Zo gaat het nog sneller: Zie Kang+Ton 2/2007.SARK schreef:Ik geloof dat de FRS8 wel het meest verkochte model van Visaton is zo onderhand
Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Moderator: Beheerdersteam
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
die kennen we:mtb schreef:Zo gaat het nog sneller: Zie Kang+Ton 2/2007.SARK schreef:Ik geloof dat de FRS8 wel het meest verkochte model van Visaton is zo onderhand
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... hilit=frs8
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Kan ook met de lasersnijder in rvs maar kost wat meer denk ik
Kan ook met de lasersnijder in rvs maar kost wat meer denk ik
- muizenissen
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 0:08
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
@Meiborg: hier nog een tweetal setjes in aanmaak. Puur voor de fun, voor de kosten hoef ik het niet te laten nu... 
Ik heb het MDF in stroken van 120mm laten zagen, de rest heb ik zelf met de kapzaag en bovenfrees op maat gemaakt. Als zijkantjes ga ik eiken gebruiken, van die gelijmde stroken van de Gamma. Wordt wel leuk denk ik.
Edit: nog wat WIP foto's:






Ik heb het MDF in stroken van 120mm laten zagen, de rest heb ik zelf met de kapzaag en bovenfrees op maat gemaakt. Als zijkantjes ga ik eiken gebruiken, van die gelijmde stroken van de Gamma. Wordt wel leuk denk ik.
Edit: nog wat WIP foto's:






Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Hee, die had ik helemaal gemist! Ziet er goed uit, zijn ze al af?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reinder, volgens mij wordt het tijd voor een podiumpje voor je!
Door de manier waarop je te werk gegaan bent is het een kleine ZBA hit aan het worden. Fun for the buck in een strak jasje en eenvoudig na te bouwen. Je zeer fraaie voorbeeld maakt waarschijnlijk ook dat het een succes is.
Ik vond dat je hiervoor even in de schijnwerpers mag.
Wie zegt "+1' ?
Door de manier waarop je te werk gegaan bent is het een kleine ZBA hit aan het worden. Fun for the buck in een strak jasje en eenvoudig na te bouwen. Je zeer fraaie voorbeeld maakt waarschijnlijk ook dat het een succes is.
Ik vond dat je hiervoor even in de schijnwerpers mag.
Wie zegt "+1' ?
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Hee Wouter,
Nou dat is wel veel eer hoor voor zo'n simpel dingetje, ik denk dat het vooral aanslaat omdat de FRS8 de best verkrijgbare betaalbare breedbanders is, verkrijgbaar bij iedere electro boer
.
Maar ik ben wel trots hoor, met zo'n veer in mijn achterwerk! En dan nog wel van een van mijn "mentoren" uit mijn eerste draadje ooit op zelfbouwaudio.nl
.
Mvg Reinder
Nou dat is wel veel eer hoor voor zo'n simpel dingetje, ik denk dat het vooral aanslaat omdat de FRS8 de best verkrijgbare betaalbare breedbanders is, verkrijgbaar bij iedere electro boer
Maar ik ben wel trots hoor, met zo'n veer in mijn achterwerk! En dan nog wel van een van mijn "mentoren" uit mijn eerste draadje ooit op zelfbouwaudio.nl
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik zeg dan maar +2wouter schreef:Wie zegt "+1' ?
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Gaat dit ook werken met een andere driver? Mischien een aurasound ns3?
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Hoi nsx77,
Excuses voor de late reactie, ik ben wat minder online de laatste maanden dus mis af en toe reacties. De aurasound ns3 heeft toch andere parameters dus ik denk niet dat het zo 1 op 1 in dit kastje te lepelen is. Waarom geen FRS8? het is niet moeders mooiste maar als je hem van binnen uit monteert zie je daar niks meer van!
Mvg Reinder
Excuses voor de late reactie, ik ben wat minder online de laatste maanden dus mis af en toe reacties. De aurasound ns3 heeft toch andere parameters dus ik denk niet dat het zo 1 op 1 in dit kastje te lepelen is. Waarom geen FRS8? het is niet moeders mooiste maar als je hem van binnen uit monteert zie je daar niks meer van!
