[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
En we zijn begonnen !!
De bouw van de X-Ray's Mark II is vandaag officieel van start gegaan.
En dat begint natuurlijk met een heleboel zaagwerk.
De bouw van de X-Ray's Mark II is vandaag officieel van start gegaan.
En dat begint natuurlijk met een heleboel zaagwerk.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Waarom begin je niet met een nieuwe project naam?
Gewoon weer op pagina 1 en dan geen onzin en vervelende opmerkingen meer dulden.
Blijft alles een beetje compact en leesbaar.
Paul.
Gewoon weer op pagina 1 en dan geen onzin en vervelende opmerkingen meer dulden.
Blijft alles een beetje compact en leesbaar.
Paul.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Maar waarom die rare manier van zagen ? Zo lazert je werkstuk toch naar beneden vlak vóór het voltooien van je snede ? En je zaag trouwens ook ? Leg de boel gewoon op een paar oude balken (of een paneel wat je altijd gebruikt op om te zagen) op de vloer?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hmmm, ik heb er een tijdje over zitten dubben om een nieuw topic te beginnen, dat wel ja.
Uiteindelijk niet gedaan, de meeste van de trouwe volgers zijn toch al ingelezen.
Ik had ook niet zo'n zin om alle info en dergelijke over te gaan brengen.
Per slot van rekening zijn het toch dezelfde luidsprekers, alleen zit er een ander jasje omheen...
Wat het zagen betreft, ik zal niet ontkennen dat op de foto de plaat vrij ver naar buiten ligt.
Normaal gesproken zit ik een centimeter of 10 van de tafelrand vandaan.
Ik ben linkshandig, maar ik kan niet vanaf de andere kant zagen, (met de motor naar de tafel gericht.)
Omdat dan de motor tegen het alu profiel komt die als geleider fungeert.
Ik heb wel een bijna anderhalve meter lange lineaal van Bosch, alleen heb ik geen adapterplaat voor deze machine.
Deze zool bleek andere afmetingen te hebben dan de plaat van de vorige cirkelzaag, dus die past niet.
En ik vergeet steeds om achter een andere adapterplaat aan te gaan.
Ach, zo gaat het ook goed...
Uiteindelijk niet gedaan, de meeste van de trouwe volgers zijn toch al ingelezen.
Ik had ook niet zo'n zin om alle info en dergelijke over te gaan brengen.
Per slot van rekening zijn het toch dezelfde luidsprekers, alleen zit er een ander jasje omheen...
Wat het zagen betreft, ik zal niet ontkennen dat op de foto de plaat vrij ver naar buiten ligt.
Normaal gesproken zit ik een centimeter of 10 van de tafelrand vandaan.
Ik ben linkshandig, maar ik kan niet vanaf de andere kant zagen, (met de motor naar de tafel gericht.)
Omdat dan de motor tegen het alu profiel komt die als geleider fungeert.
Ik heb wel een bijna anderhalve meter lange lineaal van Bosch, alleen heb ik geen adapterplaat voor deze machine.
Deze zool bleek andere afmetingen te hebben dan de plaat van de vorige cirkelzaag, dus die past niet.
En ik vergeet steeds om achter een andere adapterplaat aan te gaan.
Ach, zo gaat het ook goed...
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Heeft je Phone een opname functie.ray5150 schreef:Ach, zo gaat het ook goed...
Ik denk dat sommige forummers deze manier van werken wel wil zien.
Net als me vader, ook soms schitterend om te zien, zaagtafel en dan het plaatwerk na zich toetrekken.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Het kan nog veel onconventioneler, vrees ik...
Qua oppervlakte heb ik genoeg hout voor 2 kasten. maar praktisch gezien niet.
Dus moet er geimproviseerd worden... maar het moet (natuurlijk) wel degelijk zijn.
