Jazeker! toevallig heb ik nog een heel mooi stereo-mini potmetertje van 10K log. daar ga ik dan eens mee aan de slag.audiomanics schreef:Wel iets van 50k, 25k of 10k?ray5150 schreef:Jammer genoeg heb ik momenteel geen stereo potmeter van 100 kOhm in huis.
Die kun je er in deze situatie ook heel goed tussen zetten, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar 10klog
Kees
Een zelfbouw CD speler. (Alweer op de schop....)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Goed nieuws!
Alle weerstanden zijn eruit en de potmeter is geplaatst tussen de DAC en de ingang van de buizentrap.
en nu is er geen vervorming meer.
Ik kan geen Coldplay meer horen, onderhand.
omdat het nu een beetje laat is kan ik meer zo hard spelen maar morgen overdag is er vast wel even een uurtje om hem eens lekker op zijn donder te geven.
Kees bedankt!
Volgend probleem.
Ik ben op zoek naar twee of drie zwarte inbus boutjes M4 met verzonken kop.
ongeveer 40 mm lang, om de messing frontplaat mee op de lade te zetten
cylinder kop is geen probleem, maar verzonken word een ander verhaal.
wie heeft er toevallig iets liggen?
Alle weerstanden zijn eruit en de potmeter is geplaatst tussen de DAC en de ingang van de buizentrap.
en nu is er geen vervorming meer.
Ik kan geen Coldplay meer horen, onderhand.
omdat het nu een beetje laat is kan ik meer zo hard spelen maar morgen overdag is er vast wel even een uurtje om hem eens lekker op zijn donder te geven.
Kees bedankt!
Volgend probleem.
Ik ben op zoek naar twee of drie zwarte inbus boutjes M4 met verzonken kop.
ongeveer 40 mm lang, om de messing frontplaat mee op de lade te zetten
cylinder kop is geen probleem, maar verzonken word een ander verhaal.
wie heeft er toevallig iets liggen?
Hallo Ray,ray5150 schreef:Volgend probleem.![]()
Ik ben op zoek naar twee of drie zwarte inbus boutjes M4 met verzonken kop.
ongeveer 40 mm lang, om de messing frontplaat mee op de lade te zetten
cylinder kop is geen probleem, maar verzonken word een ander verhaal.
wie heeft er toevallig iets liggen?
Ik google op "m4 imbus verzonken zwart" en wat zien ik:
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=10215
Groeten,
Mischa
Ik kwam in een schroevenbak nog een paar messing 4mm boutjes tegen met verzonken kop. die leken me ook wel aardig om te gebruiken.
Beetje vijlen, schuren en polijsten, en dan een laagje blanke lak erover.
Heb inmiddels al een paar uurtjes lekker kunnen luisteren naar de speler.
Man,man. wat klinkt dat ding lekker zeg! (ben best wel trots op mezelf.
)
Hij houd zich vooralsnog goed, geen storingen of rare bijgeluiden.
[EDIT: en een beetje doorlezen, hoor. Ik zit al bijna aan de 10000 pageviews!.]
Beetje vijlen, schuren en polijsten, en dan een laagje blanke lak erover.
Heb inmiddels al een paar uurtjes lekker kunnen luisteren naar de speler.
Man,man. wat klinkt dat ding lekker zeg! (ben best wel trots op mezelf.
Hij houd zich vooralsnog goed, geen storingen of rare bijgeluiden.
[EDIT: en een beetje doorlezen, hoor. Ik zit al bijna aan de 10000 pageviews!.]
Bling! Bling!
Ook weer klaar! (eindelijk
)
Het messing is geschuurd met watervast 1200 en vervolgens van 3 lagen blanke lak uit de spuitbus voorzien.
En het geheel is met een aluminium verloopsstukje bevestigd aan het laatje, De moertjes van de messing boutjes kwamen namelijk tegen de tandwielen en snaren van het loopwerk aan.
Morgen gaat hij op de weegschaal!
(Op de eerste foto lijkt het net of hij heel scheef zit, maar dit is een beetje vertekend op de foto.)
Ook weer klaar! (eindelijk
Het messing is geschuurd met watervast 1200 en vervolgens van 3 lagen blanke lak uit de spuitbus voorzien.
