UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 102
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 10:32
Locatie: Den Haag

Bericht door Treb »

cve schreef:
Kan ik ondertussen nog eens gaan bedenken wat ik met de houten zijpanelen ga doen. Die bootlak die er nu opzit valt namelijk heel erg tegen. Het is nu na 8 weken nog steeds niet echt goed uitgehard. Waarschijnlijk ga ik alles er weer afschuren en alsnog celluloselak van Clou gebruiken.
Al eens aan (parket)olie gedacht i.p.v. lak? Met olie krijg je wel die mooie nerfstructuur maar geen glimmend eindresultaat. Een olie afwerking is erg eenvoudig zelf te toen en ziet er erg mooi uit!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Een olie afwerking is erg eenvoudig zelf te toen en ziet er erg mooi uit!
Ik ben begonnen met tungolie maar ik vond het te saai. Iedere keer als ik mijn gitaar (G&L Asat Bluesboy) in mijn handen heb denk ik: zo wil ik het. En dat is een hele strakke hoogglans waardoor de tekening van het hout perfect uitkomt. Parketolie zal dit niet kunnen benaderen schat ik zo in.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Grote kans dat die met Nitrocellulose gespoten is, dat kun je zo strak als een spiegel polijsten....
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Grote kans dat die met Nitrocellulose gespoten is, dat kun je zo strak als een spiegel polijsten....
I like it, I like it. 8) 8) 8) 8) 8)

Asterduc zei het al reeds. Schuren dus maar :? Ach, het zijn maar 6 plankjes.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Verfafbijt gaat een stuk sneller.....
Tipje over nitrocellulose polijsten,(als ik niet door Asterduc in de hoek wordt gezet...): een beetje (fijne korrel) Commandant met een klein elektrisch autopoetsertje werkt heel goed.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

nog af te bouwen........ :roll:

lijkt me een geweldig project!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Van de frontpanelen nog geen spoor. De hardglazen bovenpanelen zijn er wel. Voor de optimale afscherming beplakt met aluminiumfolie.
Van een paar kunststof boekenstandaards maar wat noodfrontpanelen gemaakt. Het moet er toch een beetje uitzien op de audiodag van het noorden 8)
Nadat ik alles weer netjes in elkaar geschroefd had eens luisteren of alles nog werkte zoals het behoort. En wat hoor ik.......................? Ruis!
De ruis is afkomstig van de Hypex modules en is niet afhankelijk van het volume. Van alles geprobeerd, draden omgelegd, massa gewijzigd, alles weer los, weer vast, niets helpt. Slechts een ding, De Molexsteker van de input los maken. Het probleem zit dus duidelijk ergens in de input, een draadje van 7cm! Opnieuw gestript, gesoldeert, andere massa, nada dus. Geen idee wat dit probleem veroorzaakt.

Co
Bijlagen
glasplaten02.jpg
glasplaten01.jpg
glasplaten00.jpg
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Koss »

Ze zagen er zeker goed uit, jammer dat we ze niet hebben kunnen horen. Misschien volgende keer beter :)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Vandaag even een andere (langere) molexkabel geprobeerd. Wat denk je: geen ruis :D Oorspronkelijke korte kabeltje er weer tussen en daar was de ruis weer :( Daar kan ik echt geen zinnige verklaring voor verzinnen. Maar een mailtje naar Hypex gestuurd om te horen of zijn daar iets over kunnen zeggen.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

Mischien een intern draadbreukje oid?
check eens met een multimeter.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Mischien een intern draadbreukje oid?
check eens met een multimeter.
Nee, dat is het niet. Opvallend is ook dat beide monoblokken hetzelfde probleem hebben. Ze spelen verder perfect en dan stoort de ruis ook niet. Maar het hoort niet en dus moet het weg :twisted:

Co
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audiomanics »

UcD's hebben dat toch een beetje vreemd: Als ik de linker uitgang van de DSP aansloot op de rechter ingang van de UcD en de andere op de linker ingang, dan had ik duidelijk ruis.. Twee dezelfde kabels! even omdraaien en weg ruis ... :?
Ook in de voeding moest ik een onderbreking maken (dit is een soort vaste "jumper", die je door moet krassen) om de zaak echt stil te krijgen..
Een verdere verbetering heb ik verkregen door van een kanaal de aarde los te halen en alleen de afscherming enkelzijdig op de DSP aan te sluiten..
Echt heel duidelijk is dat niet voor mij, maar nu werkt het goed.. 't is weer ouderwetsch pielen dus, en experimenteren..
Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met hoogfrequent schakelen van die eindtrap..

Kees
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met hoogfrequent schakelen van die eindtrap..
Dat vermoeden zou best wel eens juist kunnen zijn. Van Hypex nog geen antwoord gekregen, het blijft dus nog even gissen. Inmiddels maar wel 2 nieuwe kabels besteld.

