High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Tja, en wat moet ik dan weer zeggen heh.
Ik weet langzamerhand hoe dit soort discussies gaan.
Het zijn altijd dezelfden die blijven reageren op deze manier en het is voor mij dan soms ook heel moeilijk om dan ook niet te reageren.
Ik maak mij hieraan "bij deze" dan zelf ook al schuldig aan.
Ik voel mijzelf dan ook al een halve moderator omdat ik door heb hoe dit topic op een persoonlijk vlak gaat door etteren.
Op zich inderdaad een nar, maar wel de hofnar die donders goed weet hoe het reilt en zeilt.
Ik vind het jammer dat het in het persoonlijk worden moet gaan eindigen.
Mij voor halve gare uitmaken en alles in de wind slaan wat ik aandraag.
Dat sommigen zelfs dan mijn muziek ook nog gaan aanvallen is toch wel het toppunt hierin.
Over smaak valt niet te twisten, maar wat deze personen betreft wel.
Als kennis overdracht in gezegdes dan al mis gaat in de taal zelf, vraag ik mij af hoe dat dan verder moet gaan zitten in hun hooggeleerd zijn.

Naar mijn inzien wordt het altijd dezelfde persoonlijke discussie.

Dat ik dan de geboren trol moet zijn omdat ik zeg dat deze 12 euro visaton BF45 driver beter presteert dan de Beyerdynamic en sennheiser drivers zou echt waar moeten zijn.
Want anders stort je bestaande wereldbeeld echt in, aangaande koptelefoon merken die het neusje van de zalm moeten zijn volgens de verkopers.

Of langer hier persoonlijk worden en lekker blijven posten dat ik maar een ketter ben, of gewoon mij serieus nemen en het even uittesten voor 25 euro.
Ik post dit niet voor de grap heren !
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door jeroen_d »

Zolang jij de gevestigde orde als een grap blijft zien, zul je geen respect krijgen. Respect is iets dat over en weer gaat. Als je dat niet in ziet zul je de nar blijven.

Ik ben het wel met je eens dat iemand met een afwijkende mening die mag uiten. Verketteren is niet van deze tijd. Zolang het maar niet agressief wordt is er niets aan de hand.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door meiborg »

Ik snap alle commotie niet. Enkele leden hier kunnen er slecht tegen dat hun adviezen door hem niet worden aangenomen en hij er met zijn eigen visie mee aan de haal gaat cq. er tegen in gaat. Dub zou dus een ban moeten krijgen omdat men hem in discussie treedt maar ze zich hierin vervolgens niet serieus genomen voelen.

Ligt het aan mij of kiezen mensen er zelf voor om toch steeds weer opnieuw tegen beter weten in zich aan dezelfde steen te stoten? Mijn buren zijn heel gelovig en tegen euthanasie, ik kan steeds opnieuw in discussie gaan terwijl ik de uitkomst al weet of ik accepteer de mening van mijn buren, hoe anders ik er ook over denk of hoe gelijk ik ook meen te hebben. Ik vraag de politie niet hen uit hun huis te zetten.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

meiborg schreef:
Ik snap alle commotie niet. Enkele leden hier kunnen er slecht tegen dat hun adviezen door hem niet worden aangenomen en hij er met zijn eigen visie mee aan de haal gaat cq.

Mvg Reinder

Dat is toch niet waar man.
Als iemand echt met leiding komt voor een genoemd probleem sla ik dat niet in de wind.
In werkelijkheid is het snel samenwerken mits het maar gaat om dezelfde filosofie achter de materie waarom het gaat.
Ik heb echt soms minder verstand van zaken dan anderen over bepaalde dingen, daar kom ik voor uit.
Ik denk eerder dat het probleem erin zit dat ik met innovatie wil komen, nieuwe tweaks, inzichten die tot een beter resultaat leiden.
Soms neem je dan alle bestaande kennis op de schop, en dat roept die weerstand op in mensen.
Zo kan overmorgen iemand komen in de quantumfysica die alle bestaande theorien omverwerpt met een nieuwe ontdekking of theorie.
En dat willen we!!!!!!!!!!!!!

