Is dat dan beter dan de okoume garantplaat bij de gamma? Die is behoorlijk goedkoper namelijk. En aan de plaatjes te zien lijkt het om hetzelfde produkt te gaan.
Meestal heeft het bij de gamma alleen een okume toplaag.
Berkenmultiplex is bijvoorbeeld vaak gevuld met populieren.
Gewoon naar een houthandel gaan,die zijn tegenwoordig vaak goedkoper als de bouwmarkt.
Iedereen bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik laat het even goed bezinken en daarna denk ik na over wat ik precies wil.
Ik heb zojuist de AMT uit elkaar geschoven, zodat ik wat ruwer kan poetsen.. daarbij was het nog geen succes met ethyl acetaat (nagellak remover non-aceton).. iemand nog tips?
Als het met nagellak remover of thinner niet weg wil is het denk toch een 2K lak. Dan wordt het lastig. Als meest heftig oplosspulletje ken ik dan nog Methylene chloride, maar dat mag niet meer verkocht worden aan particulieren. Anders PVC reiniger == 50% Aceton + 50% MEK of siliconen verwijderaar. Pas wel op, eerst een proefje doen op de achterkant of het de reguliere lak niet oplost. En zoals Jeroen al opmerkte, geen van alle inademen. Goed ventileren/buiten werken en nitril handschoentjes gebruiken. Als dat allemaal geen soelaas biedt, dan helpt alleen mechanisch verwijderen. Licht schuren met korrel 1000
Als ik het goed gezien heb op de foto's is tijdens het voorwerk de tweeter aan de rand ook "mee geschuurd" , dus de structuur die daar in zit is dus plaatselijk glad geschuurd. In originele staat terugbrengen wordt een lastig verhaal dan.
Waarom nu al gaan klooien met schoonmaken, kun je de schade niet eerst beter proberen te verhalen?
Gr. Walter
Precies wat Walt zegt. Zij hebben schade toegebracht aan de tweeter. Als je deze nu zelf gaat beschadigen dan wordt het een stuk lastiger om ze (via de verzekering) vergoed te gaan krijgen.
Lastige situatie; de spuiter kan ter verdediging aanvoeren dat gezien de zeer lage prijs de verwachtingen niet realistisch waren, zoals hierboven aangegeven lastigste kleur, zeer nare hoekjes en spleten om te spuiten, en als kaal mdf afgeleverd. Weliswaar zijn de randjes van de tweeters meegespoten, maar dat heeft geen invloed op de werking.
Anders misschien toch eens de units erin en kijken hoe het er als geheel uitziet, de voorkant lijkt niet heel dramatisch en dat is het enige waar je echt tegenaan kijkt.
Lastige situatie; de spuiter kan ter verdediging aanvoeren dat gezien de zeer lage prijs de verwachtingen niet realistisch waren.
Groetjes Walter
Ik kan slecht tegen dat soort verdedigingen. Ik hoor dat ook wel eens van iemand die iets gekocht heeft bij de action en na een dag kapot is. Diegene zegt dan achja dat kan je verwachten van een ventilator van 2 euro..... en er wordt niks verhaald. Op deze manier houd je het verkopen van troep in stand. Als je iets koopt moet je er vanuit kunnen gaan dat het werkt. Zo niet dan is het product niet goed en daar doet de prijs niks aan af.
Een professionele spuiter moet hier van leren en moet een bedrag vragen waarvoor hij een goed product kan leveren. Al had hij 50 euro gevraagd. Het resultaat is gewoon slecht. Die prijs is zijn probleem.
Maar wanneer is het dan ‘goed genoeg’? Ik ben met je eens dat dit onderkant schaal is, maar je kunt niet verwachten dat iemand in een paar uur, voor een paar honderd euro, een afwerkingsniveau bereikt waar je normaal 1500-2000 euro voor zou betalen. Daarom zijn de meeste high end speakers zo duur, de afwerking bepaald een groot deel van de totale kosten.