Al eens aan (parket)olie gedacht i.p.v. lak? Met olie krijg je wel die mooie nerfstructuur maar geen glimmend eindresultaat. Een olie afwerking is erg eenvoudig zelf te toen en ziet er erg mooi uit!cve schreef:Kan ik ondertussen nog eens gaan bedenken wat ik met de houten zijpanelen ga doen. Die bootlak die er nu opzit valt namelijk heel erg tegen. Het is nu na 8 weken nog steeds niet echt goed uitgehard. Waarschijnlijk ga ik alles er weer afschuren en alsnog celluloselak van Clou gebruiken.
UCD400 Green Frog
Moderator: Beheerdersteam
Ik ben begonnen met tungolie maar ik vond het te saai. Iedere keer als ik mijn gitaar (G&L Asat Bluesboy) in mijn handen heb denk ik: zo wil ik het. En dat is een hele strakke hoogglans waardoor de tekening van het hout perfect uitkomt. Parketolie zal dit niet kunnen benaderen schat ik zo in.Een olie afwerking is erg eenvoudig zelf te toen en ziet er erg mooi uit!
Co
Van de frontpanelen nog geen spoor. De hardglazen bovenpanelen zijn er wel. Voor de optimale afscherming beplakt met aluminiumfolie.
Van een paar kunststof boekenstandaards maar wat noodfrontpanelen gemaakt. Het moet er toch een beetje uitzien op de audiodag van het noorden
Nadat ik alles weer netjes in elkaar geschroefd had eens luisteren of alles nog werkte zoals het behoort. En wat hoor ik.......................? Ruis!
De ruis is afkomstig van de Hypex modules en is niet afhankelijk van het volume. Van alles geprobeerd, draden omgelegd, massa gewijzigd, alles weer los, weer vast, niets helpt. Slechts een ding, De Molexsteker van de input los maken. Het probleem zit dus duidelijk ergens in de input, een draadje van 7cm! Opnieuw gestript, gesoldeert, andere massa, nada dus. Geen idee wat dit probleem veroorzaakt.
Co
Van een paar kunststof boekenstandaards maar wat noodfrontpanelen gemaakt. Het moet er toch een beetje uitzien op de audiodag van het noorden
Nadat ik alles weer netjes in elkaar geschroefd had eens luisteren of alles nog werkte zoals het behoort. En wat hoor ik.......................? Ruis!
De ruis is afkomstig van de Hypex modules en is niet afhankelijk van het volume. Van alles geprobeerd, draden omgelegd, massa gewijzigd, alles weer los, weer vast, niets helpt. Slechts een ding, De Molexsteker van de input los maken. Het probleem zit dus duidelijk ergens in de input, een draadje van 7cm! Opnieuw gestript, gesoldeert, andere massa, nada dus. Geen idee wat dit probleem veroorzaakt.
Co
Re: UCD400 Green Frog
Vandaag even een andere (langere) molexkabel geprobeerd. Wat denk je: geen ruis
Oorspronkelijke korte kabeltje er weer tussen en daar was de ruis weer
Daar kan ik echt geen zinnige verklaring voor verzinnen. Maar een mailtje naar Hypex gestuurd om te horen of zijn daar iets over kunnen zeggen.
Co
Co
Re: UCD400 Green Frog
Nee, dat is het niet. Opvallend is ook dat beide monoblokken hetzelfde probleem hebben. Ze spelen verder perfect en dan stoort de ruis ook niet. Maar het hoort niet en dus moet het wegMischien een intern draadbreukje oid?
check eens met een multimeter.
Co
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: UCD400 Green Frog
UcD's hebben dat toch een beetje vreemd: Als ik de linker uitgang van de DSP aansloot op de rechter ingang van de UcD en de andere op de linker ingang, dan had ik duidelijk ruis.. Twee dezelfde kabels! even omdraaien en weg ruis ...
Ook in de voeding moest ik een onderbreking maken (dit is een soort vaste "jumper", die je door moet krassen) om de zaak echt stil te krijgen..
Een verdere verbetering heb ik verkregen door van een kanaal de aarde los te halen en alleen de afscherming enkelzijdig op de DSP aan te sluiten..
Echt heel duidelijk is dat niet voor mij, maar nu werkt het goed.. 't is weer ouderwetsch pielen dus, en experimenteren..
Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met hoogfrequent schakelen van die eindtrap..
Kees
Ook in de voeding moest ik een onderbreking maken (dit is een soort vaste "jumper", die je door moet krassen) om de zaak echt stil te krijgen..
Een verdere verbetering heb ik verkregen door van een kanaal de aarde los te halen en alleen de afscherming enkelzijdig op de DSP aan te sluiten..
Echt heel duidelijk is dat niet voor mij, maar nu werkt het goed.. 't is weer ouderwetsch pielen dus, en experimenteren..
Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met hoogfrequent schakelen van die eindtrap..
Kees
Re: UCD400 Green Frog
Dat vermoeden zou best wel eens juist kunnen zijn. Van Hypex nog geen antwoord gekregen, het blijft dus nog even gissen. Inmiddels maar wel 2 nieuwe kabels besteld.Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met hoogfrequent schakelen van die eindtrap..
