Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door bertor »

Dit subforum is bedoeld om te laten zien wat je hebt gebouwd. Het is dus niet om te discussiëren, het is een podium om te showen wat de leden van zelfbouwaudio.be/nl gemaakt hebben, en om zo de andere leden de mogelijkheid te geven het na te bouwen.

Daarom verwachten we op z'n minst:
een nette beschrijving
bouwtekeningen
fotoverslag van de bouw
scheidingsfilter schema
en voeg je dit nog toe, dan is het helemaal mooi:
achtergrond van het project, algemene doelstelling, driverkeuze etc.
metingen van het eindresultaat
beschrijving van de prestaties
link naar het ontwikkel / discussie topic
Het is een goede zaak dat er eisen worden gesteld aan het showcase topic en dat de discussie ergens anders plaatsvindt. Maar misschien kun je in bovenstaande rijtje beter zeggen dat men moet proberen om zoveel mogelijk van deze aspecten in het verhaal moet verwerken. Voor El Cuerno bijvoorbeeld zijn complete bouwtekeningen irrelevant, een hardwarematig scheidingsfilter is er niet en foto's van de bouw ben ik vergeten te maken (ging allemaal zo snel :)) Daarentegen vind ik de doelstelling en metingen wel weer erg belangrijk.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door bertor »

Pjotr schreef:
Alleen is de front page nu wel weer een stuk langer geworden, en het was al een heel gescrol :roll: Kunnen al showzaken niet gewoon onder één show noemer blijven vallen? Met de verbetering van het compact houden en het weren van veren uiteraard :mrgreen:
Kan er ook een showcase 'complete sets' komen?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Martijn M »

bertor schreef:
Het is een goede zaak dat er eisen worden gesteld aan het showcase topic en dat de discussie ergens anders plaatsvindt. Maar misschien kun je in bovenstaande rijtje beter zeggen dat men moet proberen om zoveel mogelijk van deze aspecten in het verhaal moet verwerken. Voor El Cuerno bijvoorbeeld zijn complete bouwtekeningen irrelevant, een hardwarematig scheidingsfilter is er niet en foto's van de bouw ben ik vergeten te maken (ging allemaal zo snel :)) Daarentegen vind ik de doelstelling en metingen wel weer erg belangrijk.
Voor mij geldt hetzelfde. In principe zou ik een bouwtekening kunnen maken, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Mocht iemand mijn speakers willen nabouwen, dan kunnen zij mij altijd contacteren en dan zal ik zien wat ik kan doen. Voor nu zou de eis om een bouwtekening te leveren mij ervan kunnen weerhouden een topic te openen, want met het maken van een goede bouwtekening ben je al gauw een paar uurtjes zoet.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door jeroen_d »

Dat lijkt me geen probleem. Jullie topics hebben voldoende aandacht en een prima plek onder Algemeen Luidspreker Zelfbouw. Het hele karakter van jullie topics past ook beter bij dat subforum.

Als je het topic wijzigt zodat het richting informatief achtergrond artikel gaat, zullen wij het graag onder de Showcases plaatsen.

-edit- ik zou het dan wel gezamenlijk doen, twee keer een informatief artikel over zeer vergelijkbare projecten die niet rechtstreeks na te bouwen zijn lijkt me niet erg zinvol.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Pjotr »

bertor schreef:
Het is een goede zaak dat er eisen worden gesteld aan het showcase topic en dat de discussie ergens anders plaatsvindt. Maar misschien kun je in bovenstaande rijtje beter zeggen dat men moet proberen om zoveel mogelijk van deze aspecten in het verhaal moet verwerken. Voor El Cuerno bijvoorbeeld zijn complete bouwtekeningen irrelevant, een hardwarematig scheidingsfilter is er niet en foto's van de bouw ben ik vergeten te maken (ging allemaal zo snel :)) Daarentegen vind ik de doelstelling en metingen wel weer erg belangrijk.
Ha Bertor,

Dat is zeker zo, het blijft lastig. Laatst las ik juist dat hele El Cuerno topic nog eens door omdat daar ook het een en ander over wave guides aan de orde komt. Moet zeggen dat viel niet mee om door te zwoegen omdat ook daar toch wel veel eigenlijk off topic is of zijdelingse opmerkingen zijn. Aan de ene kant verdient dit om opgeruimd te worden tot een compact goed leesbaar geheel met de relevante hoofdzaken en aan de andere kant blijft het iets wat nooit af is en voor discussie vatbaar blijft.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door bertor »

jeroen_d schreef:
Dat lijkt me geen probleem. Jullie topics hebben voldoende aandacht en een prima plek onder Algemeen Luidspreker Zelfbouw. Het hele karakter van jullie topics past ook beter bij dat subforum.

Als je het topic wijzigt zodat het richting informatief achtergrond artikel gaat, zullen wij het graag onder de Showcases plaatsen.

-edit- ik zou het dan wel gezamenlijk doen, twee keer een informatief artikel over zeer vergelijkbare projecten die niet rechtstreeks na te bouwen zijn lijkt me niet erg zinvol.
Ik vind een forum in de ontwikkelfase erg prettig eigenlijk vanwege de directe feedback van anderen. Als een project dan 'klaar' is kan ik me voorstellen dat het leuk is om alles nog eens een keer compact te documenteren, maar ik vraag me af of de forumstructuur daarvoor de geijkte methode is.

