Speakerland schreef:Dat lijkt me duidelijk.dan moet er niet een andere goede subwooofer/amp combi goed ingeregeld worden
De 23W heeft in een gesloten kast van 30 liter een Qtc van 0,62 en bij 45 liter 0,56. Groter dan 30 liter heeft geen zin en het enige echt merkbare effect is een afname van de belastbaarheid. Dat lijkt me ook duidelijk.
Jeroen kwam bij mij langs om de Vertigo te horen samen met de 23W's.
Op zijn verzoek heb ik daarna nog de XXLS-12 voor hem aangesloten. En inderdaad, daar heb ik er maar 1 van.
Dat kwaliteitsverschil dat niet door de forummers erkend wordt is er wel degelijk. En nogmaals, natuurlijk blijkt dat niet uit een simulatie op basis van de T/S. En volgens de forumwijsheid is alleen dat relevant.
Het lijkt me vrij zinloos om hier nog verder op in te gaan. Wat ik zie is dat er aan alle kanten wordt geprobeerd Jeroen te ontraden een voor hem goede oplossing te kiezen. Ik zie die trend ook in andere onderwerpen terug. Lees het item over de Audium nog maar een keertje door.
En je hoeft je niet zo druk te maken, ik bedoelde die smiley achteraan echt zo. Als ik een topline wil verkopen mag de subtop nooit beter zijn. Dat subswoofers van serieuze kwaliteit, peerless of scanspeak maakt niet uit, voornamelijk optimaal klinken door opstelling en afregeling hoef ik hier niemand uit te leggen.
En de forumwijsheid is niet kijken naar T/S of grafiekjes, beetje jammer dat je dat er uit opmaakt. Er zitten hier mensen die je niet zonder onderbouwing overtuigd, maar dat hoeft toch ook helemaal niet.
Ik vind helemaal niet dat forummers proberen te weerleggen wat je aandraagt. Het verhaal over 1 sub inregelen is me pas compleet duidelijk geworden nadat ik gepost had. En ook inhoudelijk 'even zonder gekheid' heb ik er niets aan afgedaan, behalve dat van 2 naar 1 een groot verschil kan uitmaken.
Ik begrijp niet waarom dit telkens weer zo moet, er zijn geen 2 kampen - speakerland & ZBA forum. Het gaat hier om inhoud. Er zijn figuren die zo enorm veel van de materie weten dat verkoopargumenten en sellingpoints geen hout snijden, hier wordt doorgevraagd. Forumleden hebben geen commercieel belang dus zullen Jeroen echt niet misleiden. En ik zie dat jij dat ook niet doet, je hebt je uiterste best gedaan en in overleg 10x meer gedaan en laten horen dan een High End zaak zou kunnen!
