je kan er alleen 6 parameters invullen (herkenbaar aan t vinkje), de rest wordt daar uit berekend. en die zie je dus "live" aangepast worden tijdens t invoerenik schreef:..... Basta! is overigens bij uitstek geschikt om opgegeven T/S parameters op consistentie te controleren.
Paaskuiken
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Basta heeft/had ook dat probleem met , of .Henkjan schreef:je kan er alleen 6 parameters invullen (herkenbaar aan t vinkje), de rest wordt daar uit berekend. en die zie je dus "live" aangepast worden tijdens t invoerenik schreef:..... Basta! is overigens bij uitstek geschikt om opgegeven T/S parameters op consistentie te controleren.
baste_ts.jpeg
Hoe dan ook, probleem zal hem vooral zitten in de invoer ergens.
Formules zijn namelijk allemaal hetzelfde.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Vandaag de nieuwe units binnen gekregen:
Woofertje SB12PFCR24-4
Tweeter SB26STCN-C000-4
Woofertje ziet er goed uit. Kunststof korf, goed open aan de achterzijde, ademhalen geen probleem.
Tweeter een oude bekende, maar presteert goed. Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
Nu maar kijken of ik dit op hetzelfde niveau tot bloei krijg als het paaskuiken. Hij zal wel iets groter worden.
Eigenlijk maar een leuke naam verzinnen voor dit projectje.
Tweeter SB26STCN-C000-4
Woofertje ziet er goed uit. Kunststof korf, goed open aan de achterzijde, ademhalen geen probleem.
Tweeter een oude bekende, maar presteert goed. Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
Nu maar kijken of ik dit op hetzelfde niveau tot bloei krijg als het paaskuiken. Hij zal wel iets groter worden.
Eigenlijk maar een leuke naam verzinnen voor dit projectje.
Re: Paaskuiken
Ooit bezong Leen Jongewaard: "Op een mooie pinksterdag"..................
Die tekst past er verrassend goed bij
Die tekst past er verrassend goed bij
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Paaskuiken
Ja, piepkuiken is misschien beter.pappaleo schreef:Ik dacht eerst Bass Exterminator. Maar piepkuiken kan ook nog.
Ik twijfel.
Er is al eens een Hagenaar bezig geweest met paaskuikentjes.
https://www.youtube.com/watch?v=WGijqYKKMEE
Paul.
Re: Paaskuiken
Eentje gratis voor op de vrouw der tee............................................................................. pot 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Als rashagenaar hoef ik het linkje niet eens aan te klikken om te weten wat er achter zit. Paas kuìketjûhs.
Omdat het een kabouterspeakertje is kan ik hem natuurlijk ook PaulusB noemen
Omdat het een kabouterspeakertje is kan ik hem natuurlijk ook PaulusB noemen
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Toch vraag ik mij af waarom mijn topics altijd ontsporen. Ik ben toch heel serieus 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Paaskuiken
Sorry Leo, alle waardering voor al je inspanningen hoor, ik kon het alleen
even niet laten.
even niet laten.
Re: Paaskuiken
Dat maakt niet uit, paaskuikentjes zijn nou eenmaal symbool voor de vruchtbaarheid. Als ze net zo klonken als de Bébé's dan piepte het niet. Dat klonk wel gesmeerd
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Calimero.pappaleo schreef:Eigenlijk maar een leuke naam verzinnen voor dit projectje.
Klein maar toch heldhaftig
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Leuk, echt heel leuk. Neem ik serieus in overwegingOne World Concepts schreef:Calimero.pappaleo schreef:Eigenlijk maar een leuke naam verzinnen voor dit projectje.
Klein maar toch heldhaftig
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Goed bezig
Mooi spul van SB...heb de SB17NRXC35-8 binnen...samen met de SB29RDAC (had ik al)
Ben benieuwd wat het kastvolume moet worden.
Welk programma gebruik je om dit te bepalen.
Mooi spul van SB...heb de SB17NRXC35-8 binnen...samen met de SB29RDAC (had ik al)
Ben benieuwd wat het kastvolume moet worden.
Welk programma gebruik je om dit te bepalen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Naar smaak;tonvandeacker schreef:Goed bezig
Mooi spul van SB...heb de SB17NRXC35-8 binnen...samen met de SB29RDAC (had ik al)
Ben benieuwd wat het kastvolume moet worden.
Welk programma gebruik je om dit te bepalen.
WinISD, VituixCAD, BASTA!, Boxsim, LspCAD
(en er zijn er nog wat meer)
WinISD is denk het makkelijkste om mee te beginnen.
SB maakt inderdaad prima spul. Sterker nog, vaak stuk beter dan andere speakers met 3x prijskaartje.
Ze kunnen echter soms wel wat verkleuren.
Laatst gewijzigd door OWC op za 01 mei 2021, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Kan met alle: lspCAD, Winisd en in principe ook met Vituixcad, maar dat gaf bij deze unit een raar resultaat. Waarschijnlijk toch een invoerfoutje. We gaan het zien.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
En toen had ik ineens een paasproject Paasproject 2017 t/m 2021....... op bezoek.
Hoe klonk dat? Wel, dat viel niet tegen. Het geluidsbeeld is volwassen genoeg om zonder sub door het leven te kunnen. De getoonde opstelling is helemaal vrij en dan zou een te geringe BSC kunnen leiden tot een te dun klinkend geluid. Daar was dus helemaal geen sprake van. Het geluidsbeeld kwam goed los van de kasten.
Niets op aan te merken? Jawel, als gevolg van het concept (een 3" breedbandertje) kunnen ze niet hard. Een symfonie orkest op geloofwaardige sterkte is teveel van het goede, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Verder zat er een klein scherp randje in het hoog, maar dat was minimaal.
De algemene indruk is heel goed.
Er was nog even tijd voor een groepsfoto.
Niets op aan te merken? Jawel, als gevolg van het concept (een 3" breedbandertje) kunnen ze niet hard. Een symfonie orkest op geloofwaardige sterkte is teveel van het goede, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Verder zat er een klein scherp randje in het hoog, maar dat was minimaal.
De algemene indruk is heel goed.
Er was nog even tijd voor een groepsfoto.
