10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 2015

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Hoe was de drummonitor?
Ik heb de ochtendsessie gemist, en daardoor ook de drummonitor.

Ik heb hem wel bekeken (ook met mijn vingers) en moet zeggen dat het een heel netjes gebouwde kast was.

Om dezelfe reden ook de Mission van Pietertje niet gehoord. Hij heeft de units van mij overgenomen, dus ik was wel benieuwd wat daaruit voortgekomen was. Volgende keer beter.

Verder was het een heel gezellige dag en als je met een groep reist valt de afstand ook wel mee.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door weidok »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Hoe was de drummonitor?
Ik heb de ochtendsessie gemist, en daardoor ook de drummonitor.

Ik heb hem wel bekeken (ook met mijn vingers) en moet zeggen dat het een heel netjes gebouwde kast was.

Om dezelfe reden ook de Mission van Pietertje niet gehoord. Hij heeft de units van mij overgenomen, dus ik was wel benieuwd wat daaruit voortgekomen was. Volgende keer beter.

Verder was het een heel gezellige dag en als je met een groep reist valt de afstand ook wel mee.
Het was weer beere gezellig de Mission's van Pietertje waren de verrassing van de dag =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door sander1238 »

Ik zie de X-Ray op de foto staan. Is daar nog naar geluisterd?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Zweitse »

sander1238 schreef:
Ik zie de X-Ray op de foto staan. Is daar nog naar geluisterd?
Niet echt kunnen luisteren waartoe de speakers in staat zijn, helaas is één van de tweeters tijdens de luistersessie overleden :(
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Dat is niet zo mooi! Betreft het de tweeter die ferrofluid had gelekt?
Gebruikersavatar
dwijtsma
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 nov 2013, 15:40
Locatie: Drachten

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door dwijtsma »

Volgens mij wel. Heb begrepen dat mid en hoog waren omgewisseld :(

Dipools waren een groot succes en die kleine grijs/zwarte transmissielijn die we in het begin hoorden was een positieve verrassing!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Mid en hoog omgewisseld? :shock: :shock: :shock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door ds23man »

Auw... :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Dat ben ik met je eens Gerhard! Balen zeg, hoe heeft dat kunnen gebeuren?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Leeuwarden »

Walt schreef:
Dat ben ik met je eens Gerhard! Balen zeg, hoe heeft dat kunnen gebeuren?
Waarschijnlijk een kwestie van draadjes verkeerd aansluiten...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Ik vraag me dan wel af of het bij de testsessie bij Ray thuis ook al verkeerd zat, of dat de units sindsdien nog een keer los zijn gehaald. Hoe dan ook, een echte bummer.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door FR_Aad »

Ai, da's balen.
Wat nu?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door ds23man »

FR_Aad schreef:
Ai, da's balen.
Wat nu?
Terug naar de tekentafel. Denk niet dat Ray centjes heeft liggen voor een vervangende accuton.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

De C11 is ook niet zo eenvoudig te vinden, martin had laatst een setje te koop hier op het forum maar die waren snel weg.

@ds23man, geloof je het als ik zeg dat die knop nooit bestaan heeft?

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door ds23man »

Dat je een rare k(n()o)(o)p hebt wisten we wel Walter! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door FR_Aad »

Walt schreef:
De C11 is ook niet zo eenvoudig te vinden, martin had laatst een setje te koop hier op het forum maar die waren snel weg.

@ds23man, geloof je het als ik zeg dat die knop nooit bestaan heeft?

Groetjes Walter
Stop nu eens met dat trollen, man!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Het setje C11 van Martin is volgens mij door Paul van Lingen gekocht.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
Het setje C11 van Martin is volgens mij door Paul van Lingen gekocht.

Groetjes Walter
Hoe kom je daar nou weer bij. Eerst zou ik ze gekocht hebben, en nu Paul?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Leeuwarden »

Het raadsel van wie heeft de C11 gekocht! We zijn inmiddels bij de eerste afval ronde aanbeland en de eerste die afzwaait is...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Wanneer nodig kan een PM aan Martin helpen om dit setje C11 te tracen. Een langere tijd terug heb ik ook nog een setje C11 verkocht aan forumlid borkaenjo, wie weet heeft hij ze ook nog gewoon op de plank liggen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Barry2001 »

De Missions van Pietertje, zijn dat jou speakers Leo? Of staan ze anders ergens op het forum?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
Wanneer nodig kan een PM aan Martin helpen om dit setje C11 te tracen. Een lange tijd terug heb ik ook nog een setje C11 verkocht aan forumlid borkaenjo, wie weet heeft hij ze ook nog gewoon op de plank liggen.

Groetjes Walter
Ben jij importeur van die dingen geweest?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Walt »

Nee, ik had op den duur de units van Ray en een backup setje C11 en C77.

Zoals ik al eerder had vermeld, deze units zijn erg goed maar oud en zeldzaam. Vandaar de suggestie een back up setje aan te schaffen als way out als er bijv. door een aansluitfout een tweeter zou uitfikken... Toen Martin met zijn koopje op het forum kwam, maakte ik jou en Ray hierop attent. Je weet zelf nog wel hoe hier op werd gereageerd.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door pappaleo »

Barry2001 schreef:
De Missions van Pietertje, zijn dat jou speakers Leo? Of staan ze anders ergens op het forum?
Nee, het zijn de coaxen waarmee ik het Mission Impossible project ben begonnen. Uiteindelijk bleek dat ik met deze units (ondanks een heel aardige klank) niet kon bereiken wat ik met MI voor ogen had.

Ik heb ze toen aan Pietertje over gedaan en die heeft er de Mission Possible mee gemaakt. Als ik me niet vergis een ontwerp uit een Duits blad.

Hij was niet tevreden met de klank en toen heeft hij het testfilter, dat ik gebruikte toen ik ermee stopte, er in gebouwd en dat had een goed resultaat. Dat was een gemodificeerde versie van een Cheaptrick filter.

Of er daarna nog een wijziging in heeft plaatsgevonden, weet ik niet.

Bij mij was het natuurlijk een mid/hoog unit en zat in 3 liter gesloten. Ik was wel benieuwd wat ze in een TL zouden doen.

Zo te lezen viel dat niet tegen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 18 okt 2015, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Bericht door Henkjan »

Walt schreef:
Nee, ik had op den duur de units van Ray en een backup setje C11 en C77.

Zoals ik al eerder had vermeld, deze units zijn erg goed maar oud en zeldzaam. Vandaar de suggestie een back up setje aan te schaffen als way out als er bijv. door een aansluitfout een tweeter zou uitfikken... Toen Martin met zijn koopje op het forum kwam, maakte ik jou en Ray hierop attent. Je weet zelf nog wel hoe hier op werd gereageerd.

Groetjes Walter
laat die oude koeien nou eens
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”