Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen
Uiteraard interesse!
Maar heeft dat 'ding' een beetje gain?
- Leeuwarden
In mijn toepassing wel. Ik heb in mijn Brooklyn de volumeknop gebypassed, die pompt z'n volle vermogen in de pre die dan ook niet veel opengeschroefd hoeft te worden. Een en ander staat in kleine kamer, in een grote kamer wil je hem waarschijnlijk verder open zetten. Voor mij werkt het heel goed in ieder geval…
- Leeuwarden
Ik zie net dat de trimgain op de Brooklyn op z'n zachtst staat dus er kan zelfs nog meer volume uit komen dan nu. Waar ik zelf dan wel nieuwsgierig naar wordt is hoe die trimgain technisch werk aangezien de volumeknop gebypassed is…
Als ik op de waarden in het schema op diyaudio.com af ga heeft ie een versterking van 3,7 oftewel 11dB. Dat is redelijk standaard. Mocht je daar aan te kort komen dan kun je de gain vergroten met het veranderen van een weerstandje.dre schreef:Uiteraard interesse!
Een beetje gain heb ik wel nodig.
De Pass B1 had behoorlijk te kort in ieder geval.
Die versterkte ook in het geheel niet. Dat is meer een buffer. Als je het wil vergelijken: De Wayne versterkt ong. 4x meer of 11 dB meer dan de B1. En dat kun je evt. nog opkrikken naar het dubbele.
Dat is zeker genoeg.
Als je ook nog even wat extra vrijetijd regelt,dan ga ik er aan beginnen.
Ik dacht er meer aan dat jij wat vrije tijd voor mij gaat regelen. Ik ben daar helemaal niet zo goed indre schreef:Dat is zeker genoeg.
Ik heb 's een manier voorgesteld om de B1 aan te passen voor wat versterking ( ~>5x = ~+12dB ).Is toen tot tevredenheid omgebouwd door een forumlid.dre schreef:Een beetje gain heb ik wel nodig.
Het verhaal vindt je hier viewtopic.php?f=7&t=22469
Anne
Ja, maar dat is een heel ander ding dan de B1 geworden. Dat was geen aanpassen meer.
- Leeuwarden
Zo. Hier gaan we binnenkort ook weer verder. Hopelijk nette bronkeuze schakelaar gevonden en montagedraad besteld. Kast met kekke pootjes en twee draaiknoppen ook onderweg.
.
- Bijlagen
-
- 83C286C5-E6EE-4145-91C5-4F8B5DAFBC7E.png (72.98 KiB) 329 keer bekeken
- Leeuwarden
- Leeuwarden
Deze…Leeuwarden schreef: ↑wo 14 jul 2021, 22:07Ik ben eigenlijk mega tevreden met deze pre. Het ligt nog steeds in de planning om een se > bal output board te proberen maar de ingang mag se blijven om het mezelf niet al te moeilijk te maken. Ik overweeg deze volume oplossing: https://www.academyaudio.com/product-pa ... trol-board
Dre, ik heb nog een kitje over…
Leuk ben benieuwd. Heb je de hele pre-amp kit besteld? Kom je nog op een $350 uit zie ik. B.t.w. bij wie heb je deze nu besteld, rechtstreeks in de VS?
- Leeuwarden
Nee, alleen de VCU met display en remote. Rechtstreeks bij Academy Audio besteld in de USA
Moet je het nog op een moederprintje klussen. Ik had het dan maar compleet besteld. Maar ok, ben benieuwd wat het worden gaat. Ziet er veelbelovend uit.
- Leeuwarden
Ik hoef dat niet op een moeder printje te klussen, je kan hem gewoon aansluiten op de Wayne BA2018. Of begrijp ik je verkeerd?
Die VCU is toch alleen een kaal printje met een PCB headertje? Moet nog + en - 15V voer aan en zo. Ja kun je op de Wayne BA2018 aansluiten. Maar waarom zou je dat doen? Beetje dubbel op dan, een vv achter een vv...
[Edit]
Ah zie het al, dat bordje is eigenlijk de kale chip met een PICje voor het draaiknopje en IR. Zit verder helemaal geen buffering verder op.
[Edit]
Ah zie het al, dat bordje is eigenlijk de kale chip met een PICje voor het draaiknopje en IR. Zit verder helemaal geen buffering verder op.
- Leeuwarden
Zover ik het begrijp is de VCU gewoon een volumeregelaar zonder gain of wat dan ook. Er staat op hun site een beschrijving hoe je een en ander aan de BA2018 aansluit.
https://edea75c2-1ee1-46a0-90b0-7171f55 ... 45cf51.pdf
In dat verhaal staat ook hoe je een BA2018 aansluit op hun voorversterker als vervanging van de opamps.
https://edea75c2-1ee1-46a0-90b0-7171f55 ... 45cf51.pdf
In dat verhaal staat ook hoe je een BA2018 aansluit op hun voorversterker als vervanging van de opamps.
Ja klopt. Kun je zo doen.
Vind het eigenlijk wel een beetje suf dat ze er niet gelijk een paar moderne audio-opampjes bij geklust hebben. Zou het een complete vv zijn geworden. Hier staat de datasheet van die MUSE chip: https://www.njr.com/MUSES/series/MUSES72320.html
Vind het eigenlijk wel een beetje suf dat ze er niet gelijk een paar moderne audio-opampjes bij geklust hebben. Zou het een complete vv zijn geworden. Hier staat de datasheet van die MUSE chip: https://www.njr.com/MUSES/series/MUSES72320.html
- Leeuwarden
Ik ben dan wel weer blij dat ze dat anders bedacht hebben want ik had alleen een volume din nodig met als grote wens een balans mogelijkheid. Anyway, ook ik ben benieuwd wat het brengt want er hangt nu een brakke stappen schakelaar tussen.
Dat is mijn wens ook en wil ik mettertijd ook nog wel eens gaan klussen. Mahjah tijd te weinig en nog teveel wat ook af moet...Leeuwarden schreef: ↑za 27 nov 2021, 13:52Ik ben dan wel weer blij dat ze dat anders bedacht hebben want ik had alleen een volume din nodig met als grote wens een balans mogelijkheid. Anyway, ook ik ben benieuwd wat het brengt want er hangt nu een brakke stappen schakelaar tussen.
- Leeuwarden
Lenny van Academy Audio doet geloof ik niet al te moeilijk om de waarde van het pakketje laag te houwen. PostNL stuurt een factuur van bijna € 13,- en na betaling sturen ze het pakketje door..