ik weer de samplerate.
Dit wordt inderdaad door het loopwerk in het spdif signaal opgenomen. Mediastreamers en PC's doen dit niet.
Dit wordt inderdaad door het loopwerk in het spdif signaal opgenomen. Mediastreamers en PC's doen dit niet.
Naar aanleiding van de opmerking mediastreamers doen dat niet, ik zie dan wel in de software de bits en samplerate, maar soms niet helemaal correct, bij de DSD/FLAC/MP3 afspeler als MPDroid, en dan weer niet bij DroidMPD.
Met de Squeezebox software moet je dan wat verder zoeken onder het plusje linksboven bij Squeezecommander.
Met de Squeezebox software moet je dan wat verder zoeken onder het plusje linksboven bij Squeezecommander.
Ik bedoel dat mediaspelers en PC's bij het versturen van spdif geen data in het Q-kanaal meesturen, alleen loopwerken doen dat.
Het tonen van de samplerate en bitdiepte kunnen ze wel, deze info zit nml. ook in de header van het muziekbestand.
Het tonen van de samplerate en bitdiepte kunnen ze wel, deze info zit nml. ook in de header van het muziekbestand.
Ksnappum.
Ik ben wel benieuw hoe het display er dan in een wat donkerder omgeving er uit ziet, leesbaarheid op 3 meter afstand en dan blacklight, en een zilverkleurig of zwart front.
Maar dat zal snel genoeg "zichtbaar" worden.
Ik ben in ieder geval nog steeds blij met mijn grote display.

Ik ben wel benieuw hoe het display er dan in een wat donkerder omgeving er uit ziet, leesbaarheid op 3 meter afstand en dan blacklight, en een zilverkleurig of zwart front.
Maar dat zal snel genoeg "zichtbaar" worden.
Ik ben in ieder geval nog steeds blij met mijn grote display.
Ja, jouw grote display is heel mooi.
Dit displaytje is prima afleesbaar hoor, zowel overdag als in het donker. Zeker de grote cijfers van het volume zijn met hun 12mm hoogte op een aantal meters afstand goed te zien.
Dit displaytje is prima afleesbaar hoor, zowel overdag als in het donker. Zeker de grote cijfers van het volume zijn met hun 12mm hoogte op een aantal meters afstand goed te zien.
Zou je er ook een standaard model 16 x 2 character LCD display op kunnen aansluiten ?
Zeg maar als deze : http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13702
(ben even de naam van die interface vergeten, maar je weet wel wat ik bedoel,)
Dat vond ik ook wat eigenardig, die (halfbaken) I2C te gebruiken om welgeteld drie lijntjes uit te sparen.ray5150 schreef:Zou je er ook een standaard model 16 x 2 character LCD display op kunnen aansluiten ?
De µC heeft poorten genoeg over.Als ik me goed herinner was 't omdat de print dan makkelijker te tekenen was.
Jammer genoeg volstaat het niet met drie draadjes bijsolderen, progr.moet dan ook aangepast.
Anne
Nee, de aansturing is nu met spi. Maar waarom zou je dat willen, die is ook 16x2?
Voordeel huidige opzet display is m.n. de compactheid waardoor hij op de controllerprint gesoldeerd kan worden. De print is slechts 3cm breed zodat je een lage behuizing kunt gebruiken. Verder heb je geen aansluitdraden meer nodig. Bovendien werken de meeste HD44780 displays op 5V, de controller op 3.3V.
Voordeel huidige opzet display is m.n. de compactheid waardoor hij op de controllerprint gesoldeerd kan worden. De print is slechts 3cm breed zodat je een lage behuizing kunt gebruiken. Verder heb je geen aansluitdraden meer nodig. Bovendien werken de meeste HD44780 displays op 5V, de controller op 3.3V.