Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Heb je hem al wel met de RPI geprobeerd?
Bij mij gaat het niet werken met de Tenor van Minidsp, ook gisteren nog geprobeerd met OpenElec, maar het draait niet.
Misschien dat het met de andere opzet zonder grappen wel goed gaat, in mijn geval draait het vlekkeloos met Ubuntu, maar niet met RPI.
Bij mij gaat het niet werken met de Tenor van Minidsp, ook gisteren nog geprobeerd met OpenElec, maar het draait niet.
Misschien dat het met de andere opzet zonder grappen wel goed gaat, in mijn geval draait het vlekkeloos met Ubuntu, maar niet met RPI.
Re: Raspberry Pi
Oeps... Ik was gisteren zo enthousiast dat ik direct alles weer voor de dag gehaald had van mijn DAC project en de boel uit de schoenendoos los geknipt hebt om in de hifi2000 behuizing te gaan passen. Ik had natuurlijk ook eerst even de Rpi en OpenELEC op een PC moeten testen.
Wel heb ik de TE7022 kaart met DAC net nog aan kunnen sluiten op zowel de Rpi (OpenELEC) en op een oude PC met embedded openELEC. In beide gevallen geeft een led op de DAC aan er wel SPDIF aanwezig is, maar dat kan misschien ook het geval zijn zodra er spanning op de USB staat. Als ik een USB oplader aansluit om dit te simuleren blijft de led echter uit, dus wellicht dat het toch werkt op de Rpi?!?!?!?
Zoals gezegd kan ik het nu niet controleren zonder wat uurtjes knutselwerk.
Bij OpenELEC op de oude PC kan ik bij instellingen/geluidshardware de TE7022 SPDIF kaart selecteren. Op de Raspberry heb ik geen hardware selectie, maar alleen maar de keuze HDMI of Analoog. Geen idee dus of de kaart herkent wordt.
Lang verhaal om je te vertellen dat ik je op het moment even niet verder kan helpen. Ik heb de opamps van de DAC verwijderd, dus ik kan ook niet even snel zonder de buizen testen. Weer een reden eindelijk mijn project af te ronden.
Wel heb ik de TE7022 kaart met DAC net nog aan kunnen sluiten op zowel de Rpi (OpenELEC) en op een oude PC met embedded openELEC. In beide gevallen geeft een led op de DAC aan er wel SPDIF aanwezig is, maar dat kan misschien ook het geval zijn zodra er spanning op de USB staat. Als ik een USB oplader aansluit om dit te simuleren blijft de led echter uit, dus wellicht dat het toch werkt op de Rpi?!?!?!?
Zoals gezegd kan ik het nu niet controleren zonder wat uurtjes knutselwerk.
Bij OpenELEC op de oude PC kan ik bij instellingen/geluidshardware de TE7022 SPDIF kaart selecteren. Op de Raspberry heb ik geen hardware selectie, maar alleen maar de keuze HDMI of Analoog. Geen idee dus of de kaart herkent wordt.
Lang verhaal om je te vertellen dat ik je op het moment even niet verder kan helpen. Ik heb de opamps van de DAC verwijderd, dus ik kan ook niet even snel zonder de buizen testen. Weer een reden eindelijk mijn project af te ronden.
Re: Raspberry Pi
Op het Raspberry forum is nu wel te lezen dat mensen toch wel verschillende USB dac's aan de praat hebben.
Juist met de nieuwe versie 6, en daarover weer een update, lijkt wel stukken beter te gaan.
http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewt ... 84#p248184
Juist met de nieuwe versie 6, en daarover weer een update, lijkt wel stukken beter te gaan.
http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewt ... 84#p248184
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
hier http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=63236 gaat er een 'm als carputer inzetten 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Raspberry Pi
Henkjan schreef:hier http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=63236 gaat er een 'm als carputer inzetten
Ik hoop dat ie het uitgebreidste abo heeft bij de Anwb!
Re: Raspberry Pi
Ja, we weten dat alles waar geen Hypex sticker op zit onbruikbare rommel is.ds23man schreef:Ik hoop dat ie het uitgebreidste abo heeft bij de Anwb!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Raspberry Pi
Heb ik dat ooit gezegd?????knuisje schreef:Ja, we weten dat alles waar geen Hypex sticker op zit onbruikbare rommel is.ds23man schreef:Ik hoop dat ie het uitgebreidste abo heeft bij de Anwb!