In werkelijkheid zit er in dat hi-fi gedoe heel veel dwaling en pseudo wetenschap, het gaat om de domste dingen soms.
Ik hoop dat jij dat ook in ziet.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door wouter »

meiborg schreef:
Ik snap alle commotie niet. Enkele leden hier kunnen er slecht tegen dat hun adviezen door hem niet worden aangenomen en hij er met zijn eigen visie mee aan de haal gaat cq. er tegen in gaat. Dub zou dus een ban moeten krijgen omdat men hem in discussie treedt maar ze zich hierin vervolgens niet serieus genomen voelen.
Dan leg ik het even uit:
Theduboracle schreef:
Voor dat prutsen in een enkele dag heb ik meer resultaat dan sennheiser en beyerdynamic bij elkaar in 25 jaar.
Over linkwitz
Theduboracle schreef:
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.

Die filters van linkwitz zullen best allemaal wel kloppen, ik wil daar echt niet tegenin en zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar het is toch zo dat je drivers daar echt niet beter van worden.
Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
En dan even over de oren, die volledig gestuurd worden door… de verzinsels achteraf??
Theduboracle schreef:
Eigenlijk was het ook meer als vraag bedoelt, misschien zat ik goed of juist helemaal mis.
Maar achter mijn dom zijn ben ik vandaag ook weer gekomen, bij de andere koptelefoon had ik het woofertje anderson aangesloten.
Vandaar ook te weinig bas ( helemaal geen bas) , ben benieuwt wat er gebeurt nadat ze wel goed zitten.

Uiteindelijk wordt er gegoogled op Dub en wordt hij weggezet alsof hij een trollende grapjas is. Niet heel symphatiek maar wat je vaker ziet bij zulke groepsprocessen, hij gaat er zelf een flink stuk in mee.

Later als het over KEF coax gaat gaan we weer terug naar feitelijke nonsens die je graag op een forum gecorrigeerd ziet voor nieuwkomers die door de bomen het bos niet meer zien:
Theduboracle schreef:
Een commercieel en dom ontwerp.
Hoe moet een tweeter nou goede afstraling krijgen als je hem plaatst in de mid driver.
Al is de mid woofer wel klasse moet ik bekennen.
Het filter wat er in zit was ook een echte ramp.
Na mijn modificatie was er echt een strobaal aan vervorming vertrokken.
Hierdoor was te tweeter wel ineens te hard in volume, zoveel extra herrie was uit de mid driver vertrokken.
Met andere woorden was het filter van de tweeter afgesteld op extra herrie van de mid driver, of andersom, dat kan ook nog

Over bastonen
Theduboracle schreef:
Ik zie je al zitten met verkeert getunede kasten en een kut koptelefoon omdat je de mening volgt van anderen omdat hun het het moeten weten en jij niet omdat je je wil laten lijden om erbij te horen.
Maar vervolgens blijkt hoe Dub het eigenlijk ervaart en hoe hij tegen forumleden aankijkt:
Theduboracle schreef:
Maar wie ben ik heh, als je dat al direct onderuit wil halen kom je beter tot je recht op een psychologie forum denk ik.
Van het debunken ben ik helemaal flauw jongens dus hou er mee op.
In werkelijkheid kan dit zover gaan dat ze willen beweren dat ik zelfs nooit een electro opeiding heb gehad.
Dan kun je met lectuur ed het echt technisch gaan onderbouwen zoals jij dat ook wil, maar dan blijft het toch hetzelfde gekraai van dit soort gasten.
En Dub zelf heeft er ook nog de beste bedoelingen mee, echt je moet het ook proberen!! Deze geschiedenis zal zich dus blijven herhalen omdat Dub hier echt visie voor heeft…
Theduboracle schreef:
Dat persoonlijk worden toch steeds jongens, ik probeer enkel wat belangrijks aan te dragen om zelf uit te testen.
Elke keer dat ik wat ontdek op die manier post ik dat omdat ik dat met jullie delen wil.

Ik blijf op zoek en been zeer benieuwt wat als volgende komt, en als dat komt zal ik het ( tegen de zin van velen in ) weer posten.
En weer verder:
Theduboracle schreef:
Lullig gaatje voor een basreflex gat maar op deze manier kan de lucht ontsnappen waardoor iets minder tegen druk ontstaat waardoor meer diepte in de bas zit rond de 50 hz.
Wat opvalt is dat sommige opnames te veel bas hebben rond de 30 hz, en te boomerig klinkt.
Maar dat ligt aan de studio
Aat reageert daarop, Dub ook:
Theduboracle schreef:
Ik post dit soort posts omdat mijn oren duidelijk horen dat het gaat om een verbetering.
Je wil je laten voorkomen als een hooggeleerde met je avatar en je klinkt als een pseude moderator, maar in werkelijkheid breng je geen kennis tot groei aan.

