Het is een goede zaak dat er eisen worden gesteld aan het showcase topic en dat de discussie ergens anders plaatsvindt. Maar misschien kun je in bovenstaande rijtje beter zeggen dat men moet proberen om zoveel mogelijk van deze aspecten in het verhaal moet verwerken. Voor El Cuerno bijvoorbeeld zijn complete bouwtekeningen irrelevant, een hardwarematig scheidingsfilter is er niet en foto's van de bouw ben ik vergeten te maken (ging allemaal zo snelDit subforum is bedoeld om te laten zien wat je hebt gebouwd. Het is dus niet om te discussiëren, het is een podium om te showen wat de leden van zelfbouwaudio.be/nl gemaakt hebben, en om zo de andere leden de mogelijkheid te geven het na te bouwen.
Daarom verwachten we op z'n minst:
een nette beschrijving
bouwtekeningen
fotoverslag van de bouw
scheidingsfilter schema
en voeg je dit nog toe, dan is het helemaal mooi:
achtergrond van het project, algemene doelstelling, driverkeuze etc.
metingen van het eindresultaat
beschrijving van de prestaties
link naar het ontwikkel / discussie topic
Wat vinden we van 't forum?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Wat vinden we van t forum?
Re: Wat vinden we van t forum?
Kan er ook een showcase 'complete sets' komen?Pjotr schreef:Alleen is de front page nu wel weer een stuk langer geworden, en het was al een heel gescrolKunnen al showzaken niet gewoon onder één show noemer blijven vallen? Met de verbetering van het compact houden en het weren van veren uiteraard
Re: Wat vinden we van t forum?
Voor mij geldt hetzelfde. In principe zou ik een bouwtekening kunnen maken, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Mocht iemand mijn speakers willen nabouwen, dan kunnen zij mij altijd contacteren en dan zal ik zien wat ik kan doen. Voor nu zou de eis om een bouwtekening te leveren mij ervan kunnen weerhouden een topic te openen, want met het maken van een goede bouwtekening ben je al gauw een paar uurtjes zoet.bertor schreef:Het is een goede zaak dat er eisen worden gesteld aan het showcase topic en dat de discussie ergens anders plaatsvindt. Maar misschien kun je in bovenstaande rijtje beter zeggen dat men moet proberen om zoveel mogelijk van deze aspecten in het verhaal moet verwerken. Voor El Cuerno bijvoorbeeld zijn complete bouwtekeningen irrelevant, een hardwarematig scheidingsfilter is er niet en foto's van de bouw ben ik vergeten te maken (ging allemaal zo snel) Daarentegen vind ik de doelstelling en metingen wel weer erg belangrijk.
Re: Wat vinden we van t forum?
Dat lijkt me geen probleem. Jullie topics hebben voldoende aandacht en een prima plek onder Algemeen Luidspreker Zelfbouw. Het hele karakter van jullie topics past ook beter bij dat subforum.
Als je het topic wijzigt zodat het richting informatief achtergrond artikel gaat, zullen wij het graag onder de Showcases plaatsen.
-edit- ik zou het dan wel gezamenlijk doen, twee keer een informatief artikel over zeer vergelijkbare projecten die niet rechtstreeks na te bouwen zijn lijkt me niet erg zinvol.
Als je het topic wijzigt zodat het richting informatief achtergrond artikel gaat, zullen wij het graag onder de Showcases plaatsen.
-edit- ik zou het dan wel gezamenlijk doen, twee keer een informatief artikel over zeer vergelijkbare projecten die niet rechtstreeks na te bouwen zijn lijkt me niet erg zinvol.
Re: Wat vinden we van t forum?
Ha Bertor,bertor schreef:Het is een goede zaak dat er eisen worden gesteld aan het showcase topic en dat de discussie ergens anders plaatsvindt. Maar misschien kun je in bovenstaande rijtje beter zeggen dat men moet proberen om zoveel mogelijk van deze aspecten in het verhaal moet verwerken. Voor El Cuerno bijvoorbeeld zijn complete bouwtekeningen irrelevant, een hardwarematig scheidingsfilter is er niet en foto's van de bouw ben ik vergeten te maken (ging allemaal zo snel) Daarentegen vind ik de doelstelling en metingen wel weer erg belangrijk.
Dat is zeker zo, het blijft lastig. Laatst las ik juist dat hele El Cuerno topic nog eens door omdat daar ook het een en ander over wave guides aan de orde komt. Moet zeggen dat viel niet mee om door te zwoegen omdat ook daar toch wel veel eigenlijk off topic is of zijdelingse opmerkingen zijn. Aan de ene kant verdient dit om opgeruimd te worden tot een compact goed leesbaar geheel met de relevante hoofdzaken en aan de andere kant blijft het iets wat nooit af is en voor discussie vatbaar blijft.
Re: Wat vinden we van t forum?
Ik vind een forum in de ontwikkelfase erg prettig eigenlijk vanwege de directe feedback van anderen. Als een project dan 'klaar' is kan ik me voorstellen dat het leuk is om alles nog eens een keer compact te documenteren, maar ik vraag me af of de forumstructuur daarvoor de geijkte methode is.jeroen_d schreef:Dat lijkt me geen probleem. Jullie topics hebben voldoende aandacht en een prima plek onder Algemeen Luidspreker Zelfbouw. Het hele karakter van jullie topics past ook beter bij dat subforum.
Als je het topic wijzigt zodat het richting informatief achtergrond artikel gaat, zullen wij het graag onder de Showcases plaatsen.
-edit- ik zou het dan wel gezamenlijk doen, twee keer een informatief artikel over zeer vergelijkbare projecten die niet rechtstreeks na te bouwen zijn lijkt me niet erg zinvol.