Re: Raspberry Pi
Nog een ander interessant project voor de RPI: http://www.raspyfi.com/. Dit werkt op basis van mpd. Er staat ook een lijstje van werkende usb-dacs.
Re: Raspberry Pi
Ik zal hem eens proberen met de ministreamer, met de eerdere versie van wheezy en dergelijke ging die op tilt.knuisje schreef:Nog een ander interessant project voor de RPI: http://www.raspyfi.com/. Dit werkt op basis van mpd. Er staat ook een lijstje van werkende usb-dacs.
MPD kan dus ook DSD afspelen.
Re: Raspberry Pi
Ik heb hem aan de praat met de Amanero, maar hij geeft nu nog wel een melding Failed to decode Nas
Het beetje hoogtoerig geluid zal daar dan ook vandaan komen, nu dus nog wel trimmen.
De Ministreamer bleef het bekende scrollen behouden, en dat is toch wel een Tenor TE7022L die op de lijst staat met draaiende USB Dac's
De Ministreamer bleef het bekende scrollen behouden, en dat is toch wel een Tenor TE7022L die op de lijst staat met draaiende USB Dac's
Laatst gewijzigd door hannesie op di 19 mar 2013, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi
Ik heb de webmin software maar eens even geinstalleerd, vindt dat wel prettig.
Ik kan nu eens beter naar het totaal kijken, en eventueel aanpassen.
Gelijk maar even updaten.
Gelijk maar even updaten.
Re: Raspberry Pi
Ik denk dat voor de Amanero er nog iets moet veranderen.
Een # voor de format die dan niet beperkt word door deze instelling, wie weet dat?
audio_output {
type "alsa"
name "USB Dac"
device "hw:0,0" # optional
format "44100:16:2" # optional
# mixer_device "default" # optional
# mixer_control "PCM" # optional
# mixer_index "0" # optional
Hij ziet inmiddels wel de "NAS".
Een # voor de format die dan niet beperkt word door deze instelling, wie weet dat?
audio_output {
type "alsa"
name "USB Dac"
device "hw:0,0" # optional
format "44100:16:2" # optional
# mixer_device "default" # optional
# mixer_control "PCM" # optional
# mixer_index "0" # optional
Hij ziet inmiddels wel de "NAS".
Re: Raspberry Pi
Bij mij werkt het goed met muziek vanaf een usb-stick in de RPI, ook 96kHz. Als ik de muziek vanaf een share laat spelen dan kraakt het, vooral aan het begin van het nummer. Zolang usb niet goed werkt is daar nog weinig aan te doen. 
Re: Raspberry Pi
Als je een hekje voor format 44100... zet dan converteert hij niet alles naar 44.1k.hannesie schreef:Ik denk dat voor de Amanero er nog iets moet veranderen.
Een # voor de format die dan niet beperkt word door deze instelling, wie weet dat?
audio_output {
type "alsa"
name "USB Dac"
device "hw:0,0" # optional
format "44100:16:2" # optional
# mixer_device "default" # optional
# mixer_control "PCM" # optional
# mixer_index "0" # optional
Re: Raspberry Pi
Wat ik wel meen moet op te merken, het blijft eigenlijk tobben met de RPI.
Op de verschillende fora zijn ze er mee bezig, maar dan vaak dat ze tevreden zijn met een BB 27xx en ook met de Tenor chip is het nog zeker niet stabiel, terwijl meestal de chip de problemen geeft.
Het is in dit geval de chip die de RPI on board heeft, die eigenlijk die verschillende taken niet aan kan, ook al haal je de andere USB devices weg, het blijkt niet stabiel.
Bij de Ubuntu en Vortexbox loopt het als een trein, en ik vermoed dat ik ga afscheid nemen van de RPI.
Op de verschillende fora zijn ze er mee bezig, maar dan vaak dat ze tevreden zijn met een BB 27xx en ook met de Tenor chip is het nog zeker niet stabiel, terwijl meestal de chip de problemen geeft.
Het is in dit geval de chip die de RPI on board heeft, die eigenlijk die verschillende taken niet aan kan, ook al haal je de andere USB devices weg, het blijkt niet stabiel.