Een samengestelde plank voor een zijwand, uit twee op maat gezaagde stroken:
2 afval stroken met gaffa tape komen over de naad te zitten om de boel op z'n plek te houden tijdens het uitharden van de lijm :
Kokertje bruislijm van de Eksjon erover :
En de planken erop geschroefd :
Na het uitharden, Voila.. :
Nu alleen nog de lijmresten wegsteken, en de gaatjes dichtstoppen met smurrie van witte houtlijm en zaagsel.
Qua oppervlakte heb ik genoeg hout voor 2 kasten. maar praktisch gezien niet.
Dus moet er geimproviseerd worden... maar het moet (natuurlijk) wel degelijk zijn.
Een samengestelde plank voor een zijwand, uit twee op maat gezaagde stroken:
2 afval stroken met gaffa tape komen over de naad te zitten om de boel op z'n plek te houden tijdens het uitharden van de lijm :
Kokertje bruislijm van de Eksjon erover :
En de planken erop geschroefd :
Na het uitharden, Voila.. :
Nu alleen nog de lijmresten wegsteken, en de gaatjes dichtstoppen met smurrie van witte houtlijm en zaagsel.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
In plaats van speakers naar de kliko brengen, maak jij speakers van hout uit een kliko!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Wat is je bankrekeningnummer? Dan doneer ik wat voor wat verse plankjes.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Het kan op zich prima, denk alleen wat meer werk om glad af te werken.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Niet meer dan in een andere situatie ;
https://www.hornbach.nl/shop/MDF-plaat- ... tikel.html
https://www.hornbach.nl/shop/MDF-plaat- ... tikel.html
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Beetje flauw, jij trok je aanbod om te zagen min of meer in...? 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nee hoor.Walt schreef:Beetje flauw, jij trok je aanbod om te zagen min of meer in...?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Arno schreef:Ik heb misschien nog wat stroken 18mm berken waar je de zij-, onder-, en bovenkanten van zou kunnen maken. Achterkanten lukt denk ik net niet, maar daar kan ik wel wat mdf voor zagen. Moet ff kijken hoor.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dat was ruime tijd na de tip om beter maar naar de bouwmarkt te gaan, na die tip had Ray het hout al via zijn werk verkregen... 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Echt belangrijk is het natuurlijk niet, maar de berichten staan hier gewoon op chronologische volgorderay5150 schreef:Ik ga morgen eerst even kijken wat ik bij elkaar kan scharrelen. Ik kom er nog op terug.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Aangezien Ray ook wel weet dat jij netter kan werken als prof, vermoed ik toch dat jouw reacties hem ervoor lieten kiezen om zelf aan de gang te gaan... Maar laat Ray het zelf maar zeggen, hij is mans genoeg, is alleen wel een kans dat hij dit pas over 6 pagina's doet! 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik maakte ook maar een grap hoor. Ik begrijp ook wel weer dat er meer voldoening kan zitten in het zoveel mogelijk zelf doen. Mijn gedachte was dat de moed Ray misschien in de schoenen gezonken zou zijn na de teleurstelling met de wat forse modellen, en dus vandaar mijn voorstel. Maar respect dat het weer zo vlot opgepakt wordt!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Met die 4mm MDF erover zie je er toch niks meer van, ik hoop wel dat dit goed gaat hechten op de witte toplaag.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Met polyurethaan(bruis)lijm wel, met witte houtlijm niet.Walt schreef:Met die 4mm MDF erover zie je er toch niks meer van, ik hoop wel dat dit goed gaat hechten op de witte toplaag.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ga je hier nou ook al lopen zieken Wallo? Gelukkig kan je mijn draadjes niet meer zien! 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Het gaat al weer lekker hier.
Waarom zie je zo weinig serieuze mensen hier op het forum?
Nou die zijn gewoon lekker bezig met hun leuke hobby of vak en zitten helemaal
niet te wachten op al die onzin opmerkingen.
Paul.
Waarom zie je zo weinig serieuze mensen hier op het forum?
Nou die zijn gewoon lekker bezig met hun leuke hobby of vak en zitten helemaal
niet te wachten op al die onzin opmerkingen.
Paul.