Misschien dat er al wel eens over is gedacht, maar zou een wiki-achtige structuur niet beter geschikt zijn om de showcases, informatiebibliotheek, links, etc in onder te brengen? Misschien een home-page voor elke gebruiker, pagina's met links en foto's naar diverse projecten. Het doel daarvan moet dan zijn dat e.e.a. beter vindbaar is dan nu op het forum het geval is.
Re: Wat vinden we van t forum?
Is het font van de koppen veranderd? Of ligt dit aan mijn PC? Ik vind de leesbaarheid enigszins verslechterd, sommige letters staan te dicht op elkaar ook vind ik.
Re: Wat vinden we van t forum?
Sommige letters plakken wat aan elkaar (met name d's). Dat was eerst niet... zowel Chrome als IE laten het zo zien. Lijkt dit op wat jij ziet?
- Bijlagen
-
- Dit dus
- zba.png (16.85 KiB) 310 keer bekeken
Re: Wat vinden we van t forum?
Hier no problem, noch met IE, noch met FF.
I.d.d. lijkt er op dat je een font mist
I.d.d. lijkt er op dat je een font mist
Re: Wat vinden we van t forum?
Zo zag het er bij mij eerst ook uit. Ik heb nu Lucida Grande geinstalleerd, nu ziet het er weer anders uit. Nou ja, ik zal er verder niet moeilijk over doenHenkjan schreef:iets met de fonts op jou PC mss?
Re: Wat vinden we van t forum?
Het ziet er naar uit dat Henkjan het Lucida Grande font ook mist
(net zoals de meeste Windows-gebruikers hier). Het verklaart die rare weergave bij mij eerder alleen niet.
Re: Wat vinden we van t forum?
Ik zit zelf al een tijdje te denken aan het volgende:
Is het niet mogelijk een subforum te maken bij "marktplaats" genaamd: diensten
Er zijn vele mensen (waaronder ik) die met sommige onderdelen gewoon hulp nodig zijn met bijv. een tekening (CAD), printontwerp, filterontwerp, meten van luidsprekers etc etc.
Natuurlijk zijn er veel leden die het gewoon leuk vinden om anderen te helpen door dit voor nop te doen. Als deze mensen hun dienst dus gratis aanbieden aan andere leden, zouden de leden die om hulp gevraagd hebben een donatie van bijv. €2.-doen tbv het forum, wat dus weer goed is voor iedereen.
Ik zelf zou het niet erg vinden (buiten de vaste donatie die ik doe) om ergens een "symbolisch bedrag" van een paar euro voor te betalen.
Is dit een goed idee ? is dit makkelijk te realiseren? of moet ik dit idee snel vergeten ?
groeten Jens
Is het niet mogelijk een subforum te maken bij "marktplaats" genaamd: diensten
Er zijn vele mensen (waaronder ik) die met sommige onderdelen gewoon hulp nodig zijn met bijv. een tekening (CAD), printontwerp, filterontwerp, meten van luidsprekers etc etc.
Natuurlijk zijn er veel leden die het gewoon leuk vinden om anderen te helpen door dit voor nop te doen. Als deze mensen hun dienst dus gratis aanbieden aan andere leden, zouden de leden die om hulp gevraagd hebben een donatie van bijv. €2.-doen tbv het forum, wat dus weer goed is voor iedereen.
Ik zelf zou het niet erg vinden (buiten de vaste donatie die ik doe) om ergens een "symbolisch bedrag" van een paar euro voor te betalen.
Is dit een goed idee ? is dit makkelijk te realiseren? of moet ik dit idee snel vergeten ?
groeten Jens
Re: Wat vinden we van t forum?
Het idee van de diensten vind ik wel sterk, dat gaan we eens bespreken
jan
jan
Re: Wat vinden we van t forum?
Zoiets had ik eerst ook, ook voornamelijk bij vetgedrukte letters. Van alles zitten proberen met Cleartype enzo. Uiteindelijk was de oplossing een software-update van mijn grafische kaart.Ronkel schreef:Sommige letters plakken wat aan elkaar (met name d's). Dat was eerst niet... zowel Chrome als IE laten het zo zien. Lijkt dit op wat jij ziet?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Wat vinden we van t forum?
We hebben ook nieuwe knoppen gekregen:
Althans, een andere kleur...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Wat vinden we van t forum?
Vind het geen verbeteringVinculum schreef:We hebben ook nieuwe knoppen gekregen: Althans, een andere kleur...
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Wat vinden we van t forum?
Wordt te rood.b_force schreef:Vind het geen verbeteringVinculum schreef:We hebben ook nieuwe knoppen gekregen: Althans, een andere kleur...
Re: Wat vinden we van t forum?
Jah, de heren beheerders vervelen zich of het reflecteert hun gemoedsrust. Vind het nogal al onrustig en het er ook niet uitzien.bas focal m180 schreef:Wordt te rood.b_force schreef:Vind het geen verbeteringVinculum schreef:We hebben ook nieuwe knoppen gekregen: Althans, een andere kleur...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Wat vinden we van t forum?
leef je uit met Gimp oid en post de aangepaste hier svp. alvast bedanktPjotr schreef:Jah, de heren beheerders vervelen zich of het reflecteert hun gemoedsrust. Vind het nogal al onrustig en het er ook niet uitzien.bas focal m180 schreef:Wordt te rood.b_force schreef:Vind het geen verbetering
Re: Wat vinden we van t forum?
Ah ondertussen stiekem zitten kleuren hè
Het ziet er nu nog grauwer uit
Doe de oude kleurtjes maar weer...
