projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: 2-weg monitor van gietmortel
En nu serieproduktie ? ik neem aan dat die mallen meerdere keren gebruikt kunnen worden ?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 2-weg monitor van gietmortel
Grote klasse Arno, ook leuk gedaan met zo'n samenvattend topic 
Supergave speaker geworden.
Supergave speaker geworden.
Re: projekt egalisatiemortel
Nou, eigenlijk heb ik me voorgenomen om daar niet mee verder te gaan. Tis jammer, ik weet het, maar ik heb nog zoveel andere dingen te doen.
En daarbij kreeg ik door een eerlijke ruil een mooie Harman Kardon in mijn bezit, en die vind ik eigenlijk prachtig

En daarbij kreeg ik door een eerlijke ruil een mooie Harman Kardon in mijn bezit, en die vind ik eigenlijk prachtig
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 2-weg monitor van gietmortel
De mallen zijn inderdaad prima geschikt voor hergebruik. Maar serieproduktie... alsjeblieft zegray5150 schreef:En nu serieproduktie ? ik neem aan dat die mallen meerdere keren gebruikt kunnen worden ?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 2-weg monitor van gietmortel
Absoluut , beton gewoon beton laten en een mooie voorkant maakt het echt af.S3R schreef:Mooi gedaan, de combi van de grijze mortel met de zwarte baffle is wat mij betreft perfect!
Ga je de mallen verkopen??
Re: 2-weg monitor van gietmortel
Je zou niet de eerste zijn...Arno schreef:De mallen zijn inderdaad prima geschikt voor hergebruik. Maar serieproduktie... alsjeblieft zegray5150 schreef:En nu serieproduktie ? ik neem aan dat die mallen meerdere keren gebruikt kunnen worden ?Ik haat steenbewerking
http://www.taf-oss.nl/
Re: 2-weg monitor van gietmortel
Erg mooi eindresultaat Arno, het zijn echt 2 nette speakers geworden. Ik denk dat je er ook wel flinke tijd van gaat genieten. 
Re: 2-weg monitor van gietmortel
Mooi! Ik ga dezelfde woofer gebruiken in een 20 liter gesloten behuizing .
Re: projekt egalisatiemortel
Nou vond ik het eerlijkgezegd nog best een beetje spannend hoe de kasten zich zouden houden als de verwarming aanging, ze staan immers in de vensterbank, pal boven een fikse radiator.
Maar de verwarming is alweer aardig wat weken in bedrijf, en de kasten geven geen krimp
De bij nader inzien toch niet zo heel erg mislukte kast staat nu al maanden in de tuin, afwisselend in de brandende zon en de regen, en die is ook nog steeds scheurvrij. Als ie van het voorjaar nog goed is, gaan er plantjes in
Maar de verwarming is alweer aardig wat weken in bedrijf, en de kasten geven geen krimp
De bij nader inzien toch niet zo heel erg mislukte kast staat nu al maanden in de tuin, afwisselend in de brandende zon en de regen, en die is ook nog steeds scheurvrij. Als ie van het voorjaar nog goed is, gaan er plantjes in
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ben zeker tevreden. Wel moet ik nog akoestische maatregelen treffen. Ik was al begonnen aan een zelfbouw absorber met wollen dekens in een schilderijlijst verborgen, maar dat werd door omstandigheden even vooruitgeschoven. Ik ga daar binnenkort mee verder.
Re: projekt egalisatiemortel
Naast een plantenbak nu ook een voederbak voor de motten?Arno schreef:Ik was al begonnen aan een zelfbouw absorber met wollen dekens in een schilderijlijst verborgen, maar dat werd door omstandigheden even vooruitgeschoven. Ik ga daar binnenkort mee verder.
Re: projekt egalisatiemortel
Hij gaat die lijsten toch ook wel van gietmortel maken?dre schreef:vergeet de houtworm niet!
Maar zonder gekheid, veel vliegend spul is verzot op wol. Normaal is dat niet zo'n probleem met "bewegende" wol maar rustig opgeborgen...
Re: projekt egalisatiemortel
Ik geloof dat die dekens eigenlijk van dacron zijn of zoiets. Wol in de volksmond, zeg maar. Maar mocht het toch iets te gezellig worden rond de absorber, dan kan ik er altijd nog wat voor gaan kopen. Nu moet het iig een poor man's absorber worden.
Re: projekt egalisatiemortel
I.d.d. eerst maar eens kijken of het werkt. Synthetisch spul lusten ze vast niet. Dacht dat er voor natuurwol wel impregneermiddel te krijgen is tegen de motten. Die natuurwol die je bij S&C voor kastvulling kunt krijgen is wel geïmpregneerd tegen ongedierte.
