Iedereen die bij ons binnen komt geeft een "Oooh!" en "Aaaah!" en "Wat een mooie speakers!" En als ik dan zeg dat ik ze zelf gemaakt heb staan ze me heel raar aan te kijken. Het bouwen is erg leuk maar ook erg pittig gezien de vormen van de kast. Ik heb nu redelijk in de smiezen hoe ik een kast goed kan bouwen maar heb al heel vaak dingen moeten uitproberen, opnieuw bedenken, etc. Nu nog denk ik om de baffles opnieuw te maken. De voet vind ik super maar om af te werken is het een rotklus. Ook is hij erg gevoelig voor stofzuigertikken door de scherpe randen. Miss dat ik die ook nog anders doe. Voorwaarde is wel dat de voetjes blijven!
Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Gaat heel goed. Ze staan nu tijdje al te spelen en ben er erg tevreden mee. Klinken lekker open en fris. Wat me opvalt is dat ze een behoorlijke punch in het laag bevatten. Meestal mis ik vooral bij films de lage tonen erg maar hier denk ik steeds dat er een sub stilletjes mee speelt. Je mag gerust een keer komen luisteren maar op dit moment speel ik nog niet met echt goede apparatuur. Mijn eindversterker is nog niet klaar en mijn mediaspeler ook nog niet. Kortom, heb nog geen (goede) bron en eindversterker.
Iedereen die bij ons binnen komt geeft een "Oooh!" en "Aaaah!" en "Wat een mooie speakers!" En als ik dan zeg dat ik ze zelf gemaakt heb staan ze me heel raar aan te kijken. Het bouwen is erg leuk maar ook erg pittig gezien de vormen van de kast. Ik heb nu redelijk in de smiezen hoe ik een kast goed kan bouwen maar heb al heel vaak dingen moeten uitproberen, opnieuw bedenken, etc. Nu nog denk ik om de baffles opnieuw te maken. De voet vind ik super maar om af te werken is het een rotklus. Ook is hij erg gevoelig voor stofzuigertikken door de scherpe randen. Miss dat ik die ook nog anders doe. Voorwaarde is wel dat de voetjes blijven!
Iedereen die bij ons binnen komt geeft een "Oooh!" en "Aaaah!" en "Wat een mooie speakers!" En als ik dan zeg dat ik ze zelf gemaakt heb staan ze me heel raar aan te kijken. Het bouwen is erg leuk maar ook erg pittig gezien de vormen van de kast. Ik heb nu redelijk in de smiezen hoe ik een kast goed kan bouwen maar heb al heel vaak dingen moeten uitproberen, opnieuw bedenken, etc. Nu nog denk ik om de baffles opnieuw te maken. De voet vind ik super maar om af te werken is het een rotklus. Ook is hij erg gevoelig voor stofzuigertikken door de scherpe randen. Miss dat ik die ook nog anders doe. Voorwaarde is wel dat de voetjes blijven!
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Dat is nu de clou van het verhaal. Niet namelijk.Ronald_1 schreef:Waarmee heb je het fineer afgelakt?
Technisch gezien is de speaker helemaal niet gefineerd. Wat er op zit is een folie!
Dinsdag ben ik thuisgekomen uit mijn werk, even eten, dieren verzorgen etc. en begonnen met plakken. Tussentijds nog even naar een winkel gereden (ongeveer uur weg) en om half 10 was het zoals je ziet op de foto. Denk dat dat een record is wat afwerking betreft!
En ik moet eerlijk zeggen, het ziet er super uit. Mijn oom zit al 30 jaar in het houtvak en hij zegt dat hij niet het verschil kan zien met echt hout(fineer). Het is heel makkelijk bewerkbaar en corrigeerbaar. Het plakt nl niet direct heel sterk en is dus makkelijk los te halen. Pas na een kwartier ofzo gaat hij beter plakken en met een uur zit het vast. Eventueel kun je met een strijkbout op de laagste stand beetje aandrukken.