Alleen sukkels staren zich blind op papier en bestaande kennis
En toen kwam mijn verzoek, lijkt mij goed onderbouwd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Walt »

Je hebt in ieder geval genoeg tijd in je onderbouwing gestoken! :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Soundexcel »

Bedankt voor de samenvatting. Ik heb er hartelijk om gelachen :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Ik gooi er maar weer eens een kokosnoot in....

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door jeroen_d »

Geniale vondst dit filmpje :rofl:

De discussie in het filmpje vertoont grote gelijkenis met de discussie in dit topic :mrgreen:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door meiborg »

Dub geeft aan dat mensen niet kunnen onderbouwen wat het waarom is achter de adviezen. Echter, de adviezen zijn meestal gebaseerd op natuurkundig bewezen theorie. Dub kan zeggen wat hij vind dat hierop gebaseerd advies naar zijn oren niet het best klinkt, dat kan want wat het best klinkt is puur persoonlijke smaak. De theorie erachter is echter onomstotelijk juist en om te claimen dat, omdat hij dit niet het best vind klinken, de theorie niet klopt is dus waar mensen moeite mee hebben. De manier waarop Dub hierover in discussie gaat toont verder aan dat hij de theorie ook helemaal niet begrijpt en er een groot wantrouwen heerst tegen de algemeen geaccepteerde basiskennis. Dat is voor iedereen wel duidelijk meen ik, dan lijkt het mij ook heel logisch dat discussiëren dan verder geen zin heeft.

Zo vind Dub bijvoorbeeld dat ik geen gelijk heb (man, haha nog iemand die de link trok met Wilders?). De reden waarom ik geen gelijk heb volgens Dub wordt daarentegen in het hele topic talloze keren door hemzelf belachelijk gemaakt, namelijk het niet aantonen van het waarom. Iets wat Dub dus zelf nergens kan in zijn relaas.

Dat is ook de reden waarom ik vind dat, omdat het toch echt duidelijk is hier dat het maar gekraai in de ruimte is, je ook de eer aan jezelf moet houden en je jezelf hierdoor niet miskent moet voelen. In Nederland is het zo dat iedereen recht heeft op een eigen mening, wat die mening ook is. Iemand dat recht ontzeggen vind ik niet thuis horen in een democratie, ik bedoel er worden wel ergere dingen gezegd en kwalijker zaken geuit waarbij mensen wel echt schade lijden, daartegen weg gezet is dit toch maar peanuts? (of kokosnoten :D).

Mvg Reinder

P.S.

Beste Wouter, jij lijkt me echt een heel geschikte vent en begrijp me dan ook niet verkeerd in deze discussie. Echter waar wij voornamelijk over van mening verschillen hier is dat ik niet bang ben dat nieuw geïnteresseerden Dub zijn advies navolgen om een ontzettend dure koptelefoon open te zagen en vol te proppen met goedkope breedbanders. De mensen die dat na het lezen van dit topic wel doen zijn ook niet te helpen met adviezen vrees ik :rofl:
thesurfingalien
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 mar 2012, 0:47

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door thesurfingalien »

Beste Dub,

Met alle respect...

Wat jij niet wilt inzien is dat jij jouw persoonlijke ervaringen deponeert als absolute waarheden die voor iedereen moeten gelden. Zelfs Einstein deed dit niet; die hield altijd rekening met het feit dat hij ernaast kon zitten. Iets om over na te denken, toch?

Voor wat betreft innovatie... Om bestaande kennis op de schop te nemen is het raadzaam om je eerst te verdiepen in deze kennis vóórdat je met schoppen begint.

Ook wil ik kwijt dat ik de opmerkingen aan het adres van Beyerdynamic en Sennheiser volslagen incorrect vind.

Aan de andere kant moet ik je gelijk dat er inderdaad veel pseudo-wetenschap (aka boerenbedrog) in het hifi-wereldje zit... En daar, beste Dub, werk jij zelf aan mee :-)

Peter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

ds23man schreef:
Ik gooi er maar weer eens een kokosnoot in....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H4_9kDO3q0w&feature=fvst[/youtube]

Daarom heb ik een tijdje gewacht voor dat ik hem erin gooide, al brande hij onder mijn muisvinger! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

meiborg schreef:
Dub geeft aan dat mensen niet kunnen onderbouwen wat het waarom is achter de adviezen. Echter, de adviezen zijn meestal gebaseerd op natuurkundig bewezen theorie. Dub kan zeggen wat hij vind dat hierop gebaseerd advies naar zijn oren niet het best klinkt, dat kan want wat het best klinkt is puur persoonlijke smaak. De theorie erachter is echter onomstotelijk juist en om te claimen dat, omdat hij dit niet het best vind klinken, de theorie niet klopt is dus waar mensen moeite mee hebben. De manier waarop Dub hierover in discussie gaat toont verder aan dat hij de theorie ook helemaal niet begrijpt en er een groot wantrouwen heerst tegen de algemeen geaccepteerde basiskennis. Dat is voor iedereen wel duidelijk meen ik, dan lijkt het mij ook heel logisch dat discussiëren dan verder geen zin heeft.

