"Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Euuuhhmm kweenie of die slakkenvorm een positieve invloed gaat hebben op de WAF :-)
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door blueznl »

Jag schreef:
Je bedoelt lekker eenvoudig :P ?
Ik zou meer zeggen: in lijn met de rest :sure:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Momenteel ben ik druk bezig met het inblikken van de DSP. Ik heb een mooi kastje overgenomen van Cobaltjeh.
kabeltjes nog niet aangesloten.jpg
Hier waren de kabeltjes nog niet aangesloten.

Ik ben veel tijd kwijt met die miniDSP's, een stabiele voeding heeft het probleem van de tikjes en vervorming niet direct verholpen. Ik probeer nu systematisch alle aardlussen te elimineren en met de jumpers te spelen, zodoende een stabiel geheel te krijgen. De DSP's hebben nu geisoleerde afstandbusjes en alle audioverbindingen zijn nu optisch. Het gaat al stukken beter dan voorheen, maar één van die DSP's heeft soms moeite met wakker worden. Dan moet ik de voeding er een paar keer afhalen en dan werken ze vervolgens uren probleemloos... Wie het weet mag het zeggen.

Vanavond wat tijd gestopt in het programmeren van de arduino die het volume regelt, de VFD aanstuurt en straks de input selectie gaat doen.
Ik heb nu maar gelijk een functie toegevoegd waarmee ik de DSP's kan resetten...



Ik ben trouwens ook al bezig met de voorbereidingen om een mooi kastje te maken voor de eindversterkers. Ik heb nog een klein leger aan versterkerkitjes liggen, nu de kasten spelen overzie ik het wel om een eindversterker in elkaar te zetten. Links en rechts 4 TDA2030a gebrugd en 1xTDA8950 gebrugd voor de subwoofers.
Die TDA8950 wordt niet warm en gaat gewoon in de kast, die TDA2030's links en rechts op de koellichamen.
In het midden 3x ringkern 1x200W voor de TDA2030's en 2x200W voor die TDA8950's.
versterker.jpg
Wordt een gewichtig kastje denk ik..
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door Jag »

Je hebt zon DC filter van minidsp die voor in de auto bedoeld is. Ik heb die in mijn auto ertussen zitten en daar is ie stil, maar ook nooit zonder geprobeerd. Is dat misschien een optie?
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Geen idee :-)

Wat ik zo suf vind is dat hij het na een paar herstarts perfect doet...
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door Jag »

Ook geen gepruttel meer dan?
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Nee, perfect stil.. :think:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Dinsdag is het aluminium voor de versterkerkast geleverd. Ik ben nu druk bezig om van de losse delen een kast te maken.
De zijwanden worden gevormd door koellichamen, deze had ik al 20 jaar klaarliggen voor dit project :wink:
De voorzijde is een vlakke aluminium plaat van 8mm dik. Deze ga ik voor het zwart spuiten de volgende behandeling geven om een geborsteld uiterlijk te krijgen.



Volgens mij kan ik de laatste bewerkingsstap wel overslaan.

Links en rechts komen de TDA2030 versterkertjes. Per printje twee stuks gebrugd. In het midden op de 1e verdieping de TDA8950's en de 10 printjes met luidsprekerbeveiliging. Dat wordt nog een drukke boel daar.
versterkerkast.jpg
Onderin de ringkernen. Per TDA8950 een 200W 2x18volt exemplaar en voor de TDA2030's een 200W 10,5 V. Ook nog een 2x15V ringkerntje voor de luidsprekerbeveilingen. Allemaal uit de grabbelton hier.
versterkerkast2.jpg
Het voorboren van de m3 tapjes vreet boortjes.. voor de achterkant heb ik een mooie stappenboor besteld en maar meteen een trosje 2,5mm boortjes mee laten komen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door Shadow »

Ik weet niet hoe jij boort, maar ik boor met 1 2.5mm boortje 100 gaten in 10mm rvs als 't moet, dus je doet iets fout waarschijnlijk...
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Haha, ik denk dat ik het wel weet hoor.. met mijn accuboor :-)
Zou het met mijn kolomboor beter gaan? :rofl:

Nou is het probleem met dat aluminium dat het boortje dichtloopt en dan neemt de weerstand toe met alle gevolgen van dien.
RVS of gewoon pisbakkenstaal heeft dat minder vlug.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door Shadow »

Waarschijnlijk boor je te langzaam waardoor de spanen niet goed afgevoerd worden, plus af en toe even helemaal uit het gat om de boor schoon te maken idd, met een kolom boor gaat dat stukken beter, vooral omdat het risico de boor te buigen en breken veel kleiner is...boven dien loopt het toerental van een kolomboor wat constanter onder belasting meestal.
Maar als het erg zacht alu is dan blijft het lastig idd...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door FR_Aad »

MH schreef:
Haha, ik denk dat ik het wel weet hoor.. met mijn accuboor :-)
Zou het met mijn kolomboor beter gaan? :rofl:

Nou is het probleem met dat aluminium dat het boortje dichtloopt en dan neemt de weerstand toe met alle gevolgen van dien.
RVS of gewoon pisbakkenstaal heeft dat minder vlug.
Smeren/koelen met spiritus dan gaat het een stuk beter
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Bericht door MH »

Doe ik.. word stoned van die lucht :-&

De plaatselijke ijzerboer was door zijn voorraad van mijn favo merk boortjes heen en ik ben bang dat het alternatief van mindere kwaliteit is. Het boort voor geen meter. (en dan helpt het niet als je met je accuboor aan het hakken bent :hide: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”