(10x10) headphone amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Zweitse »

Vandaag ook mijn print binnen gekregen. :wink:
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

Ik wil straks denk ik nog even de onderdelen bestellen, ben er door drukte nog niet aan toe gekomen...

waar sluiten jullie deze amp op aan eigenlijk? via een uitgang op je versterker zoals tape out, of is dat nu weer zoiets als vloeken in de kerk ?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door John P »

Mooie printjes, maar ik moet eerst nog even een paar onderdelen scoren voordat ik ze kan braden.
John P schreef:
Ik zet de soldeerbout alvast aan
Nou is het wel lekker warm geworden he 8) 8)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

jaapschreuder schreef:
Ik wil straks denk ik nog even de onderdelen bestellen, ben er door drukte nog niet aan toe gekomen...

waar sluiten jullie deze amp op aan eigenlijk? via een uitgang op je versterker zoals tape out, of is dat nu weer zoiets als vloeken in de kerk ?
Zou je kunnen doen idd. Zelf ben ik bezig met een losse voorversterker met 2 uitgangen, 1 voor eindversterker, 1 voor hoofdtelefoonversterker.

Maar rechtstreeks aansluiten op cd speler oid. kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

Bij mij is het printje er nog niet :cry: Helaas, kheb namelijk alle componenten al thuis :x
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Thomox schreef:
Bij mij is het printje er nog niet :cry: Helaas, kheb namelijk alle componenten al thuis :x
Spijtig te horen. Ik heb ze tegelijk verstuurd.

In principe heb ik er nog 1 over die ik opnieuw zou kunnen sturen, alleen zitten daar al componenten op :( Zou je wel mogen hebben zonder extra kosten.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

Hee Michiel,

Ik ben blij om te horen dat jij er nog eentje hebt :D Ik woon in enter, dus zou zo een keer langs kunnen komen om dat ding op te komen halen :P Ik wacht nog een paar dagen af, misschien dat de tnt het vandaag nog bezorgd :roll:
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

kan het trouwens zijn dat ik een L1,L2 mis in de BOM?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

jaapschreuder schreef:
kan het trouwens zijn dat ik een L1,L2 mis in de BOM?
Moet ongeveer 1mH zijn
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Zweitse »

Is dat een spoel?
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

Ja klopt, is een spoel.



Gisteren in alle enthousiasme de verkeerde elko's gesoldeerd, namelijk de 47uF-35V op de 25V .
Brengt jij bij de vraag, waarom de verschillende uitvoeringen gebruikt zijn, wat voor invloed heeft dit, wat zijn de voordelen?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Volgens mij kunnen de elcos over de diodes bijna de rail to railspanning krijgen. Die is hier 30V. Vandaar daar de 35V uitvoering.

De elcos bij de opamp krijgen maar 15V, dus is 25V genoeg. Je had ook overal 35V in kunnen doen :)
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Rudy »

Volgens mij komt daar juist 1.2V over te staan, en niet meer.
Dus 25V zal wel geen probleem zijn.

mvg Rudy
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Thomox schreef:
Hee Michiel,

Ik ben blij om te horen dat jij er nog eentje hebt :D Ik woon in enter, dus zou zo een keer langs kunnen komen om dat ding op te komen halen :P Ik wacht nog een paar dagen af, misschien dat de tnt het vandaag nog bezorgd :roll:
Zo staat mijn reserve print er bij, in principe helemaal klaar. Ik heb hier de low power versie van gemaakt, zodat ik beide had liggen om te vergelijken.
Bijlagen
DSC_0194.JPG
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

Hoop dat mijn printje alsnog komt.. had me erop verheugd dat ik alles erop kon bakken :)
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

Heb gezondigd,

de weerstanden van 27 ohm had ik niet voldoende van besteld.

Gisteren lokaal wat gehaald, hadden ze alleen de 2W uitvoering. 4 bestaande weerstanden uit gesoldeerd, en heb 4 weerstanden nu aan de onderkant zitten.

Zijn de koellichamen op de BD139/140 nodig eigenlijk??

Verder heb ik de aansluitpunten van de AC gebruik ik de 'fase' en 'tegen fase' voor de ac, en de gekoppelde nul aan 0?

dan krijg ik een gelijkspanning met een 0 erbij, wat ga ik hier mee doen?

bij de signaal ingang staat er een - aansluiting, wat doe ik hier mee?

Misschien wat vragen van een beginner, maar ik kom hier even niet uit denk ik
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Rudy »

Koellichamen zijn niet nodig, zelfs niet met de situatie 2diodes/BD139/27e , dan word de BD139/BD140 ~30°C warmer dan de omgevingstemperatuur.

mvg Rudy
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

Yes yes, de print is binnen :goeie:

Thnx to sevenup.. ziet er erg gelikt uit =P~
Bijlagen
IMG_20120707_133844.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Thomox schreef:
Yes yes, de print is binnen :goeie:

Thnx to sevenup.. ziet er erg gelikt uit =P~
Gelukkig maar. Was het adres wel goed? Heeft wel heel erg lang geduurd.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

sevenup schreef:
Gelukkig maar. Was het adres wel goed? Heeft wel heel erg lang geduurd.
Jep, het adres was goed :)
Vandaag eens even gaan bakken :)
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

sevenup schreef:
jaapschreuder schreef:
kan het trouwens zijn dat ik een L1,L2 mis in de BOM?
Moet ongeveer 1mH zijn
1 milli henry of 1 micro henry?
Ga zo even langs de lokale elektronicaboer :P
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door nl3prc »

Volgens mijn zet je micro zo neer ( µH ) en mili als ( mH )
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

nl3prc schreef:
Volgens mijn zet je micro zo neer ( µH ) en mili als ( mH )
Normaal wel, maar kijk eens op europe-audio bij de waarden van condensatoren..
Ik wacht even op antwoord van sevenup, niet dat ik jou niet geloof hoor...
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door SuperR »

"Milli" is de veilige gok.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

SuperR schreef:
"Milli" is de veilige gok.
idd.

Waarde komt niet zo nauw hier. Als je 1mH niet kan krijgen is iets lager (820uH / 680uH) ook geen probleem.

Het mag ook een wel draadbruggetje zijn of een laagomige weerstand van een paar ohm.

In principe is er genoeg filtering voor de opamp, ook zonder de spoel. De spoel is meer het kersje op de taart zeg maar :)
Plaats reactie