Bij de Ubuntu en Vortexbox loopt het als een trein, en ik vermoed dat ik ga afscheid nemen van de RPI.
Re: Raspberry Pi
Iemand ervaring met Hackberry, Cubieboard, etc etc die op krachtigere SoC zoals bv de AllWinner A10 gebaseerd zijn?
Re: Raspberry Pi
De namen die je nu geeft zeggen mij nu niet zoveel, ik ben aan het zoeken geweest naar b.v. de Exynos en andere oplossingen.
http://www.samsung.com/global/business/ ... index.html
Panda board em Beagleboard.
Er zijn dan wel bordjes te bestellen maar dat word duurder dan een simpele oplossing.
De CuBox is mogelijk nog een optie, en dan de zwaardere met meer geheugen.
Ik heb die uitvoering RPI met de RaspiFi nu redelijk aan de praat, maar hij gaat nu nog niet helemaal lekker met kraken en hoge frequentie ruis, en dan soms ineens weer goed en lekker.
Ik kan hem nu met de telefoon en Minion en Gnome Music player makkelijk benaderen en afspelen.
Maar wel beperkt tot 16/44.1, dat zijn dan wel de beperkingen tot nu toe maar dat zal beter gaan nu wat meer werk. Maar hij speelt wel lekker van de NAS.
Ik zit nu te denken aan een Intel boardje met een passieve koeling e.d.
Dan kan ik meerder functies tegelijkertijd doen en een soort van Aurender bouwen.
http://www.samsung.com/global/business/ ... index.html
Panda board em Beagleboard.
Er zijn dan wel bordjes te bestellen maar dat word duurder dan een simpele oplossing.
De CuBox is mogelijk nog een optie, en dan de zwaardere met meer geheugen.
Ik heb die uitvoering RPI met de RaspiFi nu redelijk aan de praat, maar hij gaat nu nog niet helemaal lekker met kraken en hoge frequentie ruis, en dan soms ineens weer goed en lekker.
Ik kan hem nu met de telefoon en Minion en Gnome Music player makkelijk benaderen en afspelen.
Maar wel beperkt tot 16/44.1, dat zijn dan wel de beperkingen tot nu toe maar dat zal beter gaan nu wat meer werk. Maar hij speelt wel lekker van de NAS.
Ik zit nu te denken aan een Intel boardje met een passieve koeling e.d.
Dan kan ik meerder functies tegelijkertijd doen en een soort van Aurender bouwen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Raspberry Pi
In de C'T van deze maand staan een paar van die bordjes:
http://shop.fnl.nl/computers/ct/losse-u ... 013-4.html
http://shop.fnl.nl/computers/ct/losse-u ... 013-4.html
Re: Raspberry Pi
Het hekje voor de regel format geeft inderdaad dat hij het in het display laat zien dat er op 192 wordt afgedraaid, (makkelijk te constateren met de AF-DAC) en het blijft wel instabiel en een beetje haperend.
Het werkt in ieder geval wel maar nu eens even proberen met alle andere dingen als video en toetsenbord nu er af.
Hij speelt na het opnieuw opstarten ineens heel zacht.

Edit: Na een nette reboot was hij er weer, tot mijn grote schrik, want ik had de volume van mijn set opengedraaid.
Het werkt in ieder geval wel maar nu eens even proberen met alle andere dingen als video en toetsenbord nu er af.
Hij speelt na het opnieuw opstarten ineens heel zacht.
Edit: Na een nette reboot was hij er weer, tot mijn grote schrik, want ik had de volume van mijn set opengedraaid.
Re: Raspberry Pi
Nee joh, ik zit het boven achter de PC uit te proberen, en dat is een heel goedkoop setje.ds23man schreef:Conussen liggen nu in de achtertuin?![]()
![]()
![]()
Ik zal zien dat ik het morgen eens voorzichtig aan de grote set hang.
Dan heb ik ook minder invloed van PC's en digitale HF invloeden, want dat merk ik wel bij bewegingen van de muis e.d.
Re: Raspberry Pi
Het blijft inderdaad zeuren met de brakke usb van de rpi. Ik overweeg een oud laptopje te gaan gebruiken met Vortexbox om eindelijk een goed werkende oplossing te krijgen. De rpi krijgt dan een ander leven als XBMC streamer, want dat werkt uit de kunst.