Zo vind Dub bijvoorbeeld dat ik geen gelijk heb (man, haha nog iemand die de link trok met Wilders?). De reden waarom ik geen gelijk heb volgens Dub wordt daarentegen in het hele topic talloze keren door hemzelf belachelijk gemaakt, namelijk het niet aantonen van het waarom. Iets wat Dub dus zelf nergens kan in zijn relaas.

Dat is ook de reden waarom ik vind dat, omdat het toch echt duidelijk is hier dat het maar gekraai in de ruimte is, je ook de eer aan jezelf moet houden en je jezelf hierdoor niet miskent moet voelen. In Nederland is het zo dat iedereen recht heeft op een eigen mening, wat die mening ook is. Iemand dat recht ontzeggen vind ik niet thuis horen in een democratie, ik bedoel er worden wel ergere dingen gezegd en kwalijker zaken geuit waarbij mensen wel echt schade lijden, daartegen weg gezet is dit toch maar peanuts? (of kokosnoten :D).

Mvg Reinder

P.S.

Beste Wouter, jij lijkt me echt een heel geschikte vent en begrijp me dan ook niet verkeerd in deze discussie. Echter waar wij voornamelijk over van mening verschillen hier is dat ik niet bang ben dat nieuw geïnteresseerden Dub zijn advies navolgen om een ontzettend dure koptelefoon open te zagen en vol te proppen met goedkope breedbanders. De mensen die dat na het lezen van dit topic wel doen zijn ook niet te helpen met adviezen vrees ik :rofl:
Er is ook weinig tegen te beginnen heh.
Dat ik nog wel eens gewoon gelijk kon hebben met die erin gepropte breedbandertjes, ligt dat dat niet veel meer voor de hand.
Waar gaat het nou toch eigenlijk allemaal om.
Nooit erover nagedacht dat mijn verhaal wel eens gewoon kon kloppen, ik hoor het resultaat toch hier zelf.
Of moet je echt meet gegevens zien omdat je mij niet wil of kan geloven ?
Geloof je nooit iemand op het woord of zo ?

Het probleem is gewoon dat je deze koptelefoon zelf eens moet horen, dan weet je direct waarom ik dit topic heb aangemaakt.
Al heb ik meet gegevens en meet ik heel wiskundig de THD van deze koptelefoon en die van anderen, dan nog gaat het gezeur door op deze manier.
Dat staat gewoon vast.
Al ga ik technisch op dingen in, dan nog zijn het nog dezelfden die persoonlijk willen beginnen op deze manier.
Onderbouw dan maar eens technisch dat mijn verhaal niet waar kan zijn zonder persoonlijk te worden.

Jij bent echt de laatste denk ik die erover gaat beginnen waarom die kastvolume calculator voor mij niet op het goede kastvolume kwam voor die pioneers.
Daar ga jij niet over beginnen !
Jij gaat ook niet beginnen over waarom interlinks slecht klinken, in ieder geval niet in wat ik aandraag als oorzaak en oplossing.
Dat ga je niet doen.
Al onderbouw ik het technisch erbij zul jij mij nog voor idioot uitmaken.
Zo zijn er nog een aantal dingen, maar het staat vast dat jij op deze manier bezig blijft.

Waarom deze patstelling en persoonlijk blijven worden ?
Waar gaat dat nou om ?

In de tussentijd had je een zeer goede koptelefoon kunnen hebben, jammer dat je zo met je hobby bezig bent, echt jammer.

Zo, ik hoop dat deze post persoonlijk genoeg was, hij is er dol op.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »



:rofl:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Ik heb besloten om er voor de rest niet meer op in te gaan.

Of u krijgt een goede koptelefoon, of u verslijt dit tot een onzin topic zonder bewijs in positieve of negatieve zin.

Beste moderator, het topic mag op slot.
Hier komt geen laatste woord op deze manier.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

En voordat het op slot gaat......




:mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”