Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

Voetbal was enkel als voorbeeld :lol: . Er is wel een trucje om het voor een deel op te lossen, je creëert alleen een beetje een na-ijl effect. Dat is een stuk minder storend iig :wink: .

(Pssst, niet verder vertellen: Picture Options > 100Hz Motion Plus > Custom > Blur Reduction: 8 ; Judder Reduction: 0) :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door KILLorBE »

Aangezien het topic al is gekaapt sluit ik me aan bij de kaper(s).

Ik denk eraan om een Panasonic plasma TV te kopen...uhh ik moest alleen nog op "bestelling afronden" klikken, maar toen sloeg de twijfel (weer) toe :-s

Ik wou een TX-P42S10 bestellen, maar ik vroeg me af of de TX-P42G10 het extra geld (~€200) waard is?
Ik weet dat alleen ikzelf dat kan beslissen, maar is het verschil in beeldkwaliteit b.v. groot? Edit: Blijkbaar valt dat wel mee, het zit 'm met name in het zwart.
En zal er veel verschil in 400 vs 600Hz zitten? Edit: Niet echt zover ik begrepen heb. Edit2: Heb IFC uitgezet en tot dusver lijkt het beeld geen trillingen en andere vreemde effecten meer te vertonen, heb het alleen nog maar getest op composite en SD kabelaansluiting, HDMI en component neem ik binnenkort onder de loep.
En hoe zit het met de instellingen van het beeld, ik meen dat de G10 mogelijk een THX instelling heeft of is dat alleen op niet Europese modellen (Meen zoiets gelezen te hebben)? Edit: Het THX gebeuren geldt alleen voor het Amerikaanse G10 model. En hoeveel waarde kan ik daar aan hechten? Ik ben in het bezit van een calibratie DVD (2 eigenlijk, maar ik mis een brilletje), maar een ISF calibratie is natuurlijk beter? Edit: Op wat kleine dingen na lijkt het beeld aardig in de buurt te komen van de standaard, een calibratie via DVD voor contrast en helderheid is waarschijnlijk voldoende.

Zijn er nog andere noemenswaardige verschillen?
En hoe zit het met de beeldkwaliteit op een normale kabelaansluiting? Edit: Geen antwoord op gevonden behalve dat met een 576i signaal via HDMI het beeld niet echt best is. Edit2: De beeldkwaliteit is boven verwachting, ik kan er zeker nog wel een paar maanden mee leven Ik heb het verschil op een 42" Philips LCD TV bij een buurman gezien, en met een normale kabelaansluiting (XMS wat ik ook heb) zag het er niet uit (Gigantisch verschil t.o.v. schotel), kan ik beter even wachten tot ik zelf ook een schotel heb of een andere vorm van digitale TV?
Ik zag ook dat zowel de S10 als de G10 een optische uitgang hebben, wat ik niet kon vinden is of het ook een throughput is, dus dat ik mijn PS3, 360 en DVD speler via HDMI aan kan sluiten op de TV en dan de optische uitgang op mijn receiver aan kan sluiten (En dat ik dan ook geluid krijg natuurlijk), het gaat voornamelijk om de 360, het is dan of via component of via HDMI, de optische uitgang zit op de component stekker, en beide (HDMI naar TV en optisch naar receiver) lukt alleen door 1 stekker te slopen (ik heb geen HDMI aansluitingen op m'n versterker).Edit: De optische uitgang geeft dus geen geluid door dat van HDMI afkomstig is :( Edit2: Op zoek naar een oplossing kwam ik erachter dat ik een aparte kabel heb voor voor 2 kanaal geluid en Optische uitgang, slopen is dus niet meer nodig :)

Mijn budget is ~€600-700, als het meer was geweest dan had ik de G10 meteen besteld aangezien je een BR speler kunt krijgen, die zou ik dan verkopen omdat ik een er al een heb (PS3) en dan zou de G10 'slechts' ~€100 meer zijn, echter gaat mij dat waarschijnlijk niet op tijd lukken (Actie loopt tot 25-12 als ik me niet vergis).

Probleem is dat de schotel en bijbehorende apparatuur mij ook een flinke duit gaat kosten....~€500-600 schat ik, beide tegelijk aanschaffen zit er helaas niet in, dus het is het een of het ander.

Wat raden jullie mij aan? Schotel of TV? Ik mag niet klagen over mijn huidige CRT TV (Philips 32PW9546), maar een HDTV trekt mij toch wel erg aan, mede doordat ik al het e.e.a. heb dat met HD werkt/kan werken en omdat ik onlangs een DVD speler (Oppo DV-981HD) heb gekocht die het aardig schijnt te doen wat upscaling betreft.