Co
Re: UCD400 Green Frog
Reactie van Hypex:
Co
Wel weer service van HypexEr zijn wat problemen geweest met de connectoren van de signaal kabels, pennen die soms wel en soms geen contact maken etc. Dus als de twee die je nu kort hebben uit die serie zou komen zou het niet onwaarschijnlijk wezen (ik heb al vergelijkbare dingen gezien door los hangende massa in de kabel b.v.).
Het zou niet direct een verschil mogen maken dat de kabel is ingekort, ik kan er zo geen reden voor bedenken. Dus ik zou zeggen kun je proberen om de lange kabel te maken op de lengte zoals je hem hebben wilt. Dan stuur ik je twee nieuwe kabels voor die je dan inkort.
Breda 2010 dan maarInderdaad ! was ook erg benieuwd. Hele mooie versteker om te zien in ieder geval ! En zwaar ook
Co
Re: UCD400 Green Frog
Ook met de nieuwe kabels is de ruis gebleven. Sterker nog met een van de nieuwe kabels ontstond er vonkvorming op de massapin van de aansluiting. Is een flinke hap uit de pin. De module is nu wel stil, dat wel
RMA aangevraagd bij Hypex.
Net nu ik morgen de frontpanelen kan komen bekijken voordat ze geanodiseerd worden. Voorlopig is de set nog niet af vrees ik.
Co
RMA aangevraagd bij Hypex.
Net nu ik morgen de frontpanelen kan komen bekijken voordat ze geanodiseerd worden. Voorlopig is de set nog niet af vrees ik.
Co
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: UCD400 Green Frog
Dan maar geen connectors? (solderen dus..)
Maar euh,... vonkvorming??
Het is toch geen voedingkabel??
Kees
Maar euh,... vonkvorming??
Kees
Re: UCD400 Green Frog
Dat was ik net aan het overwegen maar toen hoefde het al niet meer. Je wilt niet weten hoe die pin er nu uit ziet. Er is echt een hapje uit. Als je de kabel aanraakte veranderde de ruis in brom, er was duidelijk iets niet goed in die connector. Maar inderdaad, vonken had ik daar ook niet verwacht.Dan maar geen connectors? (solderen dus..)
Ik vind trouwens die pin en header constructies op de modules een wat wrakke constructie. Het past niet echt bij de rest.
Co
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: UCD400 Green Frog
Die Molex stekkers zijn ieder geval niet fijn gemonteerd bij Hypex, als je er naar kijkt breekt al zowat een adertje.... bij mij tenminste
Op 1 kanaal heb ik ook soms wat ruis, ik gebruik btw ook UcD400HXR module's.
Heb dit gisteren even snel gechecked, ik dacht dat het in de interlink zou zitten want als ik deze beweeg dan gaat het weg. De interlink is verder in orde en zal morgen eea verder uitzoeken. Ik verdenk eigenlijk bij mij de Behringer van de ruis maar je verhaal komt bekend voor vandaar dat ik het even hier neer zet
Op 1 kanaal heb ik ook soms wat ruis, ik gebruik btw ook UcD400HXR module's.
Heb dit gisteren even snel gechecked, ik dacht dat het in de interlink zou zitten want als ik deze beweeg dan gaat het weg. De interlink is verder in orde en zal morgen eea verder uitzoeken. Ik verdenk eigenlijk bij mij de Behringer van de ruis maar je verhaal komt bekend voor vandaar dat ik het even hier neer zet
Re: UCD400 Green Frog
Alle andere versterkers die ik met de UcD400HXR heb gemaakt hadden totaal geen last van ruis. En deze versterker moet eigenlijk de overtreffende trap worden van alle voorgaande. Hoogmoed komt voor de val zal ik maar zeggenOp 1 kanaal heb ik ook soms wat ruis, ik gebruik btw ook UcD400HXR module's.
Ik blijf het gek vinden dat zodra niets aansluit op de molex de module niet ruist en zodra je de kabel erop zet is het bingo.
Ik verdenk eigenlijk bij mij de Behringer van de ruis
Ruist de module ook als je de Behringer eraf haalt?
Co
Re: UCD400 Green Frog
De modules zijn opgestuurd naar Hypex. Wel heb ik nu de frontpanelen binnen. Kan ik in ieder geval weer wat doen.
Co
Co
Re: UCD400 Green Frog
Zo,zo....
Dat is nog eens kernwapen bestendig bouwen....
Denk je wel aan je rug? Wowly woont niet echt in de buurt bij jou....

Dat is nog eens kernwapen bestendig bouwen....
Denk je wel aan je rug? Wowly woont niet echt in de buurt bij jou....
Re: UCD400 Green Frog
Dat dacht ik ook tijdens Beetsterzwaag toen ik mee hielp dragenray5150 schreef:
Denk je wel aan je rug?
Re: UCD400 Green Frog
Daarom zijn het nu ook monoblokken gewordenDat dacht ik ook tijdens Beetsterzwaag toen ik mee hielp dragen
De "Black Edition" is echt niet te tillen.
Aan de andere kant blijft door dit soort projecten mijn portemonnee heel erg licht.
Die heeft binnenkort gastenverblijven genoeg. Voorzien van de broodnodige audioruimteWowly woont niet echt in de buurt bij jou....
Co
- Bijlagen
-
- portemonnee.jpg (85.25 KiB) 233 keer bekeken