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
+1
Ek weekendje weg gaan ze trouw mee, binnenkort ook weer!
Ik heb frs8 roostertjes er op zitten, ook niet het mooiste, maar wel handig voor vervoeren!
Ek weekendje weg gaan ze trouw mee, binnenkort ook weer!
Ik heb frs8 roostertjes er op zitten, ook niet het mooiste, maar wel handig voor vervoeren!
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Dan zou ik eerst 2 van die speakertjes moeten kopen.meiborg schreef:Hoi nsx77,
Excuses voor de late reactie, ik ben wat minder online de laatste maanden dus mis af en toe reacties. De aurasound ns3 heeft toch andere parameters dus ik denk niet dat het zo 1 op 1 in dit kastje te lepelen is. Waarom geen FRS8? het is niet moeders mooiste maar als je hem van binnen uit monteert zie je daar niks meer van!
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Tja, ik heb even voor je gekeken maar de FRS8 heeft een Qts van 1,04 en de Aurasound een Qts van 0,67. Dat gaat niet in hetzelfde kastje helaas. Je zou de berekening die je kunt teruggvinden in de showcase kunnen loslaten op een BR-kastje voor de Aurasound maar ik heb mijn kastje twee keer opnieuw moeten maken omdat de gemeten respons niet overeenkwam met de gewilde freqeuentiecurve. Beetje proberen dus, mocht je er niet uitkomen wil ik uiteraard wel even helpen.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik wacht wel tot er iemand hier eens een paartje te koop aanbied. Ik heb nog genoeg mdf verder...
Moet toch wat doen met die ouwe keuken kast deurtjes.
Moet toch wat doen met die ouwe keuken kast deurtjes.
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik heb zelf nog wel een tweedehands setje
pb gestuurd
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Mijn tweede zelfbouw project ,de mini monitors. Echter niet met de Visaton frs 8 maar met een onbekende 5 cm driver die buitengewoon presteert. Mooi vol laag en sprankeld hoog.
Hoop binnenkort een mogelijkheid te hebben om een meting te verrichten en onderzoek naar de driver te kunnen doen.
De afwerking is niet moeders mooiste maar het ging mij meer om de klank/geluid dan uiterlijk ,net als mij needle,s die ik binnenkort in een aparte showcase post.
Met dank aan de topic starter een heerlijk setje voor bij het werken op de laptop ,een waar genot.
Hoop binnenkort een mogelijkheid te hebben om een meting te verrichten en onderzoek naar de driver te kunnen doen.
De afwerking is niet moeders mooiste maar het ging mij meer om de klank/geluid dan uiterlijk ,net als mij needle,s die ik binnenkort in een aparte showcase post.
Met dank aan de topic starter een heerlijk setje voor bij het werken op de laptop ,een waar genot.
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik wil absoluut geen commentaar leveren op je timmerkunsten iedereen hier doet zijn best naar wat hij kan. Alleen een tip voor de volgende keer, Misschien eerst de kastjes schilderen en daarna de speakertjes er in schroeven of iig de speakertjes even afplakken.
Dat ziet er in 1 klap een stuk netter uit als verf op je woofertjes.
Verder netjes gedaan hoor en fijn dat de klank je ook naar het zin is.
Dat ziet er in 1 klap een stuk netter uit als verf op je woofertjes.
Verder netjes gedaan hoor en fijn dat de klank je ook naar het zin is.
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Tja heb ze ook eigenlijk te snel in elkaar zet wegens tijdgebrek.
Verder wel keurig aan de maten gehouden
Hoop nooit meer iets gehaast in elkaar te hoeven zetten maar geluid is zeer goed , dus niets te klagen
Verder wel keurig aan de maten gehouden
Hoop nooit meer iets gehaast in elkaar te hoeven zetten maar geluid is zeer goed , dus niets te klagen
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik ga zeer binnenkort maar beginnen aan mijn kastjes. Mocht ik dan nog geen frsjes hebben op dat moment kan ik tijdelijk wel oude surround speakertjes proberen in de kastjes.