Het is natuurlijk wel zo dat het plaatsen van een schotel op het ogenblik geen pretje is, dus ik neig naar een TV....uhhmm Ja, ik moet iets kopen 8-[ :-s :-#

Langste gebrabbel in het hele draadje? :oops:

Edit: wo 23 dec 2009 18:57
Edit2: zo 27 dec 2009 18:45
Laatst gewijzigd door KILLorBE op zo 27 dec 2009, 18:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door ray5150 »

KILLorBE schreef:
Mijn budget is ~€600-700, als het meer was geweest dan had ik de G10 meteen besteld aangezien je een BR speler kunt krijgen, die zou ik dan verkopen omdat ik een er al een heb (PS3) en dan zou de G10 'slechts' ~€100 meer zijn, echter gaat mij dat waarschijnlijk niet op tijd lukken (Actie loopt tot 25-12 als ik me niet vergis).
Direct doen, ik neem gelijk die Blu-Ray speler voor 125 euro van je over. O:) O:)
KILLorBE schreef:
Probleem is dat de schotel en bijbehorende apparatuur mij ook een flinke duit gaat kosten....~€500-600 schat ik, beide tegelijk aanschaffen zit er helaas niet in, dus het is het een of het ander.
Onzin, bij canaaldigitaal kost een komplete set 99,- euro. en dan komt er ook nog een monteur voor de schotel te plaatsen. beeldkwaliteit is in principe beter dan analoge en digitale kabel (indien goed uit gericht). HD zenders zitten standaard in het abbonement. bij de kabel moet je daar (meestal) extra voor betalen.
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door KILLorBE »

ray5150 schreef:
KILLorBE schreef:
Mijn budget is ~€600-700, als het meer was geweest dan had ik de G10 meteen besteld aangezien je een BR speler kunt krijgen, die zou ik dan verkopen omdat ik een er al een heb (PS3) en dan zou de G10 'slechts' ~€100 meer zijn, echter gaat mij dat waarschijnlijk niet op tijd lukken (Actie loopt tot 25-12 als ik me niet vergis).
Direct doen, ik neem gelijk die Blu-Ray speler voor 125 euro van je over. O:) O:)
Die €600-700 is al een minder verantwoorde uitgave, de ~€850 voor de G10 is eigenlijk een onverantwoorde uitgave (Maar zoals ik eerder in een PB al heb aangegeven komt het bij mij meestal wel goed O:) :^o ).
Morgen zal het duidelijk worden (of niet)...en kan ik je over een paar weken misschien verblijden met een Blu-Ray speler, of niet...ik zou de Blauwe Ray speler toch eerst in huis moeten hebben, immers kun je iets dat je (nog) niet hebt ook niet verkopen, en zoals je misschien al weet moet je de actie bon samen met een kopie van de aankoopbon en streepjescode van de doos voor 7 Januari opsturen waarna de Blu-Ray speler opgestuurd word, daar kan iig nog iets fout gaan.
De vraag is of ik morgen een TX-P42G10E heb staan :-# Kwestie van het Je nieuwste aanwinst... draadje in de gaten houden :wink:
ray5150 schreef:
KILLorBE schreef:
Probleem is dat de schotel en bijbehorende apparatuur mij ook een flinke duit gaat kosten....~€500-600 schat ik, beide tegelijk aanschaffen zit er helaas niet in, dus het is het een of het ander.
Onzin, bij canaaldigitaal kost een komplete set 99,- euro. en dan komt er ook nog een monteur voor de schotel te plaatsen. beeldkwaliteit is in principe beter dan analoge en digitale kabel (indien goed uit gericht). HD zenders zitten standaard in het abbonement. bij de kabel moet je daar (meestal) extra voor betalen.
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt en wat je eisen zijn, HD kanalen zijn voor mij geen pre, het aanbod is sowieso nog beperkt, het gaat mij meer om de hoeveelheid kanalen en een kwalitatief goed signaal.
Ik heb me al een beetje verdiept in de mogelijkheden en dan is zelf samenstellen voor mij het meest aantrekkelijk, op die manier kan ik astra 1,2,3 en hotbird ontvangen zonder gebruik te maken van een motor of meerdere schotels.
Ik vind het ook leuk om te doen, en het aanbod aan kanalen is zeker niet mis.