Co
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re:

Bericht door TubeHead »

Koss schreef:
Ze zagen er zeker goed uit, jammer dat we ze niet hebben kunnen horen. Misschien volgende keer beter :)
Inderdaad ! was ook erg benieuwd. Hele mooie versteker om te zien in ieder geval ! En zwaar ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Reactie van Hypex:
Er zijn wat problemen geweest met de connectoren van de signaal kabels, pennen die soms wel en soms geen contact maken etc. Dus als de twee die je nu kort hebben uit die serie zou komen zou het niet onwaarschijnlijk wezen (ik heb al vergelijkbare dingen gezien door los hangende massa in de kabel b.v.).



Het zou niet direct een verschil mogen maken dat de kabel is ingekort, ik kan er zo geen reden voor bedenken. Dus ik zou zeggen kun je proberen om de lange kabel te maken op de lengte zoals je hem hebben wilt. Dan stuur ik je twee nieuwe kabels voor die je dan inkort.
Wel weer service van Hypex =D>
Inderdaad ! was ook erg benieuwd. Hele mooie versteker om te zien in ieder geval ! En zwaar ook
Breda 2010 dan maar :D


Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Ook met de nieuwe kabels is de ruis gebleven. Sterker nog met een van de nieuwe kabels ontstond er vonkvorming op de massapin van de aansluiting. Is een flinke hap uit de pin. De module is nu wel stil, dat wel :cry: :cry: :cry:
RMA aangevraagd bij Hypex.
Net nu ik morgen de frontpanelen kan komen bekijken voordat ze geanodiseerd worden. Voorlopig is de set nog niet af vrees ik.

Co
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audiomanics »

Dan maar geen connectors? (solderen dus..)

Maar euh,... vonkvorming?? :shock: Het is toch geen voedingkabel??

Kees
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Dan maar geen connectors? (solderen dus..)
Dat was ik net aan het overwegen maar toen hoefde het al niet meer. Je wilt niet weten hoe die pin er nu uit ziet. Er is echt een hapje uit. Als je de kabel aanraakte veranderde de ruis in brom, er was duidelijk iets niet goed in die connector. Maar inderdaad, vonken had ik daar ook niet verwacht.
Ik vind trouwens die pin en header constructies op de modules een wat wrakke constructie. Het past niet echt bij de rest.

Co
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door amanda »

Die Molex stekkers zijn ieder geval niet fijn gemonteerd bij Hypex, als je er naar kijkt breekt al zowat een adertje.... bij mij tenminste :roll:

Op 1 kanaal heb ik ook soms wat ruis, ik gebruik btw ook UcD400HXR module's.
Heb dit gisteren even snel gechecked, ik dacht dat het in de interlink zou zitten want als ik deze beweeg dan gaat het weg. De interlink is verder in orde en zal morgen eea verder uitzoeken. Ik verdenk eigenlijk bij mij de Behringer van de ruis maar je verhaal komt bekend voor vandaar dat ik het even hier neer zet :wink:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Op 1 kanaal heb ik ook soms wat ruis, ik gebruik btw ook UcD400HXR module's.
Alle andere versterkers die ik met de UcD400HXR heb gemaakt hadden totaal geen last van ruis. En deze versterker moet eigenlijk de overtreffende trap worden van alle voorgaande. Hoogmoed komt voor de val zal ik maar zeggen :lol:
Ik blijf het gek vinden dat zodra niets aansluit op de molex de module niet ruist en zodra je de kabel erop zet is het bingo.
Ik verdenk eigenlijk bij mij de Behringer van de ruis


Ruist de module ook als je de Behringer eraf haalt?

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De modules zijn opgestuurd naar Hypex. Wel heb ik nu de frontpanelen binnen. Kan ik in ieder geval weer wat doen.

Co
Bijlagen
pre_MG_4095.jpg
pre_MG_4097.jpg
pow_MG_4101.jpg
pre_MG_4094.jpg
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door TubeHead »

Sjiekheid op den top ! :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

Zo,zo.... =P~ =P~ =P~
Dat is nog eens kernwapen bestendig bouwen....

Denk je wel aan je rug? Wowly woont niet echt in de buurt bij jou.... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door TubeHead »

ray5150 schreef:

Denk je wel aan je rug?
Dat dacht ik ook tijdens Beetsterzwaag toen ik mee hielp dragen :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Dat dacht ik ook tijdens Beetsterzwaag toen ik mee hielp dragen
Daarom zijn het nu ook monoblokken geworden :lol:
De "Black Edition" is echt niet te tillen.
Aan de andere kant blijft door dit soort projecten mijn portemonnee heel erg licht.
Wowly woont niet echt in de buurt bij jou....
Die heeft binnenkort gastenverblijven genoeg. Voorzien van de broodnodige audioruimte :mrgreen: Het is vast geen straf om daar even te herstellen.

Co
Bijlagen
portemonnee.jpg
portemonnee.jpg (85.25 KiB) 233 keer bekeken
Plaats reactie