DIY C1 met weinig karakter

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door dre »

jeroen_d schreef:
Is dat dan beter dan de okoume garantplaat bij de gamma? Die is behoorlijk goedkoper namelijk. En aan de plaatjes te zien lijkt het om hetzelfde produkt te gaan.
Meestal heeft het bij de gamma alleen een okume toplaag.
Berkenmultiplex is bijvoorbeeld vaak gevuld met populieren.

Gewoon naar een houthandel gaan,die zijn tegenwoordig vaak goedkoper als de bouwmarkt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

En met mahonie top lagen moet je het in de hoek van de jachtbouw zoeken. Is meestal AB kwaliteit.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door dre »

Dat is gewoon bij elke goothandel te bestellen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

per hele plaat wel, maar niet kleiner of op maat gezaagd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door dre »

Op maat? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

Je stelt wel eisen zeg... Ongeveer :lol: Precies op maat zagen doe je toch zelf?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door dre »

Precies!
Op maat laten zagen is tegenwoordig erg lastig......
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Thomox »

Iedereen bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik laat het even goed bezinken en daarna denk ik na over wat ik precies wil.

Ik heb zojuist de AMT uit elkaar geschoven, zodat ik wat ruwer kan poetsen.. daarbij was het nog geen succes met ethyl acetaat (nagellak remover non-aceton).. iemand nog tips?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door dre »

Thinner?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door jeroen_d »

Als je maar oplet met inademen.

Anders iets als Albastine super afbijt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

Als het met nagellak remover of thinner niet weg wil is het denk toch een 2K lak. Dan wordt het lastig. Als meest heftig oplosspulletje ken ik dan nog Methylene chloride, maar dat mag niet meer verkocht worden aan particulieren. Anders PVC reiniger == 50% Aceton + 50% MEK of siliconen verwijderaar. Pas wel op, eerst een proefje doen op de achterkant of het de reguliere lak niet oplost. En zoals Jeroen al opmerkte, geen van alle inademen. Goed ventileren/buiten werken en nitril handschoentjes gebruiken. Als dat allemaal geen soelaas biedt, dan helpt alleen mechanisch verwijderen. Licht schuren met korrel 1000
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Walt »

Waarom nu al gaan klooien met schoonmaken, kun je de schade niet eerst beter proberen te verhalen?

Gr. Walter
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Rick76 »

Als ik het goed gezien heb op de foto's is tijdens het voorwerk de tweeter aan de rand ook "mee geschuurd" #-o , dus de structuur die daar in zit is dus plaatselijk glad geschuurd. In originele staat terugbrengen wordt een lastig verhaal dan.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Thomox »

Het is inderdaad een 2K auto lak.. oplossen lijkt ook met thinner niet te gaan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Pjotr »

Nu je hem toch uit elkaar hebt, voorzichtig fijn opschuren met 1200 en een spuitbus Hammerite halen.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Thomox »

Daar zat ik inderdaad aan te denken, maar ik ga na de vakantie van de beste man nog eens op bezoek bij hem... Eens kijken hoe we dit gaan oplossen :hide:
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Kalimba »

Walt schreef:
Waarom nu al gaan klooien met schoonmaken, kun je de schade niet eerst beter proberen te verhalen?

Gr. Walter
Precies wat Walt zegt. Zij hebben schade toegebracht aan de tweeter. Als je deze nu zelf gaat beschadigen dan wordt het een stuk lastiger om ze (via de verzekering) vergoed te gaan krijgen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Walt »

Lastige situatie; de spuiter kan ter verdediging aanvoeren dat gezien de zeer lage prijs de verwachtingen niet realistisch waren, zoals hierboven aangegeven lastigste kleur, zeer nare hoekjes en spleten om te spuiten, en als kaal mdf afgeleverd. Weliswaar zijn de randjes van de tweeters meegespoten, maar dat heeft geen invloed op de werking.

Anders misschien toch eens de units erin en kijken hoe het er als geheel uitziet, de voorkant lijkt niet heel dramatisch en dat is het enige waar je echt tegenaan kijkt.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door CoenvanDongen »

Walt schreef:
Lastige situatie; de spuiter kan ter verdediging aanvoeren dat gezien de zeer lage prijs de verwachtingen niet realistisch waren.

Groetjes Walter
Ik kan slecht tegen dat soort verdedigingen. Ik hoor dat ook wel eens van iemand die iets gekocht heeft bij de action en na een dag kapot is. Diegene zegt dan achja dat kan je verwachten van een ventilator van 2 euro..... en er wordt niks verhaald. Op deze manier houd je het verkopen van troep in stand. Als je iets koopt moet je er vanuit kunnen gaan dat het werkt. Zo niet dan is het product niet goed en daar doet de prijs niks aan af.

Een professionele spuiter moet hier van leren en moet een bedrag vragen waarvoor hij een goed product kan leveren. Al had hij 50 euro gevraagd. Het resultaat is gewoon slecht. Die prijs is zijn probleem.

vind ik dan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Walt »

Maar wanneer is het dan ‘goed genoeg’? Ik ben met je eens dat dit onderkant schaal is, maar je kunt niet verwachten dat iemand in een paar uur, voor een paar honderd euro, een afwerkingsniveau bereikt waar je normaal 1500-2000 euro voor zou betalen. Daarom zijn de meeste high end speakers zo duur, de afwerking bepaald een groot deel van de totale kosten.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door Thomox »

Hij heeft trouwens de onderkant ook niet gespoten... Lijkt me voor de lange termijn ook niet gunstig ivm het werken van het hout
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door hannesie »

Hoe zouden de auto's er uit zien als de spuiter zijn werkzaamheden goed doet.? :-k
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door meanman64 »

Een autospuiter is nog geen meubelspuiter . Vergt voor beide andere kennis en hierbij bedoel ik de voorbereiding van het te spuiten materiaal .
Laatst gewijzigd door meanman64 op zo 30 jun 2019, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY C1 met weinig karakter

Bericht door hannesie »

Naast kennis dan ook vaardigheid, lijkt mij.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”