Misschien dat er al wel eens over is gedacht, maar zou een wiki-achtige structuur niet beter geschikt zijn om de showcases, informatiebibliotheek, links, etc in onder te brengen? Misschien een home-page voor elke gebruiker, pagina's met links en foto's naar diverse projecten. Het doel daarvan moet dan zijn dat e.e.a. beter vindbaar is dan nu op het forum het geval is.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Ronkel »

Is het font van de koppen veranderd? Of ligt dit aan mijn PC? Ik vind de leesbaarheid enigszins verslechterd, sommige letters staan te dicht op elkaar ook vind ik.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Henkjan »

:?: ziet er bij mij gelijk aan altijd uit :?:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Ronkel »

Sommige letters plakken wat aan elkaar (met name d's). Dat was eerst niet... zowel Chrome als IE laten het zo zien. Lijkt dit op wat jij ziet?
Bijlagen
Dit dus
Dit dus
zba.png (16.85 KiB) 310 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Henkjan »

iets met de fonts op jou PC mss?
zba gewoon.png
zba gewoon.png (14.99 KiB) 302 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Pjotr »

Hier no problem, noch met IE, noch met FF.

I.d.d. lijkt er op dat je een font mist
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Ronkel »

Henkjan schreef:
iets met de fonts op jou PC mss?
zba gewoon.png
Zo zag het er bij mij eerst ook uit. Ik heb nu Lucida Grande geinstalleerd, nu ziet het er weer anders uit. Nou ja, ik zal er verder niet moeilijk over doen :lol:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Ronkel »

Het ziet er naar uit dat Henkjan het Lucida Grande font ook mist :lol: (net zoals de meeste Windows-gebruikers hier). Het verklaart die rare weergave bij mij eerder alleen niet.
Gebruikersavatar
JB84
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 12:20
Locatie: Hoogezand

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door JB84 »

Ik zit zelf al een tijdje te denken aan het volgende:

Is het niet mogelijk een subforum te maken bij "marktplaats" genaamd: diensten

Er zijn vele mensen (waaronder ik) die met sommige onderdelen gewoon hulp nodig zijn met bijv. een tekening (CAD), printontwerp, filterontwerp, meten van luidsprekers etc etc.

Natuurlijk zijn er veel leden die het gewoon leuk vinden om anderen te helpen door dit voor nop te doen. Als deze mensen hun dienst dus gratis aanbieden aan andere leden, zouden de leden die om hulp gevraagd hebben een donatie van bijv. €2.-doen tbv het forum, wat dus weer goed is voor iedereen.

Ik zelf zou het niet erg vinden (buiten de vaste donatie die ik doe) om ergens een "symbolisch bedrag" van een paar euro voor te betalen.

Is dit een goed idee ? is dit makkelijk te realiseren? of moet ik dit idee snel vergeten ?

groeten Jens
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Wowly »

Het idee van de diensten vind ik wel sterk, dat gaan we eens bespreken

jan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door ray5150 »

Inderdaad een goed idee.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Arno »

Ronkel schreef:
Sommige letters plakken wat aan elkaar (met name d's). Dat was eerst niet... zowel Chrome als IE laten het zo zien. Lijkt dit op wat jij ziet?
Zoiets had ik eerst ook, ook voornamelijk bij vetgedrukte letters. Van alles zitten proberen met Cleartype enzo. Uiteindelijk was de oplossing een software-update van mijn grafische kaart. :-s
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Vinculum »

We hebben ook nieuwe knoppen gekregen:
Schermafbeelding 2011-12-18 om 3.33.19 PM.png
Schermafbeelding 2011-12-18 om 3.33.19 PM.png (8.94 KiB) 190 keer bekeken
Althans, een andere kleur...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door ray5150 »

En een nieuwe Smiley... :rofl:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door b_force »

Vinculum schreef:
We hebben ook nieuwe knoppen gekregen:
Schermafbeelding 2011-12-18 om 3.33.19 PM.png
Althans, een andere kleur...
Vind het geen verbetering :(
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door bas focal m180 »

b_force schreef:
Vinculum schreef:
We hebben ook nieuwe knoppen gekregen:
Schermafbeelding 2011-12-18 om 3.33.19 PM.png
Althans, een andere kleur...
Vind het geen verbetering :(
Wordt te rood.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Pjotr »

bas focal m180 schreef:
b_force schreef:
Vinculum schreef:
We hebben ook nieuwe knoppen gekregen:
Schermafbeelding 2011-12-18 om 3.33.19 PM.png
Althans, een andere kleur...
Vind het geen verbetering :(
Wordt te rood.
Jah, de heren beheerders vervelen zich of het reflecteert hun gemoedsrust. Vind het nogal al onrustig en het er ook niet uitzien.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
bas focal m180 schreef:
b_force schreef:
Vind het geen verbetering :(
Wordt te rood.
Jah, de heren beheerders vervelen zich of het reflecteert hun gemoedsrust. Vind het nogal al onrustig en het er ook niet uitzien.
leef je uit met Gimp oid en post de aangepaste hier svp. alvast bedankt
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Pjotr »

Ah ondertussen stiekem zitten kleuren hè :mrgreen: Het ziet er nu nog grauwer uit :roll: Doe de oude kleurtjes maar weer...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Wat vinden we van t forum?

Bericht door Arno »

Ben ik de enige bij wie er nooit een kleur veranderd is?
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”