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
@Nxs77
Mijn drivertjes zie foto,s hier boven zijn ook afkomstig van een surround set maar het type/merk zijn onbekend maar zegt niets over het resultaat.
Ik zou zeggen probeer het ! En straks bevallen de surround speakertjes jou heel erg net als mij. Ik hou het bij mij drivertjes al hoewel ik best nieuwsgierig ben naar de frs 8
Mijn drivertjes zie foto,s hier boven zijn ook afkomstig van een surround set maar het type/merk zijn onbekend maar zegt niets over het resultaat.
Ik zou zeggen probeer het ! En straks bevallen de surround speakertjes jou heel erg net als mij. Ik hou het bij mij drivertjes al hoewel ik best nieuwsgierig ben naar de frs 8
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik vind het wel een beetje een stoere uitstraling hebben, in de stijl van strandmeubels uit steigerhout en wandplanken van pallets
. Veel plezier er mee, fijn dat het zo goed uitpakte met die drivertjes. Kan natuurlijk alle kanten uit maar je hebt er geluk mee gehad, de kans dat het een perfect fit is, is niet zo heel groot!
MVg Reinder
MVg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Is de behuizing niet beetje te groot voor de driver ? Ziet er vrij maf uit. Oh over de afwerking.. wat Meiborg zegt, vind het idee opzich wel geinig inderdaad net zoals het steigerhout. Mooi voor in de tuin 
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
@Tubehead
Behuizing is exact zoals de bouwbeschrijving alleen de driver is 5 cm ipv 8 cm daarom lijkt hij erg klein in verhouding met de speaker. En de speakers gaan echt de tuin niet in ,lijkt mij niet goed voor de driver. Mischien wel met waterproof speakertjes. Toekomst idee.
@Meiborg
Inderdaad erg geluk met de driver dat het goed uitpakte en het hout is inderdaad een soort van steigerhout al hoewel het ook wel weg heeft van MDF
Vond trouwens erg leuk om dit setje te bouwen maar kwa afwerking kan inderdaad beter
Behuizing is exact zoals de bouwbeschrijving alleen de driver is 5 cm ipv 8 cm daarom lijkt hij erg klein in verhouding met de speaker. En de speakers gaan echt de tuin niet in ,lijkt mij niet goed voor de driver. Mischien wel met waterproof speakertjes. Toekomst idee.
@Meiborg
Inderdaad erg geluk met de driver dat het goed uitpakte en het hout is inderdaad een soort van steigerhout al hoewel het ook wel weg heeft van MDF
Vond trouwens erg leuk om dit setje te bouwen maar kwa afwerking kan inderdaad beter
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Joh, het is ook gewoon super leuk om zelf iets te maken! En de wat betreft de afwerking, bij ieder bouwsel wordt het beter is mijn ervaring
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
@Meiborg
Bouwen zelf was inderdaad leuk om te doen en ik ga er meerdere bouwen. Maar dan kies ik voor een hout soort dat veels te mooi is om te schilderen ,want schilderen niet echt mijn ding.
Als ik weer een paartje afheb dan post ik het en uiteraad blijf ik dit onderwerp volgen.
Mischien al opgevallen ,maar ben nieuw hier en kwam dit forum tegen en geen seconde getwijfeld.
Denk dat ik maar een onderwerpje start in stel je eens voor
Bouwen zelf was inderdaad leuk om te doen en ik ga er meerdere bouwen. Maar dan kies ik voor een hout soort dat veels te mooi is om te schilderen ,want schilderen niet echt mijn ding.
Als ik weer een paartje afheb dan post ik het en uiteraad blijf ik dit onderwerp volgen.
Mischien al opgevallen ,maar ben nieuw hier en kwam dit forum tegen en geen seconde getwijfeld.
Denk dat ik maar een onderwerpje start in stel je eens voor