'Noodzakelijk': T55 schotel, voet, LNB, ontvanger, abonnement, coaxkabel en klein grut = ~€520, het zal iets minder zijn.
Meerprijs:
T90 schotel + andere voet: ~€60
3x extra LNB: ~€60
4/1 switch: ~€20
Meter: ~€20 (Kan ik wss lenen).
Tang t.b.v. F connectors: ~€15 (Kan ik wss lenen).
Klein grut: ~€10
Het kost wat, maar dan heb je ook wat (als het goed is 8-[ ).
De tang en meter koop ik natuurlijk ook liever zelf, als er dan iets is ben ik iig niet afhankelijk van anderen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de T90, dus dat word het wss ook, en dan kom ik op een totaal van ~€650 uit.
Als m'n volgende aankoop een HDTV is dan maakt het verschil ook niet meer uit, die satelliet bende schaf ik dan wel in etappes aan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Henkjan »

heeft Bart nou al een kerstkado voor z'n vriendin? ik heb net bij de boekhandel maar weer eens de WhatHifi gekocht, met de jaarlijkse awards. ik zal zo eens hier de afdeling TV's samenvatten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Henkjan »

OK, hier is de lijst met winnaars van een Award dit jaar van What Hifi:

Product van het jaar ("decided without any meaningful dispute"):
  • Philips 42PFL9664 (£1500)
En in de subcategorieën:
  • 26" : Samsung LE26B450 (£315)
  • 32" : Philips 32PFL7404 (£650)
  • 37" : Panasonic TX-L37S10 (£700)
  • 40-42" budget : LG 42LH5000 (£700)
  • 40-42" premium : Philips 42PFL9664 (£1500)
  • 46-47" : Samsung UE46B8000
  • 50-55" : Samsung PS50B650
hier kun je meer lezen:
http://whathifi.com/BestBuys/TVs-BestBuys/Best-Buy-TVs/
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door ray5150 »

KILLorBE schreef:
De vraag is of ik morgen een TX-P42G10E heb staan :-# Kwestie van het Je nieuwste aanwinst... draadje in de gaten houden :wink:
Ik zie dat je hem inderdaad hebt, betekend dit dat er ook een BR speler aan zit te komen?
Raar eigenlijk dat ze ze niet gelijk meegeven... :-s
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
heeft Bart nou al een kerstkado voor z'n vriendin? ik heb net bij de boekhandel maar weer eens de WhatHifi gekocht, met de jaarlijkse awards. ik zal zo eens hier de afdeling TV's samenvatten.
Nou het cadeau staat al een tijdje 8)
Ik kreeg het niet meer uit Kirsten der hoofd om naar een ander type te kijken :lol: , maar ach ik vind deze ook prima.
Er zijn hier en daar wat dingen die je wel "ziet", althans als je er op let. Het stoort mij echter niet.


Nu even de hele planet earth serie downloaden kopen :^o :wink:
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door KILLorBE »

Post met vragen aangepast.
ray5150 schreef:
KILLorBE schreef:
De vraag is of ik morgen een TX-P42G10E heb staan :-# Kwestie van het Je nieuwste aanwinst... draadje in de gaten houden :wink:
Ik zie dat je hem inderdaad hebt, betekend dit dat er ook een BR speler aan zit te komen?
Raar eigenlijk dat ze ze niet gelijk meegeven... :-s
Yep, als het goed is/gaat dan heb ik over een week of 3 een BR speler.
Dat ze 'm niet gelijk meegeven zal wel een reden hebben, Philips had een paar maanden geleden ook zo'n actie en dat ging op dezelfde manier.
Het zal wel iets met fraudegevoeligheid en/of voorraad en/of geopende dozen te maken hebben, en uiteraard zijn er mensen die het vergeten of die het niet nodig vinden.
b_force schreef:
Nu even de hele planet earth serie downloaden kopen :^o :wink:
Als je toch bezig bent neem Microcosmos (Le Peuple de l'Herbe) dan ook meteen mee....om maar in hetzelfde genre te blijven.
...uhh net zoals andere 'natuurfilms' zou Microcosmos voor sommige mensen niet misstaan onder het genre horror :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

KILLorBE schreef:
...uhh net zoals andere 'natuurfilms' zou Microcosmos voor sommige mensen niet misstaan onder het genre horror :wink:
Zoals schimmels die uit beesten groeien, bah :-&
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

Pff, ik kon het niet laten nadat ik een erg goed bod kreeg op mijn huidige tv en omdat ik voor een zeer aantrekkelijke prijs een nieuwe aangeboden kreeg (Ruim onder de internet prijzen :D ). Dus ik heb ook maar een Panasonic TX-P42G10 gekocht :lol: .
Plaats reactie