[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
En de ontbrekende onderdelen zijn binnen !
......en wat zien ik: Mundorf
Maar ik hoor net dat nu Duelund helemaal hot is

Anyway. Van de week spelen ze. Jammer dat we er niet naar mogen luisteren.
Maar ik hoor net dat nu Duelund helemaal hot is
Anyway. Van de week spelen ze. Jammer dat we er niet naar mogen luisteren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Volgens mij zit er te weinig zilver in. Kan nooit goed wezen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Als er dan toch een elco in gaat, kan het maar beter een Mundorf zijn!
er gloort nog hoop aan de horizon voor deze speakers...
Ik zie zelfs al mox weerstanden ipv keramisch, gaat het straks toch een hi-end filter worden?...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Lijken me onderdelen van een zinvolle kwaliteit Leo!pappaleo schreef:En de ontbrekende onderdelen zijn binnen !![]()
......en wat zien ik: Mundorf
![]()
![]()
Maar ik hoor net dat nu Duelund helemaal hot is![]()
![]()
![]()
groet,
Aat
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten.
* BAF demping achter de woofers, check.
* Voetplaten monteren, check.
* Alle units gemonteerd met hun eigen testkabeltje, check.
Ik hoor zojuist dat donderdagavond de eerste test-sessie gepland staat.
* BAF demping achter de woofers, check.
* Voetplaten monteren, check.
* Alle units gemonteerd met hun eigen testkabeltje, check.
Ik hoor zojuist dat donderdagavond de eerste test-sessie gepland staat.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Mmm, die voeten. Het lijkt net of er twee paar kinderschoentjes onderuit steken.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hoi Ray,
Ze zien er geweldig uit, goed gedaan.
Groet,
Pim
Ze zien er geweldig uit, goed gedaan.
Groet,
Pim
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray, dat ziet er super mooi uit.
Kan er trouwens een cavia onder door
Kan er trouwens een cavia onder door
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Knap werk Ray!
Ondanks mijn 'gezeur' in dit topic vind ik wel echt dat je hiermee een mooi staaltje houtbewerken laat zien!
Eigenlijk hoop ik dat het met de testfilters van Leo al erg mooi gaat klinken, we gaan het zien/horen!
Groetjes Walter
Ondanks mijn 'gezeur' in dit topic vind ik wel echt dat je hiermee een mooi staaltje houtbewerken laat zien!
Eigenlijk hoop ik dat het met de testfilters van Leo al erg mooi gaat klinken, we gaan het zien/horen!
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Inderdaad! Ondanks Walter zijn gezeur
(kon het niet laten mwuahahaha) vind ik het ook een fraai resultaat! De voeten zijn ook niet geheel mijn smaak, maar wel netjes gemaakt en afgewerkt, een stijlvol geheel! Met name het mooie fineer met de skai baffle zijn erg smaakvol.
P.S.
Nog eens terug gelezen over het productieproces van de Accuton membramen, als ik het goed begrijp wordt er keramiek afgezet/opgedampt op een dun aluminium "mal/c.q. membraam". Ik zie niet terug of dit aluminium nog op een of andere wijze verwijderd wordt of onderdeel uitblijft maken van de conus. Zo niet, dan lijkt het geheel mij vochtdicht en zou de ferrofluid toch niet in het keramiek kunnen komen en zo de ring kunnen veroorzaken?
Mvg Reinder
P.S.
Nog eens terug gelezen over het productieproces van de Accuton membramen, als ik het goed begrijp wordt er keramiek afgezet/opgedampt op een dun aluminium "mal/c.q. membraam". Ik zie niet terug of dit aluminium nog op een of andere wijze verwijderd wordt of onderdeel uitblijft maken van de conus. Zo niet, dan lijkt het geheel mij vochtdicht en zou de ferrofluid toch niet in het keramiek kunnen komen en zo de ring kunnen veroorzaken?
Mvg Reinder
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Inderdaad er is gebruik gemaakt van bruine schoenen, en het front (Bafflle) met de drivers, zijn dan wel zwart (Skai leer), dat is waarschijnlijk het punt waar de meeste mensen over struikelen.
Zwarte schoenen is dan ook wel een optie, en met nette vette nieuwe veters.