En het geheel is met een aluminium verloopsstukje bevestigd aan het laatje, De moertjes van de messing boutjes kwamen namelijk tegen de tandwielen en snaren van het loopwerk aan.
Morgen gaat hij op de weegschaal!
(Op de eerste foto lijkt het net of hij heel scheef zit, maar dit is een beetje vertekend op de foto.)
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 04 mei 2009, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Even weer een oud topic activeren.
Bestaat er ook een schema van de besturingsprint met display?
Ik heb nog zo'n controller chip liggen, en deze branden is voor mij ook geen probleem.
Omdat de software ook vrij gegeven is, kan ik mij voorstellen dat er ook wel ergens een schema rondzwerft.
Zou iemand mij daar misschien aan kunnen helpen?
Groeten Hardy
Bestaat er ook een schema van de besturingsprint met display?
Ik heb nog zo'n controller chip liggen, en deze branden is voor mij ook geen probleem.
Omdat de software ook vrij gegeven is, kan ik mij voorstellen dat er ook wel ergens een schema rondzwerft.
Zou iemand mij daar misschien aan kunnen helpen?
Groeten Hardy
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Ja hoor:
Deze schema's lijken voor 95 % op elkaar, er zit ook een .HEX file bij
Hier moet je aardig ver mee kunnen komen...
Deze schema's lijken voor 95 % op elkaar, er zit ook een .HEX file bij
Hier moet je aardig ver mee kunnen komen...
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Bedankt voor je info, maar deze kende ik al, ze zijn toch nog wel behoorlijk afwijkend, met name worden de i.o.poorten anders gebruikt en zelf het programma anpassen kan ik helaas niet.
De atmel uitvoering heb ik eens gebouwd maar met dezelfde problemen die jij zelf ook al heb gehad en voor de andere heb ik een Pic nodig en dan moet ik ook nog maar weer afwachten hoe het gaat werken.
De bestaande die jij nu gebruikt heb, blijkt in iedergeval goed te werken, vandaar dat ik het nog eens wil proberen, maar dan met een goed schema.
Hardy
De atmel uitvoering heb ik eens gebouwd maar met dezelfde problemen die jij zelf ook al heb gehad en voor de andere heb ik een Pic nodig en dan moet ik ook nog maar weer afwachten hoe het gaat werken.
De bestaande die jij nu gebruikt heb, blijkt in iedergeval goed te werken, vandaar dat ik het nog eens wil proberen, maar dan met een goed schema.
Hardy
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Bedankt voor je info, maar deze kende ik al, ze zijn toch nog wel behoorlijk afwijkend, met name worden de i.o.poorten anders gebruikt en zelf het programma aanpassen kan ik helaas niet.
De atmel uitvoering heb ik eens gebouwd maar met dezelfde problemen die jij zelf ook al heb gehad en voor de andere heb ik een Pic nodig en dan moet ik ook nog maar weer afwachten hoe het gaat werken.
De bestaande die jij nu gebruikt heb, blijkt in iedergeval goed te werken, vandaar dat ik het nog eens wil proberen, maar dan met een goed schema.
Hardy
De atmel uitvoering heb ik eens gebouwd maar met dezelfde problemen die jij zelf ook al heb gehad en voor de andere heb ik een Pic nodig en dan moet ik ook nog maar weer afwachten hoe het gaat werken.
De bestaande die jij nu gebruikt heb, blijkt in iedergeval goed te werken, vandaar dat ik het nog eens wil proberen, maar dan met een goed schema.
Hardy
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Het exemplaar dat ik zelf gebouwd heb werkte op zich wel goed, alleen had ik sterk het vermoeden dat de firmware nogal brak was..
Ik heb al een tijdje het idee om een een microcontroller met de firmware van de groepsinkoop in deze zelfgebouwde controller te plaatsen. (ik heb er meerdere.)
Indien het goed zou werken, zou mijn theorie kloppen.
Ik heb al een tijdje het idee om een een microcontroller met de firmware van de groepsinkoop in deze zelfgebouwde controller te plaatsen. (ik heb er meerdere.)
Indien het goed zou werken, zou mijn theorie kloppen.
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Werk niet, ik heb dit uiteraard al geprobeerd, het display doet niets en ook is er niets te bedienen.
Zoals ik al zei, volgens mij hebben ze in de software de functies aan de i.o.poorten anders toegewezen, dit word vaak gedaan om de printlayout naar het bedoelde ontwerp te kunnen maken.
