(en nog een) UcD400 - (kast)layout

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Jan-Peter schreef:
.......... maar om nu iemand gelijk maar te adviseren om 1mm kruipafstand te gaan werken, wordt mij te gortig.
.......................

Jan-Peter
Beste Jan-Peter,

Je bedoelt het goed maar lees eens wat beter. Je goochelt nu met cijfers op een manier die ook niet erg onderhoudend is en nogal suggestief. Overdrijven is ook een vak :shock:

@dday_one

Prima printje zo, stuk beter :)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Lennert,

Met 2x 500VA heb je wel degelijk een softstart nodig, anders gaan je primaire zekeringen er aan, tenminste, als je e.e.a. netjes hebt gezekerd. Je hebt secundair voor iedere versterker 40.000uF aan buffering, dus de inschakelstroom is aanzienlijk.

Ook snap ik niet helemaal waarom je de 220V dubbelpolig wilt schakelen? Enkelpolig gaat ook prima en is met 2x 500VA ook wat vriendelijker voor je relaiscontacten, zeker gezien de inschakelstroom.

Ik ben 't wél met Jan-Peter eens dat je hier geen risico's moet nemen, veiligheid gaat voor alles.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

dday_one schreef:
Jan-Peter schreef:
Lennert je printje ziet er prima uit. Je hebt ruimte zat op je print, waarom niet gelijk goed doen?

Jan-Peter
Eens. Maar ik worstel dan toch met de 2e 230V baan. Zo wel genoeg ruimte? Ik gebruik overigens geen masker. Zou wel kunnen natuurlijk, maar moet dan uit een spuitbus komen. Ik weet niet of die (nog) bestaan...

Afbeelding
Ziet er nu een stuk beter uit!

Over de 230V banen kan je altijd nog wat isolerende lak overgooien, maar het ziet er nu stukker veiliger uit dan dan je eerste printje.... :D

Jan-Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:

Ik ben 't wél met Jan-Peter eens dat je hier geen risico's moet nemen, veiligheid gaat voor alles.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat zal ook niemand ontkennen maar je hoeft ook niet te overdrijven.

Zelf hou ik 2 mm aan voor kruipafstand in het HV gedeelte en 6 mm voor veiligheidsafstand voor printen met soldeermasker. Het gaat dan om producten die in oplagen van meer dan een miljoen geproduceerd worden en alle internationale keurmerken hebben.
Plaats reactie