[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zojuist ook de zijkanten van de 2de luidspreker uitgezocht en uitgeknipt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Je hebt het tempo er nu echt in! 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik denk dat we straks een antwoord krijgen in de trant van: Ik snap niet waarom ik zo lang gewacht heb met het fineren, zo makkelijk ging het.. 
Maar het ziet er goed uit en ben erg benieuwd hoe massief en mooi het eindplaatje straks zal worden!
Maar het ziet er goed uit en ben erg benieuwd hoe massief en mooi het eindplaatje straks zal worden!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Man jij moet in een gat vallen wanneer ze af zijn straks
Misschien vrijwillergerswerk
Het word wel erg mooiiiiiii
Misschien vrijwillergerswerk
Het word wel erg mooiiiiiii
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
voorlopig nog zat te doen
Inmiddels ben ik klaar met 0.4mm berken multiplex. Helaas had ik al de achterzijde gefineerd. Omdat ik nu besloot om ook de bovenzijde met multiplex af te werken is een klein kops randje straks zichtbaar, maar goed, dat is gelukkig de achterzijde.
Omdat de shop niet genoeg 0.4mm op voorraad had, heb ik de bovenzijde gedaan met 0.6mm, das een amper te merken verschil in dikte en ik kon tenminste meteen verder dit weekend.
Inmiddels ben ik klaar met 0.4mm berken multiplex. Helaas had ik al de achterzijde gefineerd. Omdat ik nu besloot om ook de bovenzijde met multiplex af te werken is een klein kops randje straks zichtbaar, maar goed, dat is gelukkig de achterzijde.
Omdat de shop niet genoeg 0.4mm op voorraad had, heb ik de bovenzijde gedaan met 0.6mm, das een amper te merken verschil in dikte en ik kon tenminste meteen verder dit weekend.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hij's lekker bezig!!
Ga de versterker maar vast warmstoken.
Ga de versterker maar vast warmstoken.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ziet er goed uit!!!!
Ik las dat 0,6 mm geen probleem gaf. Nog geprobeerd met 1mm?
Gr, Erik
Ik las dat 0,6 mm geen probleem gaf. Nog geprobeerd met 1mm?
Gr, Erik
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
mijnes was al warm....middagje plakken met My Dying Bridefgroen schreef:Ga de versterker maar vast warmstoken.
YupHifi_goeroe schreef:Ziet er goed uit!!!!
Ik las dat 0,6 mm geen probleem gaf. Nog geprobeerd met 1mm?
Gr, Erik
Dat ging prima, ik merkte wel dat beuken een stuk harder is dan berken en langzamer opwarmde. MDF zal daar iets tussen inzitten, als je dezelfde materiaaldikte zou vergelijken.
Ook is het wat stugger te verwerken, de plaat is namelijk een stuk minder flexibel, ik verlijmde een stukje van 5x5 cm maar kan me voorstellen dat als de lijm onder de zool smelt en je de boel aandrukt met je blokje, de beukenplaat wat minder flexibel is en hierdoor wat meer spanning krijgt tussen de overgang van het verwarmde en verlijmde stuk naar het deel waar je naar toe werkt.
Beetje lastig uit te leggen zo, maar misschien begrijp je waar ik naar toe wil
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Damned big ones
en ze gaan nog groeien ook.
maar wel mooi, zou het thuis niet kunnen verkopen.
misschien houd ze wel niet van mij.
en ze gaan nog groeien ook.
maar wel mooi, zou het thuis niet kunnen verkopen.
misschien houd ze wel niet van mij.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wij lossen dat anders op.....vanaf deze week pronkt hier namelijk zo'n bord:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Whahaha
Goeie ruilhandel! Jij die speakers, zij een nieuw huis om in te richten
En jij gelijk een eigen luisterruimte
Goeie ruilhandel! Jij die speakers, zij een nieuw huis om in te richten
En jij gelijk een eigen luisterruimte
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
en inmiddels de bovenkanten van de laagkasten ook voorzien van notenhout
Next stop: de linkerzijdes van beide laagkasten.
dit fineer sluit qua patroon nergens op aan. Er komt nog een topkast op te staan en ik heb er voor gekozen om het fineerpatroon dus aan de zichtzijde, zowel aan de voorkant als de achterkant, door te laten lopen.
Wel een fraai stukje uitgekozen dat een beetje beweging in de kast brengt, ondanks dat je het niet meer ziet straks
dit fineer sluit qua patroon nergens op aan. Er komt nog een topkast op te staan en ik heb er voor gekozen om het fineerpatroon dus aan de zichtzijde, zowel aan de voorkant als de achterkant, door te laten lopen.
Wel een fraai stukje uitgekozen dat een beetje beweging in de kast brengt, ondanks dat je het niet meer ziet straks
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
wat details, met de macro-stand op de camera, en de eerste zijkant zit er ook al op 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dit is geen plopperdeplop, maar plakkerderplak

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Chips, moet je straks die zware dingen verhuizen. (en heel houden)MechanicalAnimal schreef:Wij lossen dat anders op.....vanaf deze week pronkt hier namelijk zo'n bord:
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
ds23man schreef:Dit is geen plopperdeplop, maar plakkerderplak![]()
weet je....Geenius verstuurt die monsters over de hele wereld....dan moet ik ze toch wel naar Apeldoorn e.o. krijgen ?FR_Aad schreef:Chips, moet je straks die zware dingen verhuizen. (en heel houden)MechanicalAnimal schreef:Wij lossen dat anders op.....vanaf deze week pronkt hier namelijk zo'n bord:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Je hebt toch van die speciale bedrijven die oa de Nachtwacht verhuizen????? 
Laatst gewijzigd door ds23man op vr 29 mar 2013, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
FR_Aad schreef:Chips, moet je straks die zware dingen verhuizen. (en heel houden)MechanicalAnimal schreef:Wij lossen dat anders op.....vanaf deze week pronkt hier namelijk zo'n bord:
Verzend ie ze zeker niet met HenkJan zijn geliefde PostNLweet je....Geenius verstuurt die monsters over de hele wereld....dan moet ik ze toch wel naar Apeldoorn e.o. krijgen ?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
die zijn duur.....Roemenen schijnen er ook erg bedreven in te zijnds23man schreef:Je hebt toch van die speciale bedrijven die oa de Nachtwacht verhuizen?????
hahahahaha....dan kan ik lineaFR_Aad schreef:FR_Aad schreef:Verzend ie ze zeker niet met HenkJan zijn geliefde PostNL
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
2 linkerzijkanten in het fineer
morgen afwerken, omkeren en dat truukje nog maar eens herhalen 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Gaat lekker zo. Moet zeker voor de verhuizing klaar zijn. 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
pppfffwwwwwooooaaarrrr, wat duurt die afwerking lang zeg......daar gaat echt enorm veel werk en tijd inzitten.
vanavond de 2 laatste zijkanten plakken
vanavond de 2 laatste zijkanten plakken
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hij moet zijn huis eerst nog maar eens kwijtraken!FR_Aad schreef:Gaat lekker zo. Moet zeker voor de verhuizing klaar zijn.
Gezien de huizenmarkt, zouden we nog wel een jaartje van dit project kunnen genieten!