En de kosten? Rol van 1,5m x 45cm (zijn ook grotere maten) kost 5,99. Dit is wel de duurste soort, andere "houtsoorten" zijn goedkoper. Je hoeft ook niet meer af te lakken. Vrouwlief vind het ook prettig want kan gewoon met een vochtige doek afgenomen worden. Oh en verkleurt niet.
De hoeken zijn snoeistrak (wel afhankelijk van hoe netjes je kunt snijden) en de voorkant, bovenkant en achterkant loopt qua structuur in 1 keer door.
De voet is ook met folie gedaan. Ditmaal een simpel matzwart. Zelfde voordelen. Gisteravond in een uur de hele voet gedaan met al zijn complexe vormen en met de (de)montage van het geheel. Ook hier loopt het vanaf onderen over de zijkant, de bovenkant en aan de andere kant weer naar onderen uit 1 stuk.
De aansluiting zal bestaan uit een plaatje aluminium (zie bijlage) samen met deze pluggen en zal achterop de voet in het midden tussen de 2 uitseeksels komen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het echt heel mooi is geworden, mooier dan ik had gehoopt eerlijk gezegd. Het geeft zo'n ander beeld! Het lijkt bijna of de muziek ook mooier klinkt...
p.s. Naam is nog niet vast. Suggesties zijn zeer welkom!
Laatst gewijzigd door Vinculum op do 30 jul 2009, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
klinkt naar perfect spul, hoe heet dat en waar koop je dat?Vinculum schreef:Wat er op zit is een folie! ...... Het is heel makkelijk bewerkbaar en corrigeerbaar. Het plakt nl niet direct heel sterk en is dus makkelijk los te halen. Pas na een kwartier ofzo gaat hij beter plakken en met een uur zit het vast. Eventueel kun je met een strijkbout op de laagste stand beetje aandrukken. En de kosten? Rol van 1,5m x 45cm (zijn ook grotere maten) kost 5,99.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Kleine update noemt ie dat.. Dat is $%^$# van papier naar een hele spiekert!!Vinculum schreef:Kleine update...![]()
Geweldig mooi "fineer" dat zebrano.. komt goed uit in deze vorm..
Nu maar hopen dat het in de tijd niet gaat trekken en kieren laar zien..
Even over de scherpe randen: het is wel weer een hele ingreep, maar ik weet dat er aluminium profieltjes zijn met een hoek van 45 graden.. Ik dacht dat die gebruikt worden door tegelzetters enzo.. Als je dat naadloos en onzichtbaar kan aanbrengen kun je naar hartelist stofzuigerbotsen..
(misschien voor later als al die butsen een ergernis worden... een soort servicepack2 dus..)
Vooralsnog eerst maar even apetrots zijn op dit bouwsel!! Proficiat!!
Kees
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
En dat is dus nog een grap op zich. Ik heb het van de Hornbach...Henkjan schreef:klinkt naar perfect spul, hoe heet dat en waar koop je dat?
Goede vriend van mijn oom heeft zeer profi en groot bedrijf in folies en natuurlijk hadden ze wel iets beter spul (:roll: duh) maar het is een mooi product zei hij.
Wat zij leveren is normaal ook speciaal voor auto's, reclame en speciaal spul. Leveren ook niet aan particulieren (en andere prijsklassen).
Ik had het gekocht op basis van 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Voor de kosten hoef je het niet te laten (4-6 euro). Maar naar mijn idee werkt het perfect.
Dikte van de folie ligt aan de opdruk. De houtstructuur is best dik eigenlijk. De zwarte folie is iets dunner naar mijn idee.
Nog een voordeel: Als je het beu bent kun je het er zo weer afhalen.
- Bijlagen
-
- holzfolien.pdf
- Brochure van de fabrikant
- (2.54 MiB) 387 keer gedownload
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Geen idee, zul je denk ik zelf even een ritje aan moeten wagen. Merk heb je nu. Ik vermoed alleen van niet aangezien genoemde winkels over het algemeen kleiner zijn dan de gemiddelde Hornbach.TH0M schreef:Weet je zo of je dat spul ook bij gammapraxisformido ofzo kunt krijgen? Hornbach zit nog niet zo dik bezaaid in Nederland.

