(10x10) headphone amp
Moderator: Beheerdersteam
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Ik wil straks denk ik nog even de onderdelen bestellen, ben er door drukte nog niet aan toe gekomen...
waar sluiten jullie deze amp op aan eigenlijk? via een uitgang op je versterker zoals tape out, of is dat nu weer zoiets als vloeken in de kerk ?
waar sluiten jullie deze amp op aan eigenlijk? via een uitgang op je versterker zoals tape out, of is dat nu weer zoiets als vloeken in de kerk ?
Re: (10x10) headphone amp
Mooie printjes, maar ik moet eerst nog even een paar onderdelen scoren voordat ik ze kan braden.

Nou is het wel lekker warm geworden heJohn P schreef:Ik zet de soldeerbout alvast aan
Re: (10x10) headphone amp
Zou je kunnen doen idd. Zelf ben ik bezig met een losse voorversterker met 2 uitgangen, 1 voor eindversterker, 1 voor hoofdtelefoonversterker.jaapschreuder schreef:Ik wil straks denk ik nog even de onderdelen bestellen, ben er door drukte nog niet aan toe gekomen...
waar sluiten jullie deze amp op aan eigenlijk? via een uitgang op je versterker zoals tape out, of is dat nu weer zoiets als vloeken in de kerk ?
Maar rechtstreeks aansluiten op cd speler oid. kan natuurlijk ook.
Re: (10x10) headphone amp
Bij mij is het printje er nog niet
Helaas, kheb namelijk alle componenten al thuis 
Re: (10x10) headphone amp
Spijtig te horen. Ik heb ze tegelijk verstuurd.Thomox schreef:Bij mij is het printje er nog nietHelaas, kheb namelijk alle componenten al thuis
In principe heb ik er nog 1 over die ik opnieuw zou kunnen sturen, alleen zitten daar al componenten op
Re: (10x10) headphone amp
Hee Michiel,
Ik ben blij om te horen dat jij er nog eentje hebt
Ik woon in enter, dus zou zo een keer langs kunnen komen om dat ding op te komen halen
Ik wacht nog een paar dagen af, misschien dat de tnt het vandaag nog bezorgd 
Ik ben blij om te horen dat jij er nog eentje hebt
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Moet ongeveer 1mH zijnjaapschreuder schreef:kan het trouwens zijn dat ik een L1,L2 mis in de BOM?
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Ja klopt, is een spoel.
Gisteren in alle enthousiasme de verkeerde elko's gesoldeerd, namelijk de 47uF-35V op de 25V .
Brengt jij bij de vraag, waarom de verschillende uitvoeringen gebruikt zijn, wat voor invloed heeft dit, wat zijn de voordelen?
Gisteren in alle enthousiasme de verkeerde elko's gesoldeerd, namelijk de 47uF-35V op de 25V .
Brengt jij bij de vraag, waarom de verschillende uitvoeringen gebruikt zijn, wat voor invloed heeft dit, wat zijn de voordelen?
Re: (10x10) headphone amp
Volgens mij kunnen de elcos over de diodes bijna de rail to railspanning krijgen. Die is hier 30V. Vandaar daar de 35V uitvoering.
De elcos bij de opamp krijgen maar 15V, dus is 25V genoeg. Je had ook overal 35V in kunnen doen
De elcos bij de opamp krijgen maar 15V, dus is 25V genoeg. Je had ook overal 35V in kunnen doen
Re: (10x10) headphone amp
Volgens mij komt daar juist 1.2V over te staan, en niet meer.
