WIE DURFT ...

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Leeuwarden »

Okee... Ik ben verdwaald tijdens het maken van een proefrit in een andere auto... :lol:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

Ja ja, met zo'n snelle bak mis je nog wel eens een afslag nietwaar?? Maar om dan meteen de weg kwijt te raken :-s :-s
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Leeuwarden »

Ik had wat last van wegomleggingen... daar ging het mis... Maar de omgeving van Alkmaar is erg mooi :-)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

En gekocht las ik in een ander topic?? Gefeliciteerd !! Ga ook ooit aan de Volvo, maar dan een 240 of een vroege 740 (station).

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Leeuwarden »

Dank! Ik ben er ook erg blij mee. Vooral een 240 maar ook een 740 is leuk. De tip van de week is echter een 940 met een lage druk turbo. Dat schijnen bijzonder fijne auto's te zijn.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

Leeuwarden schreef:
Dank! Ik ben er ook erg blij mee. Vooral een 240 maar ook een 740 is leuk. De tip van de week is echter een 940 met een lage druk turbo. Dat schijnen bijzonder fijne auto's te zijn.
Dat zou kunnen, maar de 240 en de 740 zijn beiden gemaakt voor (en royaal na, maar vooral voor) 1987 :-$ . Voor zover ik weet is de 940 dat niet. Overigens schijnt een 245GLT ook errug lekker te rijden.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Leeuwarden »

Ah, je wil hem belastingvrij> Dan is m.i. een mooie 200 serie de aangewezen keuze!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

Leeuwarden schreef:
Ah, je wil hem belastingvrij> Dan is m.i. een mooie 200 serie de aangewezen keuze!
Precies, waarschijnlijk een 245GLT (is eigenlijk gewoon een 5-deurs 240 estate turbo :twisted: ).

Maar goed, weer On Topic.
Gebruikersavatar
Impulse
Berichten: 224
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 21:00
Locatie: Horst a.d. Maas

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Impulse »

Vele jaren geleden was ik luidsprekerbehuizingen in elkaar aan het knutselen.
Nadat ik klaar was met het boren van een aantal gaten vroeg ik voor de grap aan mijn moeder:
"Mam, zou er ook stroom op mijn neus zitten?"
Ik trek de stekker uit het stopcontact en steek de stekker in mijn neus.
Alles werd fel lichtblauw en ik vloog een halve meter naar achteren. :shock:
vacuphile
Ook commercieel actief
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 15:01
Locatie: Den Haag

Re: WIE DURFT ...

Bericht door vacuphile »

In het kader van dit topic wil ik nederig melden, dat het geen goed idee is om de inputstekker van je meetversterker van 2 x 600 Watt te verwisselen terwijl het ding vol open staat en er een woofertje op is aangesloten.

Wat je er wel van leert is hoe je eenmalig een mooi rond randje kunt persen aan een aluminium kokertje (de voice coil former die full speed tegen de backplate aan knalde).
Laatst gewijzigd door vacuphile op ma 13 jun 2011, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Barry2001 »

Impulse schreef:
Vele jaren geleden was ik luidsprekerbehuizingen in elkaar aan het knutselen.
Nadat ik klaar was met het boren van een aantal gaten vroeg ik voor de grap aan mijn moeder:
"Mam, zou er ook stroom op mijn neus zitten?"
Ik trek de stekker uit het stopcontact en steek de stekker in mijn neus.
Alles werd fel lichtblauw en ik vloog een halve meter naar achteren. :shock:
Stond er 220V op die stekker dan???

Had als guppekop vroeger bij m'n ouders thuis een slaapkamer met 20 luidsprekers en 40 discolampen, je kent dat wel. Draad strippen deden we met de tanden, je voelt 'm aankomen. Ik lag half onder het bed (waar de draad lag) toen ik de 21e luidspreker wilde aansluiten, en de draad wilde strippen....die dus van het lichtorgel bleek te zijn. Een ervaring mensen, die wens ik niemand toe :D
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door mischa72 »

Barry2001 schreef:
Een ervaring mensen, die wens ik niemand toe :D
2 weken klappertanden en 3 maanden lichtgevende ogen zeker :rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: WIE DURFT ...

Bericht door Barry2001 »

mischa72 schreef:
Barry2001 schreef:
Een ervaring mensen, die wens ik niemand toe :D
2 weken klappertanden en 3 maanden lichtgevende ogen zeker :rock: :rock: :rock:
Het is denk ik iets van 25 jaar geleden, maar denk er nog wel eens aan terug ja :mrgreen: Heb er nog wel een flinke tijd last van gehad. Aardlek was toen ook nog niet denk ik :shock:
nuttyhifi
Berichten: 129
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 0:18

Re: WIE DURFT ...

Bericht door nuttyhifi »

Hmm,

Te veel om op te noemen en te herinneren (verdrukking naar het onderbewuste ? :lol: ).
De gevaarlijkste ? Een gebruikte 5 liter verfbus in een schud machine zetten met een scheut thinner er in.
Ongeveer 5 minuten laten schudden om hem goed schoon te maken.
Toen ik hem openmaakte sprong het deksel tegen het plafond en kwam er rook vrij.
Iets langer laten schudden en boem weg verfwinkel.

Een andere situatie, er moet een hangende stalen afvoerpijp diameter 60 cm doorgeslepen worden. De pijp hangt nog aan 1 montage punt en is 4 mtr lang.
Omdat het ding gaat zakken ijzeren buis gekocht op maat gemaakt en een vloersteun van gelast, al met al 3 uurtjes werk.
Na het doorslijpen valt de afvoerpijp omhoog omdat het zwaartepunt niet aan de voorkant maar aan de achterkant ligt.

Een viston unisub 30 aansluiten op 2 denon poa 6600's en dan 2 luidspreker polen van de poa,s aan elkaar draaien.
1 mono defect, beide onder het bed schuiven uit angst voor de hoge reparatie kosten en er een jaar later mee naar de reparateur gaan en een rekening krijgen van fl 50. (een jaar lang naar een technics su-v570 moeten luisteren).

Een set lijnbronnen (9x17 cm) bouwen en als laagfiltering een 2 mH 0,5 mm spoeltje gebruiken en het vreemd vinden dat de versterker uitschakelt.

Ach al doende leer je toch ?
Plaats reactie