Trek die common grounds van de ingangspluggen af en leg voor ieder kanaal een apart ground draadje naar de print, als ik me niet vergis zit er al een pinnetje voor.
Zorg dat de aardlayout op de print stervormig is (desnoods baantjes doorkrassen en draadjes solderen, doe ik soms zelfs met pro-apparatuur).
Dat scheelt soms tientallen dBs in S/N (lees: brom en harmonischen ervan).
Denk eraan dat die ingansprint een deel van de ster kan of moet zijn, en niet een ster op zich is of hoeft te zijn.
Houdt links en rechts ground ook gescheiden, zorg dat e.e.a. pas bij de voeding bij elkaar komt.
In feite zou je elk ground lipje bij de ingangspluggen via een C-tje van enkele nF tot enkele tientallen nF direct naar de kast moeten leggen.
zowel bij de ingangen als de uitgangen.
Weerstandjes met ferrietkraaltjes om de pootjes direct aan de ingangen leggen (1...10kohm, hangt van de ingangsimpedantie af. Bij torren een lage waarde, bij buizen wat hoger).
Zorg in het algemeen voor een logisch aardpatroon, dus niet in een ring, geen lussen, en houdt (common mode en differential mode) stromen gescheiden.
Zelfs de veelgehoorde en goedbedoelde aanwijzingen over "star grounds" lossen niet altijd de problemen op, nog los van het feit dat die ster altijd anders ligt dan dat jij denkt.
Koop dit boek: Dr. J. J. Goedbloed: 'EMC', Kluwer ISBN 9020122207.
Uiteraard gaat niet alles over audio en/of is het niet direct toepasbaar, maar het geeft inzicht in welke soort storingen er zijn, hoe ze te onderscheiden, en hoe ze te verhelpen.
Dan zijn er de bekende boeken van Self en Slone waar ook wel e.e.a. instaat over audio grounds.
Tenslotte: veel repareren, veel apparaten zien, kijken hoe de pro en high end jongens het doen.
Persoonlijk heb ik denk ik meer geleerd van herstellen en goed afkijken dan van die boeken, maar wat theoretische achtergrond kan geen kwaad.
Het rare is dat mensen met veel ervaring het veelal automatisch goed doen, en mensen met slechts boekenwijsheid doen het vrijwel automatisch fout.