Dus 25V zal wel geen probleem zijn.
mvg Rudy
Dus 25V zal wel geen probleem zijn.
mvg Rudy
Re: (10x10) headphone amp
Zo staat mijn reserve print er bij, in principe helemaal klaar. Ik heb hier de low power versie van gemaakt, zodat ik beide had liggen om te vergelijken.Thomox schreef:Hee Michiel,
Ik ben blij om te horen dat jij er nog eentje hebtIk woon in enter, dus zou zo een keer langs kunnen komen om dat ding op te komen halen
Ik wacht nog een paar dagen af, misschien dat de tnt het vandaag nog bezorgd
Re: (10x10) headphone amp
Hoop dat mijn printje alsnog komt.. had me erop verheugd dat ik alles erop kon bakken 
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Heb gezondigd,
de weerstanden van 27 ohm had ik niet voldoende van besteld.
Gisteren lokaal wat gehaald, hadden ze alleen de 2W uitvoering. 4 bestaande weerstanden uit gesoldeerd, en heb 4 weerstanden nu aan de onderkant zitten.
Zijn de koellichamen op de BD139/140 nodig eigenlijk??
Verder heb ik de aansluitpunten van de AC gebruik ik de 'fase' en 'tegen fase' voor de ac, en de gekoppelde nul aan 0?
dan krijg ik een gelijkspanning met een 0 erbij, wat ga ik hier mee doen?
bij de signaal ingang staat er een - aansluiting, wat doe ik hier mee?
Misschien wat vragen van een beginner, maar ik kom hier even niet uit denk ik
de weerstanden van 27 ohm had ik niet voldoende van besteld.
Gisteren lokaal wat gehaald, hadden ze alleen de 2W uitvoering. 4 bestaande weerstanden uit gesoldeerd, en heb 4 weerstanden nu aan de onderkant zitten.
Zijn de koellichamen op de BD139/140 nodig eigenlijk??
Verder heb ik de aansluitpunten van de AC gebruik ik de 'fase' en 'tegen fase' voor de ac, en de gekoppelde nul aan 0?
dan krijg ik een gelijkspanning met een 0 erbij, wat ga ik hier mee doen?
bij de signaal ingang staat er een - aansluiting, wat doe ik hier mee?
Misschien wat vragen van een beginner, maar ik kom hier even niet uit denk ik
Re: (10x10) headphone amp
Koellichamen zijn niet nodig, zelfs niet met de situatie 2diodes/BD139/27e , dan word de BD139/BD140 ~30°C warmer dan de omgevingstemperatuur.
mvg Rudy
mvg Rudy
Re: (10x10) headphone amp
Yes yes, de print is binnen
Thnx to sevenup.. ziet er erg gelikt uit
Thnx to sevenup.. ziet er erg gelikt uit
Re: (10x10) headphone amp
Gelukkig maar. Was het adres wel goed? Heeft wel heel erg lang geduurd.Thomox schreef:Yes yes, de print is binnen![]()
Thnx to sevenup.. ziet er erg gelikt uit
Re: (10x10) headphone amp
Jep, het adres was goedsevenup schreef:Gelukkig maar. Was het adres wel goed? Heeft wel heel erg lang geduurd.
Vandaag eens even gaan bakken
Re: (10x10) headphone amp
1 milli henry of 1 micro henry?sevenup schreef:Moet ongeveer 1mH zijnjaapschreuder schreef:kan het trouwens zijn dat ik een L1,L2 mis in de BOM?
Ga zo even langs de lokale elektronicaboer
Re: (10x10) headphone amp
Normaal wel, maar kijk eens op europe-audio bij de waarden van condensatoren..nl3prc schreef:Volgens mijn zet je micro zo neer ( µH ) en mili als ( mH )
Ik wacht even op antwoord van sevenup, niet dat ik jou niet geloof hoor...
Re: (10x10) headphone amp
idd.SuperR schreef:"Milli" is de veilige gok.
Waarde komt niet zo nauw hier. Als je 1mH niet kan krijgen is iets lager (820uH / 680uH) ook geen probleem.
Het mag ook een wel draadbruggetje zijn of een laagomige weerstand van een paar ohm.
In principe is er genoeg filtering voor de opamp, ook zonder de spoel. De spoel is meer het kersje op de taart zeg maar
