"Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Moderator: Beheerdersteam
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Euuuhhmm kweenie of die slakkenvorm een positieve invloed gaat hebben op de WAF 
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Ik zou meer zeggen: in lijn met de restJag schreef:Je bedoelt lekker eenvoudig?
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Momenteel ben ik druk bezig met het inblikken van de DSP. Ik heb een mooi kastje overgenomen van Cobaltjeh.
Hier waren de kabeltjes nog niet aangesloten.
Ik ben veel tijd kwijt met die miniDSP's, een stabiele voeding heeft het probleem van de tikjes en vervorming niet direct verholpen. Ik probeer nu systematisch alle aardlussen te elimineren en met de jumpers te spelen, zodoende een stabiel geheel te krijgen. De DSP's hebben nu geisoleerde afstandbusjes en alle audioverbindingen zijn nu optisch. Het gaat al stukken beter dan voorheen, maar één van die DSP's heeft soms moeite met wakker worden. Dan moet ik de voeding er een paar keer afhalen en dan werken ze vervolgens uren probleemloos... Wie het weet mag het zeggen.
Vanavond wat tijd gestopt in het programmeren van de arduino die het volume regelt, de VFD aanstuurt en straks de input selectie gaat doen.
Ik heb nu maar gelijk een functie toegevoegd waarmee ik de DSP's kan resetten...
Ik ben trouwens ook al bezig met de voorbereidingen om een mooi kastje te maken voor de eindversterkers. Ik heb nog een klein leger aan versterkerkitjes liggen, nu de kasten spelen overzie ik het wel om een eindversterker in elkaar te zetten. Links en rechts 4 TDA2030a gebrugd en 1xTDA8950 gebrugd voor de subwoofers.
Die TDA8950 wordt niet warm en gaat gewoon in de kast, die TDA2030's links en rechts op de koellichamen.
In het midden 3x ringkern 1x200W voor de TDA2030's en 2x200W voor die TDA8950's.
Wordt een gewichtig kastje denk ik..
Hier waren de kabeltjes nog niet aangesloten.
Ik ben veel tijd kwijt met die miniDSP's, een stabiele voeding heeft het probleem van de tikjes en vervorming niet direct verholpen. Ik probeer nu systematisch alle aardlussen te elimineren en met de jumpers te spelen, zodoende een stabiel geheel te krijgen. De DSP's hebben nu geisoleerde afstandbusjes en alle audioverbindingen zijn nu optisch. Het gaat al stukken beter dan voorheen, maar één van die DSP's heeft soms moeite met wakker worden. Dan moet ik de voeding er een paar keer afhalen en dan werken ze vervolgens uren probleemloos... Wie het weet mag het zeggen.
Vanavond wat tijd gestopt in het programmeren van de arduino die het volume regelt, de VFD aanstuurt en straks de input selectie gaat doen.
Ik heb nu maar gelijk een functie toegevoegd waarmee ik de DSP's kan resetten...
Ik ben trouwens ook al bezig met de voorbereidingen om een mooi kastje te maken voor de eindversterkers. Ik heb nog een klein leger aan versterkerkitjes liggen, nu de kasten spelen overzie ik het wel om een eindversterker in elkaar te zetten. Links en rechts 4 TDA2030a gebrugd en 1xTDA8950 gebrugd voor de subwoofers.
Die TDA8950 wordt niet warm en gaat gewoon in de kast, die TDA2030's links en rechts op de koellichamen.
In het midden 3x ringkern 1x200W voor de TDA2030's en 2x200W voor die TDA8950's.
Wordt een gewichtig kastje denk ik..
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Je hebt zon DC filter van minidsp die voor in de auto bedoeld is. Ik heb die in mijn auto ertussen zitten en daar is ie stil, maar ook nooit zonder geprobeerd. Is dat misschien een optie?
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Geen idee 
Wat ik zo suf vind is dat hij het na een paar herstarts perfect doet...
Wat ik zo suf vind is dat hij het na een paar herstarts perfect doet...
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Dinsdag is het aluminium voor de versterkerkast geleverd. Ik ben nu druk bezig om van de losse delen een kast te maken.
