edit: tiepvout
preamp voor aleph 30 (balanced zen line stage)
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
Re: preamp voor aleph 30 (balanced zen line stage)
ik ben nog op zoek naar een stel kandidaten c1/c2 koppelcaps, nu heb ik deze claritycaps pwa gezien of moet ik voor de (duurdere) wima gaan? wat ik zo aan recensies lees moet de claritycap wel heel goed zijn qua prijs/kwaliteit, ook de wima is meen ik geen slechte keus
. meer als een euro of 7 p/st wil ik er ook nog niet voor uitgeven
Ik gebruik in mijn buizenversterkers meestal deze, maar dan in wat lagere waardes.
http://www.tube-town.net/ttstore/Capaci ... P::84.html
Zelfde prijsklasse als de claritycaps.
http://www.tube-town.net/ttstore/Capaci ... P::84.html
Zelfde prijsklasse als de claritycaps.
- Leeuwarden
Die heb ik ooit voor mijn tweeter gehad. Het is met afstand de slechtste condensator die ik ooit heb gebruikt.
Leeuwarden schreef:Die heb ik ooit voor mijn tweeter gehad. Het is met afstand de slechtste condensator die ik ooit heb gebruikt.
Tja, zou kunnen. Tijdens de luisterdag in enschede een paar jaar geleden waren er geen klachten en heeft mijn voor- eind versterker het grootste gedeelte van de dag gedraaid, onder andere voor het demonstreren van verschillende phono trapjes.
- Leeuwarden
Na het bekijken van de test van Tony Gee besloot ik om eens een wat "hoger" geplaatste condensator te proberen. De verbetering bleek erg groot. De tweeter was een Dynaudio D260 Esotec. Achteraf gezien zou ik die Solen willen omschrijven als "met je nagels over een schoolbord krassen"...
Je moet natuurlijk de toepassing bij een tweeter=veel stroom niet vergelijken met een voorversterker= zo goed als geen stroom.
Anne
Anne
- Leeuwarden
Mee eens, maar ik heb een beetje nare bijsmaak van de Solen overgehouden. Vandaar... Bovendien, smaken verschillen...Ah!buis schreef:Je moet natuurlijk de toepassing bij een tweeter=veel stroom niet vergelijken met een voorversterker= zo goed als geen stroom.
Anne
- sander1238
mag ik daar uit opmerken dat een cap die veelal gebruikt word in luidspreker filters "minder" geschikt is voor een voorversterker anne?Ah!buis schreef:Je moet natuurlijk de toepassing bij een tweeter=veel stroom niet vergelijken met een voorversterker= zo goed als geen stroom.
Anne
of kan ik dat zo niet stellen
Eerder andersom.De eisen bij een tweeter zijn veel zwaarder.Als ie niet tegen stroom kan gaat ie stuk.Als ie er wel tegen kan maar je maakt er geen gebruik van is 't ie zwaarder dan nodig.sander1238 schreef:mag ik daar uit opmerken dat een cap die veelal gebruikt word in luidspreker filters "minder" geschikt is voor een voorversterker anne?Ah!buis schreef:Je moet natuurlijk de toepassing bij een tweeter=veel stroom niet vergelijken met een voorversterker= zo goed als geen stroom.
Anne
of kan ik dat zo niet stellen
Anne