Of heb je zelf de aansluitingen van de atmel vergeleken met het schema van het zelfbouw, er zal toch ergens een verschil moeten zijn, anders zou het moeten werken.
Hardy
Zoals ik al zei, volgens mij hebben ze in de software de functies aan de i.o.poorten anders toegewezen, dit word vaak gedaan om de printlayout naar het bedoelde ontwerp te kunnen maken.
Of heb je zelf de aansluitingen van de atmel vergeleken met het schema van het zelfbouw, er zal toch ergens een verschil moeten zijn, anders zou het moeten werken.
Hardy
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Tjah. dan word het moeilijker... als je er echt een exact wil nabouwen moet je eens op het forum vragen of iemand er een in de kast heeft liggen.
daar dan wat goede foto's van schieten en reverse engeneeren... (of te wel visueel de sporen volgen en aan de hand daarvan een schema opbouwen.)
Of je kijkt eens op ebay:
http://cgi.ebay.com/CDROM-CONTROLLER-KI ... 5883bd9462
http://cgi.ebay.com/CDROM-controller-DI ... 3ca8a7673d
Mischien heeft Mischa72 wel weer tijd voor een inkoopsactie?
daar dan wat goede foto's van schieten en reverse engeneeren... (of te wel visueel de sporen volgen en aan de hand daarvan een schema opbouwen.)
Of je kijkt eens op ebay:
http://cgi.ebay.com/CDROM-CONTROLLER-KI ... 5883bd9462
http://cgi.ebay.com/CDROM-controller-DI ... 3ca8a7673d
Mischien heeft Mischa72 wel weer tijd voor een inkoopsactie?
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Ik denk dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Als iemand een nog niet ingebouwd exemplaar heeft, dan kan die zo met een universeelmeter de verbinding van de pennen van de chip connector naar de display/toetsen/connector meten en opschrijven, want er zijn maar heel weinig extra componenten aanwezig (b.v. de pullup weerstanden) die ook nog eens automatisch mee verhuizen naar de nieuwe aansluitingen.
Alles wordt zonder tussenkomst van halfgeleider rechtstreeks doorverbonden, als het tenminste verder overeenkomt met het andere schema.
P.s: en zelfbouw is natuurlijk nog altijd het leukste, ook het uitzoeken.
Hardy
Als iemand een nog niet ingebouwd exemplaar heeft, dan kan die zo met een universeelmeter de verbinding van de pennen van de chip connector naar de display/toetsen/connector meten en opschrijven, want er zijn maar heel weinig extra componenten aanwezig (b.v. de pullup weerstanden) die ook nog eens automatisch mee verhuizen naar de nieuwe aansluitingen.
Alles wordt zonder tussenkomst van halfgeleider rechtstreeks doorverbonden, als het tenminste verder overeenkomt met het andere schema.
P.s: en zelfbouw is natuurlijk nog altijd het leukste, ook het uitzoeken.
Hardy
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Helaas niet nee. Ik ben alle vrije uurtjes aan het opsnoepen aan het afbouwen van mijn Nikko Revisited.ray5150 schreef:Mischien heeft Mischa72 wel weer tijd voor een inkoopsactie?
Zo, en nu richting bed, dan red ik het misschien tot in het weekend en kom ik weer wat verder met de Nikko.
Ik heb overigens de controllerprint nog los liggen, dus als je HR-foto´s ervan zoekt, kan ik die wel posten.
Groeten,
Mischa
Re: Een zelfbouw CD speler? (Helemaal Klaar!)
Hoi Mischa !
Het opstarten van een nieuwe groupbuy was ook niet mijn bedoeling, maar jou aanbieding van foto's zou leuk zijn, misschien
kan ik het verloop dan analyseren en aanpassen op mijn eigen print en dan tevens het schema opnieuw tekenen voor
event. anderen die ook nog eens hiermee bezig willen.
Groeten Hardy
Het opstarten van een nieuwe groupbuy was ook niet mijn bedoeling, maar jou aanbieding van foto's zou leuk zijn, misschien
kan ik het verloop dan analyseren en aanpassen op mijn eigen print en dan tevens het schema opnieuw tekenen voor
event. anderen die ook nog eens hiermee bezig willen.
Groeten Hardy

