Nog een paar plaatjes:
Simpel eerste orde filter met tritec spoel van 0.39 mH en 20 uF (2x10)audin-cap condensatoren.
Voorkant van gelakte kast. Alleen de steunplaat voor op de HMS hoort er nog onder.
achterkantje gemonteerd met filtercomponenten en aansluitingen.
HMS'jes in de grondlak.
Groet, Simon
@Sietse
zal mn best doen...maar moet nog even denken hoe ik dit 'mooi' wil oplossen. Meestal laat ik de uitgangen van de TL poort gewoon open, maar krijg de laatste tijd veel bezoek van mensen met kleine kinderen....wel heel verleidelijk om daar iets in te werpen!!
Heb net nog wat plekjes geplamuurd op de HMS kasten. Je blijft zien dat het handwerk is en het is/wordt niet 100% strak....ook omdat het van die krommingen zijn die je handmatig schuurt. De kleur van de lak die ik heb gekozen is .....: geel ...en wel heel toepasselijk 'zonne' geel!!
Ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat klinken!! Kan nu al verklappen dat de d'appolitos, met de betere filterkomponenten, nog rustiger en opener klinken!
Test beviel goed! Kon meteen horen dat 1 van de eindbuizen van de eindversterkers niet meer 100% aan z'n specificaties voldoet! Vanmorgen buisjes vervangen en ook bij ouwe mono platen staat het geluid nu weer in het midden! Kortom, de speakers laten alles (dus ook de foutjes!) volledig naar voren komen!
Voor het laag gedeelte heb ik het vifa wofertje enkel met een spoel gefilterd bij ongeveer 150Hz en een zobeltje aangesloten.
Zo als het zich nu aanhoort ga ik voorlopig niet eens meten of de frequentie weergave wel goed zit. Vind het wel mooi zo
Groet, Simon
@Wowly,
Het is een kopklepper geworden....geeft aan dat het hoge compressie is
Wil zeker proberen de 26ste , met daddy!! te komen...heb even een kleine gezondheids tegenslag, maar met een beetje hulp bij het slepen en opstellen gaat het lukken!
Groet Simon
Het is wel de bedoeling dat ik de mond van de maan nog afwerk...afhankelijk van mn inspiratie is nog even te bezien of dat 'voor breda' lukt
Groet Simon
@Henkjan
Vind dit altijd moeilijk!... Geluid blijft subjectief...Met mijn oude oortjes hoor ik toch weinig meer boven de 15kHz
Het enige wat ik kan vertellen is dat het in ieder geval niet 'vermoeiend' luisteren is; het hoeft niet hard te staan om meer te horen dan dat ik tot nu gewend ben, en het laag is voor mij 'genoeg' . Dat zijn voor mij redelijke indikatoren voor akseptabel geluid.