De zijwanden worden gevormd door koellichamen, deze had ik al 20 jaar klaarliggen voor dit project
De voorzijde is een vlakke aluminium plaat van 8mm dik. Deze ga ik voor het zwart spuiten de volgende behandeling geven om een geborsteld uiterlijk te krijgen.
Volgens mij kan ik de laatste bewerkingsstap wel overslaan.
Links en rechts komen de TDA2030 versterkertjes. Per printje twee stuks gebrugd. In het midden op de 1e verdieping de TDA8950's en de 10 printjes met luidsprekerbeveiliging. Dat wordt nog een drukke boel daar.
Onderin de ringkernen. Per TDA8950 een 200W 2x18volt exemplaar en voor de TDA2030's een 200W 10,5 V. Ook nog een 2x15V ringkerntje voor de luidsprekerbeveilingen. Allemaal uit de grabbelton hier.
Het voorboren van de m3 tapjes vreet boortjes.. voor de achterkant heb ik een mooie stappenboor besteld en maar meteen een trosje 2,5mm boortjes mee laten komen.
De zijwanden worden gevormd door koellichamen, deze had ik al 20 jaar klaarliggen voor dit project
De voorzijde is een vlakke aluminium plaat van 8mm dik. Deze ga ik voor het zwart spuiten de volgende behandeling geven om een geborsteld uiterlijk te krijgen.
Volgens mij kan ik de laatste bewerkingsstap wel overslaan.
Links en rechts komen de TDA2030 versterkertjes. Per printje twee stuks gebrugd. In het midden op de 1e verdieping de TDA8950's en de 10 printjes met luidsprekerbeveiliging. Dat wordt nog een drukke boel daar.
Onderin de ringkernen. Per TDA8950 een 200W 2x18volt exemplaar en voor de TDA2030's een 200W 10,5 V. Ook nog een 2x15V ringkerntje voor de luidsprekerbeveilingen. Allemaal uit de grabbelton hier.
Het voorboren van de m3 tapjes vreet boortjes.. voor de achterkant heb ik een mooie stappenboor besteld en maar meteen een trosje 2,5mm boortjes mee laten komen.
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Ik weet niet hoe jij boort, maar ik boor met 1 2.5mm boortje 100 gaten in 10mm rvs als 't moet, dus je doet iets fout waarschijnlijk...
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Haha, ik denk dat ik het wel weet hoor.. met mijn accuboor 
Zou het met mijn kolomboor beter gaan?
Nou is het probleem met dat aluminium dat het boortje dichtloopt en dan neemt de weerstand toe met alle gevolgen van dien.
RVS of gewoon pisbakkenstaal heeft dat minder vlug.
Zou het met mijn kolomboor beter gaan?
Nou is het probleem met dat aluminium dat het boortje dichtloopt en dan neemt de weerstand toe met alle gevolgen van dien.
RVS of gewoon pisbakkenstaal heeft dat minder vlug.
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Waarschijnlijk boor je te langzaam waardoor de spanen niet goed afgevoerd worden, plus af en toe even helemaal uit het gat om de boor schoon te maken idd, met een kolom boor gaat dat stukken beter, vooral omdat het risico de boor te buigen en breken veel kleiner is...boven dien loopt het toerental van een kolomboor wat constanter onder belasting meestal.
Maar als het erg zacht alu is dan blijft het lastig idd...
Maar als het erg zacht alu is dan blijft het lastig idd...
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Smeren/koelen met spiritus dan gaat het een stuk beterMH schreef:Haha, ik denk dat ik het wel weet hoor.. met mijn accuboor
Zou het met mijn kolomboor beter gaan?
Nou is het probleem met dat aluminium dat het boortje dichtloopt en dan neemt de weerstand toe met alle gevolgen van dien.
RVS of gewoon pisbakkenstaal heeft dat minder vlug.
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Doe ik.. word stoned van die lucht
De plaatselijke ijzerboer was door zijn voorraad van mijn favo merk boortjes heen en ik ben bang dat het alternatief van mindere kwaliteit is. Het boort voor geen meter. (en dan helpt het niet als je met je accuboor aan het hakken bent
)
De plaatselijke ijzerboer was door zijn voorraad van mijn favo merk boortjes heen en ik ben bang dat het alternatief van mindere kwaliteit is. Het boort voor geen meter. (en dan helpt het niet als je met je accuboor aan het hakken bent