Zwarte schoenen is dan ook wel een optie, en met nette vette nieuwe veters.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik zou zeggen sneakers, om het geheel wat vlotter te maken en meer 2015
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Walt schreef:Knap werk Ray!
Ondanks mijn 'gezeur' in dit topic vind ik wel echt dat je hiermee een mooi staaltje houtbewerken laat zien!
Eigenlijk hoop ik dat het met de testfilters van Leo al erg mooi gaat klinken, we gaan het zien/horen!
Groetjes Walter
Maar Walter, toch...
Je hebt zowaar een stukje gepost, dat én positief getint is, en de woorden "condensator" en "Mundorf" of "Duelund" komen er niet in voor.
Voorwaar een hele prestatie.
Ga zo door !
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja, nog effe, en ik moet er van jullie deze onder zetten...meiborg schreef:Ik zou zeggen sneakers, om het geheel wat vlotter te maken en meer 2015.
Mvg Reinder
Eigenlijk ben ik van plan om deze onder de voetplaten te monteren :
http://www.rumoh.eu/nl/spikes/2161-sp25 ... -gold.html
Of deze, kan ook : http://www.rumoh.eu/nl/spikes/2169-sps- ... rguld.html
Ben er nog niet helemaal uit.
Mocht iemand nog een set van 8 stuks gebruikte of ongebruikte hebben, dan hoor ik het graag.
Over de prijs worden we het vast wel eens.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zonder zuur te willen overkomen of zaken af te kraken en beseffende dat over smaak niet valt te twisten:ray5150 schreef:Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten.
* BAF demping achter de woofers, check.
* Voetplaten monteren, check.
* Alle units gemonteerd met hun eigen testkabeltje, check.
Ik hoor zojuist dat donderdagavond de eerste test-sessie gepland staat.
Ik zou de voeten zwart te maken, deze bruinrode kleur past m.i. niet bij het geheel, legt de nadruk bij de voeten en maakt het totaal beeld een beetje knullig.
Verder, maar dat zal wel niet meer kunnen, zou ik de bevestiging van voet en kast nog aanpassen en uit het zicht houden, dus meer naar het midden onder de kast dan zo aan de randen.
Hoppelapop, weer een fotoshop:
Euh, maar verder heel mooi geworden!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gefeliciteerd ray, binnenkort heb je zo'n mooie boksen dat je de schuur niet meer in wil. Dus moet je dan nog een paartje bouwen voor in de schuur. Betreffende de voetjesdiscussie: de laatste trend. Soms is het beter niet met alle trends mee te gaan.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
hsmeets schreef:Zonder zuur te willen overkomen of zaken af te kraken en beseffende dat over smaak niet valt te twisten:ray5150 schreef:Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten.
* BAF demping achter de woofers, check.
* Voetplaten monteren, check.
* Alle units gemonteerd met hun eigen testkabeltje, check.
Ik hoor zojuist dat donderdagavond de eerste test-sessie gepland staat.
Ik zou de voeten zwart te maken, deze bruinrode kleur past m.i. niet bij het geheel, legt de nadruk bij de voeten en maakt het totaal beeld een beetje knullig.
Verder, maar dat zal wel niet meer kunnen, zou ik de bevestiging van voet en kast nog aanpassen en uit het zicht houden, dus meer naar het midden onder de kast dan zo aan de randen.
Hoppelapop, weer een fotoshop:
Euh, maar verder heel mooi geworden!
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik vind in dit geval zwart niet mooi.
Naar mijn smaak contrasteert juist het bruine mahonie mooi met het zwarte vinyl en het lichte esdoorn.
Dat laatste kan inderdaad niet meer.
Er zit ook een (natuurkundige) gedachte achter, door de bevestigingsbouten en bussen meer naar het midden te verplaatsen, zal de druk op het midden toenemen, en de boel eerder gaan doorzakken...
daarom zitten ze zoveel mogelijk op de hoeken.
Daarbij komt ook dat de BR pijp aan de onderkant zit, aan de achterzijde zitten de bussen er net naast, die zouden niet eens meer naar voren kunnen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Donderdag luisteren, dus nu of morgen solderen... Zijn er al foto's van de testfilters?
Gr. Walter
Gr. Walter
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Bovenaan deze paginaWalt schreef:Donderdag luisteren, dus nu of morgen solderen... Zijn er al foto's van de testfilters?
Gr. Walter
